INTELIGENTA EMOTIONALA SI STILURILE DE CONDUCERE
LUMEN – Copyright © 2008 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit PAGINI: 152 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-147-6
CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Elefant.ro, Librarie.net, Librariaeminescu.ro, Libraria virtuala LUMEN, Anticariat.net
CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Elefant.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Stilul de conducere reprezintă unul dintre factorii care condiţionează în mod esenţial activităţile, procesele şi fenomenele psihosociale din cadrul organizaţiei exprimând sintetic modul relativ stabil şi specific al unui lider de a-şi exercita atribuţiile. În orice grup uman, liderul are capacitatea maximă de a influenţa emoţiile tuturor. Fiecare dintre cele patru domenii ale inteligenţei emoţionale – autocunoaşterea, stăpânirea de sine, conştiinţa socială şi gestionarea relaţiilor – contribuie la conducerea rezonantă cu un set esenţial de abilităţi. În ecuaţia stresului, poziţia socială a unui individ în cadrul comunităţii influenţează rezistenţa, respectiv vulnerabilitatea la stres. Studiul a urmărit să demonstreze importanţa inteligenţei emoţionale în activitatea de conducere, stabilindu-se relaţiile asociative dintre inteligenţa emoţională şi stilul de conducere (definit prin intermediul celor două variabile: orientare spre sarcină şi/sau relaţii umane) şi respectiv relaţiile dintre inteligenţa emoţională şi modalităţile de coping adoptate; relevarea modalităţilor de coping specifice fiecărui stil de conducere şi descrierea unui profil mediu corespunzător acestor stiluri. (Autorul)
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- sociologie
- psihologie sociala
- inteligenta emotionala
CUPRINS
REZUMAT (pp. 9-12)
CAPITOLUL I (pp. 13-32) – Conducerea organizaţiilor
Conducerea organizaţiilor: delimitări conceptuale; Funcţiile conducerii; Stilul organizaţional de conducere; Profilul comportamentului de conducere; Modelele stilurilor de conducere; Conducerea bazată pe inteligenţă emoţională; Stresul conducerii.
CAPITOLUL II (pp. 33-60) – Stilul de conducere în cadrul microgrupurilor
Stilul de conducere: definire, aspecte esenţiale, tipuri; Factorii caracteristici ai stilului de conducere; Factorii generatori şi favorizanţi ai funcţionării stilurilor de conducere; Efectele practicării stilurilor de conducere; Evaluarea eficienţei stilurilor de conducere.
CAPITOLUL III (pp. 61-78) – Inteligenţa emoţională
Inteligenţa emoţională – delimitări conceptuale, direcţii de abordare; Niveluri ale formării inteligenţei emoţionale; Profilul psihologic al persoanelor cu un nivel ridicat al inteligenţei emoţionale; Rolul inteligentei emoţionale în dirijarea, conducerea şi controlul relaţiilor interpersonale; Inteligenţă emoţională şi management.
CAPITOLUL IV (pp. 79-94) – Stresul psihic, inteligenţa experenţială şi coping
Conceptul general de stres; Stresul psihic; Inteligenţa experenţială; Strategii de coping.
CAPITOLUL V (pp. 95-112) – Metode
Ipotezele şi obiectivele studiului; Designul cercetării; Metodele şi instrumentele cercetării.
CAPITOLUL VI (pp. 113-132) – Rezultate
Adaptarea chestionarului de stil de conducere pe populaţia românească (Leadership Style Questionaire, Donald Clark, 1999); Rezultatele cercetării.
CONCLUZII (pp. 133-148)
BIBLIOGRAFIE (pp. 149-150)
EVENIMENTE ŞI RECENZII
RECENZIE
PONEA, SIMONA. (2011). Review Inteligenta emotionala si stilurile de conducere / Emotional Intelligence and Leadership styles FODOR Daniela Iulia 2009. Postmodern Openings, 6, 171-172.
