
LOGICA. MANUAL PENTRU STUDENTI
LUMEN – Copyright © 2017 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 174 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-450-7
CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Librarie.net, Libraria virtuala LUMEN
CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.ca, Amazon.es, Amazon.de, Amazon.it, Amazon.in, Abebooks.com
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Manualul de fata este un instrument de lucru adresat mai ales studentilor de la specializarea Administratie publica si deoarece, trateaza cele mai importante probleme si notiuni ale logicii, el poate fi de folos oricarei persoane care doreste sa inteleaga si sa aprofundeze acest domeniu. Lucrarea este structurata in sapte capitole, in cuprinsul carora am descris si explicat cele mai importante concepte ale logicii, teoria fiind insotita de exemple edificatoare, iar la finalul fiecarui capitol exista si cate un set de exercitii. (Autoarea)
Domenii de interes:
- volume cu scop didactic
- logica
- manual universitar
CUPRINS
CUVÂNT ÎNAINTE (pp. 7-8)
CAPITOLUL I (pp. 9-26) – Apariţia şi importanţa logicii. Definiţii ale logicii
Repere de ordin istoric; Definiţii ale logicii; Utilitatea logicii.
CAPITOLUL II (pp. 27-42) – Principiile logicii
Principiul identităţii; Principiul necontradicţiei; Principiul terţului exclus; Principiul raţiunii suficiente; Rolul principiilor clasice în logica modernă.
CAPITOLUL III (pp. 43-50) – Logică, limbaj şi comunicare
Logică şi limbaj; Logică şi comunicare.
CAPITOLUL IV (pp. 51-78) – Noţiunea, formă logică fundamentală
Aspecte de ordin general privind noţiunea; Structura noţiunilor; Raporturile logice dintre noţiuni; Clasificarea noţiunilor; Operaţii logice cu noţiuni generale.
CAPITOLUL V (pp. 79-92) – Propoziţia
Definirea şi clasificarea propoziţiilor; Propoziţia categorică; Relaţiile logice dintre propoziţii.
CAPITOLUL VI (pp. 93-146) – Raţionamentul
Inferenţele imediate; Silogismul; Inferenţele inductive; Inferenţele probabile; Inferenţele cauzale.
CAPITOLUL VII (pp. 147-170) – Întemeierea corectă şi eroarea în demonstraţii şi argumentări
Cerinţele întemeierii corecte; Demonstraţia; Erorile în demonstraţii şi argumentări.
BIBLIOGRAFIE (pp. 171-172)
DESPRE AUTOR
Andreea Elena Matic (Mirică). Lect. Univ. dr . în cadrul Facultăţii de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi. Absolventă a două facultăţi din cadrul Universităţii „Al. I. Cuza” Iaşi: Filosofie (2001) şi Drept (2004), a două programe de master din cadrul aceleiaşi Universităţi, respectiv „Teorii şi practici ale interpretării” din cadrul Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Penale ( la Facultatea de Drept). Doctor in Filosofie din anul 2009, Universitatea „Al. I. Cuza” Iaşi , conducător doctorat domnul prof.univ.acad. Teodor Dima. Avocat in cadrul Baroului Galaţi din anul 2005 pânâ în prezent. Cadru didactic la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi din octombrie 2006 până în prezent, perioadă în care am dobândit experienţă la catedră, în lucrul cu studenţii şi în orientarea profesională a acestora. Vezi detalii