INFLUENTELE FACTORILOR PSIHO-SOCIO-ECONOMICI ASUPRA MANAGEMENTULUI SI CULTURII ANTREPRENORIALE
LUMEN – Copyright © 2015 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 474
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-413-2
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, emag.ro, ujmag.ro, elefant.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.sg, amazon.ae
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books:
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Economia inseamna, in primul rand, rezultatul direct al ei, adica banii obtinuti in plus. Motorul care poate produce aceasta crestere trebuie atent analizat si descifrat, iar in privinta mecanismelor lui, parerile sunt in continuare impartite intre specialisti de diferite niveluri. Lucrarea de fata isi propune sa vada in amanunt si la nivel regional daca axul principal al motorului dezvoltarii si bunastarii este sau nu este format dintr-un triunghi care pana acum a fost cercetat doar pe laturile sale si nu pe suprafata sa. Acest triunghi reprezinta ceea ce numim in prezenta cercetare Antreprenoriat-Organizatie-Management. (Autoarea)
Domenii de interes:
- stiintele educatiei
- educatie continua
- educatie alternativa
CUPRINS
INTRODUCERE (pp. 11-14)
CAPITOLUL I (pp. 15-24) – Prefigurarea cercetării
Axiome; Ipotezele cercetării; Obiectivele cercetării; Modalităţi, tehnici şi procedee de atingere a obiectivelor; Planul de evaluare a cercetării; Planul diseminării rezultatelor cercetării; Importanţa cercetării.
CAPITOLUL II (pp. 25-62) – Incursiune în domeniul cercetărilor legate de antreprenoriat, organizaţie şi management
Managementul şi cultura managerială – esenţă a mediului organizaţional intern. Repere conceptuale; Antreprenor, antreprenoriat, cultură antreprenorială; scurtă abordare istorică.
CAPITOLUL III (pp. 63-132) – Definiţii şi delimitări
Management, manager, cultură organizaţională, cultură managerială; Antreprenor – antreprenoriat – cultură antreprenorială.
CAPITOLUL IV (pp. 133-202) – Influenţa factorilor psiho-socio-economici asupra culturii organizaţionale, antreprenoriale şi performanţei manageriale
Etapele cercetării; Criterii de includere a Factorilor de influenţă asupra culturilor organizaţională şi antreprenorială; Inventarierea principalilor factori de influenţă asupra culturilor organizaţională şi antreprenorială; Identificarea şi nominalizarea principalelor calităţi ale culturilor organizaţionale, manageriale şi antreprenoriale; Principalii indicatori necesari atingerii obiectivelor cercetării; Tabloul valoric al indicatorilor simpli; Tabloul de sinteză al culturilor organizaţională, managerială şi antreprenorială.
CAPITOLUL V (pp. 203-366) – Verificarea ipotezelor şi a gradului de atingere a obiectivelor
Despre necesitatea combinării metodei de observare prin chestionare cu metoda sondajului statistic; Volumul eşantionului; Scurte clarificări asupra orientării informaţionale a chestionarului; Sistematizarea şi prelucrarea datelor din chestionare; Clarificări asupra calculului indicatorilor; Verificarea rezultatelor cercetării; Elementele referitoare la consistenţa rezultatelor; Aprecieri asupra calităţii rezultatelor; Verificarea ipotezelor cercetării; Verificarea obiectivelor cercetării.
CAPITOLUL VI (pp. 367-374) – Concluzii şi propuneri
Concluzii; Propuneri; Referinţe asupra originalităţii.
ANEXE (pp. 375-464)
ANEXA 1. Chestionar privind influenţa factorilor şi determinarea calităţii medii a culturilor organizaţională, managerială şi antreprenorială în Regiunea Vest; ANEXA 2. Tabelul coeficienţilor de relevanţă şi de calitate calculaţi pe baza notelor acordate în chestionare în cele patru judeţe ale regiunii vest; ANEXA 3. Structura absolvenţilor din învăţământul liceal, postliceal şi superior; ANEXA 4. Structura pe religii; ANEXA 5. Structura alegătorilor de dreapta în regiunea vest; ANEXA 6. Tabloul indicatorilor psiho-socio-demografici şi economici pentru judeţul Arad; ANEXA 7. Triunghiurile AOM comparative între judeţe (luate câte două).
LISTA FIGURILOR (p. 465)
LISTA TABELELOR (p. 465)
LISTA GRAFICELOR (p. 466)
LISTA ABREVIERILOR (p. 466)
REFERINŢE BIBLIOGRAFICE (pp. 466-472)
DESPRE AUTOR
ALINA STANCOVICI este Lect. Univ. Dr. la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Centrului Universitar UBB din Reșița. Predă următoarele discipline: Introducere în ştiinţele social-politice, Drept civil, Elemente de drept penal şi procedură penală, Drept civil: familia şi ocrotirea copilului, Politici publice şi politici sociale, Elemente de drept în asistenţa socială, Adopţie şi plasament familial, Elemente de planificare strategică, Dreptul afacerilor, Dreptul intern şi european al muncii. A publicat articole științifice pe teme precum managementul afacerilor, antreprenoriat și globalizare.