ORIENTARI METODOLOGICE PRIVIND DEZVOLTAREA CULTURALA A COMUNITATILOR ETNICE (COMUNITATEA ITALIANA)
LUMEN – Copyright © 2009 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 200
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-177-3
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN:Edituralumen.ro, Elefant.ro, Librarie.net, Libraria virtuala LUMEN, okazii.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.ae, Abebooks.com, Mesageria.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books:
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Cadrul conceptual al analizei institutionale si analizei de programe realizate in acest studiu are in vedere o dubla dimensiune, pe de o parte criteriul semnificatiei programului fata de obiectivele organizatiei, pe de alta parte criteriul eficientei programelor, sub aspectul modului de implementare, si impactului asupra grupului tinta. Au fost alese pentru exemplificare programe implementate in perioada 2003-2004 de Comunitatea Italiana din Romania, organizatie reprezentativa la acea data pentru minoritatea italiana. Rezultatele cercetarii au fost publicate in Revista de Cercetare si Interventie Sociala, din iunie 2004. Prezentarea sa in extensie in cadrul prezentului volum, are ca scop exemplificarea unui model de evaluare institutionala in domeniul protectiei comunitatilor etnice. (Autorul)
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- sociologie
- dezvoltare culturala
- comunitati etnice
CUPRINS
CUVÂNT ÎNAINTE (pp. 7-8)
CAPITOLUL I (pp. 9-28) – Minorităţi culturale şi democraţie
CAPITOLUL II (pp. 29-50) – Strategii de dezvoltare în comunităţi multiculturale
CAPITOLUL III (pp. 51-56) – Ancheta apreciativă în dezvoltarea comunitară
CAPITOLUL IV (pp. 57-73) – Elementele analizei instituţionale prin ancheta apreciativă
CAPITOLUL V (pp. 74-84) – Elemente de etică afirmativă
CAPITOLUL VI (pp. 85-94) – Etnicul Italian din România. Portret socio-psihologic
CAPITOLUL VII (pp. 95-100) – Managementul prin proiecte în dezvoltarea comunităţilor etnoculturale
CAPITOLUL VIII (p. 101) – Model de proiect în domeniul comunităţilor interetnice multiculturale
CAPITOLUL IX (pp. 101-139) – Integrare europeană şi interculturalitate
CAPITOLUL X (pp. 140-162) – Elemente de evaluare a programului Integrare europeană şi interculturalitate
CAPITOLUL XI (pp. 163-170) – Strategii de promovare a diversităţii
CAPITOLUL XII (pp. 171-190) – Ei sunt bunicii noştri
BIBLIOGRAFIE (pp. 191-198)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Ijac, A. (2013). RECOMANDAREA 1201-SCURTA INTRODUCERE ÎN PROBLEMATICA MINORITATILOR NATIONALE/THE 1201ST RECOMMENDATION-SHORT INTRODUCTION TO THE MINORITY ISSUES. Analele Universitatii” Constantin Brâncusi” din Târgu Jiu. Serie Stiinte Juridice, (3), 221.
- Ponea, S. (2009). Studiu privind mentalitatea evreiască: Divorţul. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 1(2), 31-38.
DESPRE AUTOR
PROF UNIV. DR. HABIL. ANTONIO SANDUeste cercetător coordonator al Centrului de Cercetări Socio-Umane LUMEN, cadru didactic în cadrul Facultății de Drept și Științe Administrative a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, coordonator de doctorate în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea, directorul Editurii LUMEN şi preşedintele Asociaţiei LUMEN, autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi autor sau coautor a peste 150 de articole ştiinţifice în domeniul sociologiei, filosofiei, justiției restaurative, eticii aplicate, asistenței sociale etc. Contribuția originală a activității științifice a autorului pornește de la construcția socială a realității și construcționismului social, așa cum se prezintă acestea din perspectivă semiologică. Prof. Antonio Sandu analizează construcția socială a realității dezvoltând propria versiune a construcționismului social, care operează la intersecția dintre paradigma constructivistă și teoria acțiunii comunicative.