TEHNICI AFIRMATIV-APRECIATIVE IN DEZVOLTAREA ORGANIZATIONALA. O SOCIO-PEDAGOGIE A SUCCESULUI
LUMEN – Copyright © 2009 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 139
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-141-4
CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Emag.ro, Elefant.ro, Libraria virtuala LUMEN, Teamdeals.ro, Librariamea.net, okazii.ro
CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Elefant.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Prezentul volum constituie suportul informaţional pentru Cursul: Metode apreciative în Dezvoltarea Organizaţională susţinut în cadrul Masteratului de Supervizare şi Planificare Socială, anul I, semestrul al II – lea la Universitatea Al. I Cuza Iaşi. Volumul „Tehnici afirmativ – apreciative în dezvoltarea organizaţională. O socio-pedagogie a succesului”, publicată de Antonio Sandu, prezintă un model de dezvoltare organizaţională dintr-o perspectivă inedită centrată pe succes şi aprecierea pozitivului, şi anume modelul anchetei apreciative aşa cum a fost el propus de Cooperrider şi Bushe. Integrând ancheta apreciativă într-un context cultural dominat de trecerea de la post la transmodernism, autorul demonstrează originea acesteia în psihoterapia centrată pe client, propusă de Carl Rogers, sociologiile construcţioniste, mai ales cele în versiunea lui Burr, în noile curente psihoreligioase inspirate de New Age, şi în tehnicile programării neurolingvistice aşa cum au fost ele formulate de către Bandler şi Grinder. Modul de abordare a acestei problematici oferă o dublă perspectivă prin raportare atât la domeniul social cât şi la domeniul istoric şi cultural. (Autorul)
Domenii de interes:
- sociologie
- dezvoltare organizationala
- socio-pedagoie
CUPRINS
PREFAŢĂ (pp. 7-8)
CAPITOLUL I (pp. 9-14) – Cadre istorice şi culturale ale paradigmei afirmativ-apreciative
Postmodernitatea: deconstrucţie şi limbaj; Deconstructivism şi postmodernitate.
CAPITOLUL II (pp. 15-22) – Construcţionismul social – negocierea semnificaţiilor
CAPITOLUL III (pp. 23-28) – „New-Age” sau despre actuala „revrăjire a lumii”
CAPITOLUL IV (pp. 29-40) – Cercetarea acţiune. De la cercetare la schimbarea socială
Analiză instituţională prin Cercetare Acţiune – model de cercetare.
CAPITOLUL V (pp. 41-48) – Fundamente existenţialist – umaniste ale abordării centrate pe succes
Centrarea pe problemă. Dimensiunea intervenţiei existenţialist umaniste.
CAPITOLUL VI (pp. 49-54) – Programarea Neuro-Lingvistică –Realitate şi semnificare
CAPITOLUL VII (pp. 55-60) – Ancheta apreciativă în dezvoltarea organizaţională
Ancheta apreciativă – clarificări conceptuale.
CAPITOLUL VIII (pp. 61-66) – Elementele analizei instituţionale prin ancheta apreciativă
CAPITOLUL IX (pp. 67-70) – Cei 4D ai Anchetei Apreciative
CAPITOLUL X (pp. 71-78) – Interviul apreciativ
Profilul inteligenţei apreciative organizaţionale.
CAPITOLUL XI (pp. 79-82) – Inteligenţa apreciativă şi metoda poveştilor de succes
Inteligenţa apreciativă; Metoda poveştilor de succes.
CAPITOLUL XII (pp. 83-86) – O evaluare critică a metodelor apreciative
CAPITOLUL XIII (pp. 87-96) – Dimensiunea eticii afirmative
CAPITOLUL XIV (pp. 97-118) – Tehnici de programare neuro-lingvistică în consilierea apreciativă dintr-o perspectivă socio-pedagogică
Fazele procesului de consiliere apreciativă; Încurajarea acţiunii pozitive; Pregătirea specifică şi competentă pentru consiliere şi abilităţi în relaţiile interpersonale sunt calităţile necesare unui consilier eficient; Reguli ale eficienţei procesului de consiliere apreciativă; Climatul procesului de consiliere apreciativă.
ANEXE (pp. 119-132)
Anexa 1. Metodele afirmativ- apreciative şi educaţia nonformală; Model Operaţional; Conţinutul teoretic al trainingului pe unităţi de învăţare; Anexa 2. Pedagogia apreciativă.
BIBLIOGRAFIE (pp. 133-138)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Lenţa,O. E., Cormos, V.C.,(2014). Image Erosion of Elderly People in Romania and the Need for Proactive Inclusive Approaches, Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, VI (1): 15-27
- Stefăroi, P. (2009). Perspectiva umanistã asupra clientului în asistența socialã. Revista de Asistenţă Socială, (1-2), 9-33.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de stiintele educatiei: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de sociologie: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de filosofie: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de management: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de administrare a afacerilor: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de stiintele comunicarii: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de inginerie si management: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2015). Bibliografie titluri cărți de științele educației: 2015.