Pe parcursul a șase capitole, autoarea Iulia Daniela Fodor prezintă diferite aspecte legate de inteligența emoțională și stilurile de conducere, aplicate în contextul secolul al XXI-lea. Cartea „Inteligența emoțională și stilurile de conducere ”, publicata de Editura Științifică Lumen, începe cu o descriere detaliată a procesului de conducere al organizațiilor, prezentarea și analizarea anumitor aspecte, cum ar fi funcțiile de management, diferite stiluri organizaționale, inteligența emoțională a liderilor sau „stresul de conducere”, atât de frecvent în multe organizații.
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Marin, T. (2013). Emotional Intelligence Between Science and Art. Euromentor Journal-Studies about education, (02), 111-117.
- Briceag, S. (2016).Strategii de gestionare a stresului organizațional prin antrenarea inteligenței emoționale / S. Briceag // Relevanţa şi calitatea formării universitare: competenţe pentru prezent şi viitor : Materialele conf. şt. intern. : consacrată celor 70 de ani de la fondarea univ. bălţene din 8 oct. 2015. – Bălţi, 2016. – Vol. II. – P. 76-80. – ISBN 978-9975-50-178-1
- Baesu, C. (2019). Leadership Based On Emotional Intelligence In Modern Organizations. The USV Annals of Economics and Public Administration, 18(2 (28)), 73-78.
- JOROVLEA, E., (2015). Rolul comportamentului organizaţional în activitatea instituţiilor din Republica Moldova. Teză de doctor în economie
- Ponea, S. (2010). The Implementation of Appreciative Management in the Recruting Process and the Integration of the New Employees. Postmodern Openings, 1(3), 5-22.
- NEGRESCU, M. (2015). INTELIGENŢA EMOŢIONALĂ ŞI PERCEPŢIA LOCULUI DE CONTROL. STUDII ŞI CERCETĂRI, 61(1), 11.
- RUSU, E., (2017). IMPACTUL, INTERFERENŢELE ŞI VALOAREA INTELIGENŢEI EMOŢIONALE ÎN ASIGURAREA SUCCESULUI PROFESIONAL AL CADRELOR DIDACTICE. Studia Universitatis Moldaviae-Științe ale Educației, (5 (105)).
- Antoci, D., & Abreja, S. (2019). Inteligenţa emoţională la managerii grupei de copii. Conferința “Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice” Chişinău, Moldova, vol 4 (pp.7-13)
- Artiomov, L. (2018). Rolul inteligenței emoționale în activitatea profesională. Conferința “Dezvoltarea inovativă, colaborativă, incluzivă a cooperativelor: teorie, practică, perspective” Chişinău, Moldova (pp. 212-216)
- Lungu, C. (2019). Inteligența emoțională vs Stiluri manageriale. Conferința Юtiințifică natională cu participare internațională „Integrare prin cercetare Юi inovare”, USM, 07-08 noiembrie 2019 (pp. 119-123)
- Maxim, L. (2021). Emotional intelligence: Theoretical analysis of the conceptual framework. Psychreg Journal of Psychology, 5(1), 108-114
- Negrescu, M. (). Inteligența 18-25
- Rusu, E. (2016). Abordări conceptuale în studiul inteligenţei emoţionale. Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 1(8), 131-130
- Silistraru, N., & Rusu, E. (2014). Importanţa inteligenţei emoţionale în aprecierea profilului de competenţă la studenţii pedagogi. In Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere (pp. 68-74).
- Stamatin, O. (2013). Inteligența emoțională ca factor al sporirii eficienței muncii funcționarilor publici. Materiale ale Conferinţei internaţionale ştiinţifico-practice”Teoria şi practica administrării publice”, Chișinău, Moldova (pp. 17-23)
- Țîmbaliuc, N. (2014). Conducerea bazată pe inteligenţă emoţională. Economica, 1(87), 49-53