PSIHOLOGIA PERSONALITATII. NOTE DE CURS
LUMEN – Copyright © 2017 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 98 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-460-6
CUMPĂRĂ PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, okazii.ro, librarie.net
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Domeniul personalitatii umane (unul dintre conceptele centrale in stiintele comportamentului) ofera variate arii de cercetare. Cele mai multe sunt de actualitate, intrucât ne aflam in fata unui concept complex care are multiple implicatii in planurile biologic, psihologic, social, economic, cultural si politic. Studiul personalitatii este o componenta cheie a formarii profesionale de baza a viitorilor psihologi, precum si a specialistilor si practicienilor din domeniul educatiei. In continutul prezentului suport de curs, sunt trecute in revista, dintr-o perspectiva istorica, cele mai importante curente in domeniul interpretarii personalitatii umane. Ca fundament al conduitei indivizilor, personalitatea a inceput sa fie abordata dintr-o perspectiva monista. Mai târziu, preocuparile interpretativ-explicative au evoluat catre o perspectiva pluralista. De asemenea, volumul de fata trece in revista dihotomia dintre abordarea nomotetica (psihometrica) si cea idiografica (clinica). Sunt prezentate contributiile corifeilor psihologiei personalitatii, reprezentanti ai psihologiei umaniste: G. W. Allport, A. H. Maslow, C. Rogers, H. A. Murray. (Autorul)
Domenii de interes:
- psihologie
- personalitate
- volume cu scop didactic
CUPRINS
INTRODUCERE (p. 7)
CAPITOLUL I (pp. 8-14) – Noţiuni introductive
Raportul general-aplicativ în cunoaşterea individului uman; Accepţiuni ale conceptului referitor la personalitate; Caracteristici generale ale personalităţii.
CAPITOLUL II (pp. 15-54) – Personalitatea – perspective de abordare şi modele teoretice
Curente în abordarea personalităţii; Modelul personalităţii umane din perspectiva psihanalizei clasice; Contribuţia reprezentanţilor şcolii umaniste; Perspectiva psihometrică asupra personalităţii.
CAPITOLUL III (pp. 55-78) – Evaluarea personalităţii
Generalităţi; Probe pentru evaluarea personalităţii din perspectivă psihometrică; Tehnicile proiective pentru investigarea personalităţii.
CAPITOLUL IV (pp. 79-94) – Patologia personalităţii
Tulburările de personalitate: definire şi delimitări; Tulburările de personalitate din perspectiva relaţiilor interpersonale; Clasificarea tulburărilor de personalitate.
BIBLIOGRAFIE (pp. 95-96)
DESPRE AUTOR
VIOREL ROBU e Lect. Univ. Dr. la Facultatea de Litere, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din Bacău, predând Fundamentele psihologiei, Fundamentele psihopedagodiei, Psihologie dezvoltării, Integrare și incluziune la vârstele mici, Psihologia educației, Metodologia cercetării în științele educației și Teorii și modele actuale ale învățării. În trecut a predat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea ,,Petre Andrei” din Iaşi și la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti. Este Doctor în Psihologie, titlu acrodat de Universitatea din Bucureşti, tema lucrării fiind ,,Adaptarea şi experimentarea pe populaţia românească a Inventarului pentru evaluarea anxietăţii faţă de testare (TAI)”. Deține atestat de formator eliberat de Asociația ,,Formare Studia” din Iaşi, precum și…