- Ursachi, L. (2015). Bibliografie titluri cărți de administrare a afacerilor: 2015.
- Gîfu, D. (2014). Political rhetoric in elections. In Ș Vlăduțescu, D. V. Voinea & E. R. Opran (Eds.), Neutrosophy, paradoxism and communication (pp. 69-84). SITECH
- Nicolescu, A. (2014). The fundamental principles of international environmental law seen through the eye of neutrosophy.In Ș Vlăduțescu, D. V. Voinea & E. R. Opran (Eds.), Neutrosophy, paradoxism and communication (pp. 85-94). SITECH
- Novak-Marcincin, J., Nicolescu, A., & Teodorescu, M. (2014). Neutrosophic circuits of communication. A review. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 43, 174-186
- Novak-Marcincin, J., Nicolescu, A., & Teodorescu, M. (2015). Information from Theory towards Science. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 45, 1-7
- Novak-Marcincin, J., Nicolescu, A., & Teodorescu, M. (2015). Negative Journalistic Communication. A review. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 47, 131-138
- Opran, E. R., Voinea, D. V., & Teodorescu, M. (2015). Art and being in neutrosophic communication. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 47, 16-27
- Pascaru, M. (2020). Action research in organisations and communities: Origins, evolution and success stories. Bulletin of the Transilvania University of Braşov, Series VII: Social Sciences: Law, 13(62), 67-74
- Păun, M.-G. (2014). Neutral nucleus of the poetry of Ioan Alexandru. In Ș Vlăduțescu, D. V. Voinea & E. R. Opran (Eds.), Neutrosophy, paradoxism and communication (pp. 95-110). SITECH
- Păun, M.-G. (2014). Neutrosophy and anti-neutrosophy in Camil Petrescu’s work: under the sign of the idea and love. In Ș Vlăduțescu, D. V. Voinea & E. R. Opran (Eds), Neutrosophy, paradoxism and communication (pp. 149-165). SITECH
- Teodorescu, B. (2014). Modelling anthropological profile by communication. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 43, 109-115
- Terec-Vlad, L. & Trifu, A. (2014). The appreciative inquiry as a way of enhancing organization performance. The Yearbook of the ,,Gh. Zane” Institute of Economic Research, 23(2), 183-187
- Terec-Vlad, L., & Cucu, M. (2016). Ethics and organizational culture – key elements regarding the development of economic activities. Ecoforum, 5(1), 192-198
- Vlăduțescu, Ș,, & Bunăiașu, M. (2015). An analitical extended book review. S. Frunză:â Advertising constructs reality (2014). International Letters of Social and Humanistic Sciences, 47, 98-106
- Vlăduțescu, Ș. (2014). Communication on the difficult route of lie. International Letters of Social and Humanistic Sciences, (16), 86-95
- Vlăduțescu, Ș., & Smarandache, F. (2014). Communication codes: verbal code and nonverbal codes. In C. M. Bunăiașu, X. Negrea & A. Țenescu (Eds.), Creativity, imaginary, language (pp. 23-28). SITECH
- Vlăduțescu, Ș., & Teodorescu, M. (2014). Communicative Action, Deliberative and Restorative Justice. A review. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 43, 167-173
- Vlăduțescu, Ș., Bunăiașu, C. M., & Strungă, A. C. (2014). Decision communication in education management. International Letters of Social and Humanistic Sciences, 44, 53-60
- Vlăduțescu, Ș., Voinea, D. V., & Opran, E. R. (2014). Theory and practical of the paradoxist Aesthetics. In Ș Vlăduțescu, D. V. Voinea & E. R. Opran (Eds), Neutrosophy, paradoxism and communication (pp. 166-177). SITECH
DESPRE AUTOR
PROF UNIV. DR. HABIL. ANTONIO SANDUeste cercetător coordonator al Centrului de Cercetări Socio-Umane LUMEN, cadru didactic în cadrul Facultății de Drept și Științe Administrative a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, coordonator de doctorate în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea, directorul Editurii LUMEN şi preşedintele Asociaţiei LUMEN, autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi autor sau coautor a peste 150 de articole ştiinţifice în domeniul sociologiei, filosofiei, justiției restaurative, eticii aplicate, asistenței sociale etc. Contribuția originală a activității științifice a autorului pornește de la construcția socială a realității și construcționismului social, așa cum se prezintă acestea din perspectivă semiologică. Prof. Antonio Sandu analizează construcția socială a realității dezvoltând propria versiune a construcționismului social, care operează la intersecția dintre paradigma constructivistă și teoria acțiunii comunicative.