Politica, propaganda si razboi. Societatea romaneasca in anii 1940-1944 – Cristian SANDACHE

40,00 lei

POLITICA, PROPAGANDA SI RAZBOI. SOCIETATEA ROMANEASCA IN ANII 1940-1944
Cristian SANDACHE

LUMEN – Copyright © 2016 – Colecția DIMENSIUNI CULTURALE

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 212          L

2 în stoc

SKU: 383 Categorie:

Descriere

POLITICA, PROPAGANDA SI RAZBOI. SOCIETATEA ROMANEASCA IN ANII 1940-1944

Cristian SANDACHE

LUMEN – Copyright © 2016 – Colecția DIMENSIUNI CULTURALE

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 212          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-421-7


Descriere:

Volumul este rezultatul proiectului de cercetare initiat in cadrul Centrului de Istorie si Civilizatie Europeana- din cadrul filialei Iasi a Academiei Romane si isi propune o analiza a societatii romanesti in timpul guvernarii legionare si antonesciene, cu un accent special pe dimensiunea educativ-propagandistica, aceasta fiind subordonata conceptului de ”nationalism”, dominant in perioada 1940-1944. Vom avea in vedere mecanismele propagandei oficiale, sistemul educational, unele initiative culturale. (Autorul)


Domenii de interes:

  • istorie universala, moderna si contemporana
  • istoriografie
  • istorie sociala, politica si militara

EVENIMENTE ŞI RECENZII


RECENZIE 

CARANFILOF, BOGDAN. (2017, August 18). „Politică, propagandă și război. Societatea românească în anii 1940-1944” de Cristian Sandache. Book Hub.

Această perioadă, cuprinsă între anii 1940-1944 face obiectul lucrării lui Cristian Sandache, „Politică, propagandă și război. Societatea românească în anii 1940-1944”, apărută la Editura Științifică Lumen, în anul 2016. Autorul, istoric de formație, specializat în istoria interbelicului românesc și analiza mișcării legionare (a publicat, printre altele, cărți precum „Radiografia Dreptei românești, 1927-1941”, „Îngerii căzuți. O istorie a Extremei Drepte din România” sau „Istorie și biografie: cazul Corneliu Zelea Codreanu”) face un pas mai departe și încearcă să investigheze perioada dictaturii antonesciene, mai ales din perspectiva fenomenului propagandistic, care a însoțit-o în permanență sau a organizării sistemului educațional. Propaganda intensivă, de masă și dusă prin mijloace modernă era un fenomen relativ nou, dar care s-a insinuat rapid, ca un instrument mai mult decât util pentru regimurile totalitare, ce urmăreau subordonarea opiniei publice. În mod normal, așa cum consideră Călin Hintea, propaganda poate avea valențe pozitive, dar asocierea sa cu excesele presupuse de anumite perioade sau regimuri o transformă într-un instrument abil de manipulare, distorsionare sau inducere a unor stări de spirit ce contrastează frapant cu realitatea cotidiană. În mod cert, acesta este cazul regimului antonescian, la fel cum a fost cazul regimului comunist, în special în perioada de după 1965.

VEZI PDF

Author: Editura Științifică LUMEN