PERCEPTIA PERSOANELOR CU DEFICIENTA DE VEDERE
LUMEN – Copyright © 2009 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit PAGINI: 101 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-108-7
CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro,Libraria virtuala LUMEN, Elefant.ro, Carti-diverse.ro, librarie.net
CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.ca, Amazon.es, Amazon.de, Amazon.it, amazon.fr
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Această lucrare a urmărit identificarea percepţiei pe care o au persoanele cu deficienţe de vedere asupra accesibilităţii fizice şi informaţionale precum şi asupra integrării sociale a acestora, prin comparaţie cu percepţia persoanelor fără dizabilităţi asupra aceloraşi aspecte. Prin identificarea problemelor pe care o persoană cu deficienţe de vedere le întâmpină în ariile mai sus menţionate, se doreşte diminuarea sau chiar eliminarea lor prin rolul important pe care îl joacă asistenta socială în intervenţia asupra acestora. S-au identificat probleme precum dificultăţi în accesibilitatea fizică la mijloace de transport în comun, accesul la instituţii publice şi private, un acces deficitar la tot ceea ce înseamnă informaţii (mai ales în mediul universitar) precum şi dificultăţi de integrare socială. Asistenta socială a persoanelor cu dizabilităţi trebuie să ţină cont de aceste aspecte desprinse în urma cercetării, deoarece, numai în felul acesta se vor putea atinge dezideratele unei asistări calitative, precum şi creşterea calităţii vieţii persoanelor cu deficienţe de vedere şi nu numai. (Autorul)
Domenii de interes:
- sociologie
- asistenta sociala
- psihologie sociala
CUPRINS
INTRODUCERE (pp. 9-10)
CAPITOLUL I (pp. 11-32) – Individul şi dizabilitatea
Problematica handicapului şi lanţul cauzal; Deficienţe de vedere; Percepţia socială a persoanei cu dizabilitate; Integrarea socială a persoanelor cu dizabilităţi; Retrospectivă asupra politicilor sociale ale persoanelor cu dizabilităţi.
CAPITOLUL II (pp. 33-68) – Percepţii comparate în accesibilitatea şi integrarea socială
Premisele şi argumentarea cercetării; Scopul şi obiectivele cercetării; Expunerea metodologiei cercetării; Rezultate şi discuţii; Concluziile cercetării.
CAPITOLUL III (pp. 69-86) – Informare pentru dezvoltare personală şi profesională
Problemele şi nevoile identificate; Formularea diagnosticului social; Scop, obiective şi rezultate scontate; Metode folosite în intervenţia de grup; Descrierea activităţilor de grup; Evaluarea finală a grupului; Sinteza asupra intervenţiei.
CAPITOLUL IV (pp. 87-88) – Consideraţii finale
BIBLIOGRAFIE (pp. 89-94)
ANEXĂ (pp. 95-99)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Guttman, F., (2011). Accesibilitatea studenţilor cu deficienţe de vedere în universităţile clujene, Calitatea vieţii, 2011 XXII (2):201-214,