
GENERATII IN SCHIMBARE. MODELE DE EDUCATIE FAMILIALA IN BANATUL SECOLULUI XX
LUMEN – Copyright © 2008 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 300
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-078-3
CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Libraria virtuala LUMEN, Targulcartii.ro, okazii.ro, targulcartii.ro, librarie.net
CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Mesageria.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Cartea Simonei Branc are la bază teza de doctorat în sociologie, susţinută cu puţin timp în urmă sub titlul „Modele de educaţie familială în spaţiul multietnic bănăţean. O abordare longitudinală”. Ea se adresează, de aceea, mai ales unui cititor avizat, dar, poate fi o lectură utilă şi chiar atrăgătoare, şi pentru cei interesaţi de felul în care educaţia familială se schimbă în timp, îşi reformulează cadrele şi proiectele, de felul în care se remodelează relaţiile dintre părinţi şi copii, dintre şcoală şi familie şi sunt imaginate traseele de viaţă ale generaţiei următoare. Nu întâmplător, orice om care îşi povesteşte viaţa simte nevoia să evoce ambianţa familială şi anii săi de formare, văzând în ele un moment fondator. Nu mai puţin, ele sunt un seismograf extrem de sensibil al felului în care evoluează societatea, mentalităţile şi e gândită identitatea personală sau de grup. Simona Branc abordează problema educaţiei familiale în Banat dintr-o perspectivă generaţională. Aşa cum era de aşteptat, ea simte nevoia să definească şi să precizeze cadrul teoretic şi metodologic al lucrării. El este unul flexibil, întemeiat pe o foarte bună cunoaştere a principalelor direcţii în care s-a reformat cercetarea sociologică, inclusiv cea românească, sugerând multiplicitatea perspectivelor din care subiectul poate fi abordat. (Smaranda VULTUR)
Domenii de interes:
- psihologie
- sociologie
- educatie familiala
CUPRINS
PREFATA (pp. 9-12)
INTRODUCERE (pp. 13-16)
CAPITOLUL I (pp. 17-74) – Cadrul teoretic al cercetării
Educația familială în perspectiva paradigmelor sociologice contemporane; Mecanisme psiho-sociale ale construcției identității; Familia ca agent al educației.
CAPITOLUL II (pp. 75-130) – Metodologia cercetării calitative a modelelor de educație familială
Aspecte ale design-ului metodologic; Instrumente de investigare şi de analiză a datelor calitative; Specificul istoriei orale şi rolul acesteia în studierea grupului familial.
CAPITOLUL III (pp. 131-184) – Principii şi proiecte în educația familială din banatul interbelic
Banatul–spațiu multietnic, plurilingvistic şi multiconfesional; Educație familială şi trasee de viață în perioada interbelică; Evenimente istorice şi schimbări ale scenariilor de viață.
CAPITOLUL IV (pp. 185-220) – Schimbări în proiectele educative familiale sub impactul comunismului
Mobilitatea socială şi redefinirea modelelor valorice; Dinamica rolurilor de gen în a doua jumătate a secolului XX; Negocieri valorice între spațiul public şi cel privat.
CAPITOLUL V (pp. 221-246) – Restructurări ale proiectelor de viață în ultimele decenii ale secolului XX
Caracteristici ale socializării familiale în anii `80; Stereotipuri şi prejudecăți regionale.
CONCLUZII (pp. 247-252)
BIBLIOGRAFIE (pp. 253-260)
ANEXE (pp. 261-298)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Sandu, A., Unguru, E., Ponea, S., & Cojocaru, S. (2010). Analysis of professional competencies in social services supervision. Social Research Reports, 17, 3-56.
- Sandu, A., Alexa, E., & Ponea, S. (2012). New directions in social epistemology. Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iaşi. New Series SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK Section, 5(1).
- Sandu, A.,(2010). Appreciative semiotic and hermeneutic practices in the analysis of ethnic minorities. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (29), 109-129.
- Georgescu, D. (2015). ” Ceaușescu’s children:” the making and unmaking of Romania’s last socialist generation (1965-2010) (Doctoral dissertation, University of Illinois at Urbana-Champaign).
- Sandu, A., Unguru, E., Ponea, S., & Cojocaru, S. (2010). Analysis of professional competencies in social services supervision. Social Research Reports, 17, 3-56.
- Sandu, A. (2016). Cadre normativ-instituționale ale construcției sociale a profesiei de consilier de probațiune în zona de Nord-Est a României și în Republica Moldova. Sociologie Românească, 14(01), 23-43.
- Sandu, A., Necula, R., Frunza, A., Unguru, E., & Damian, S. (2017). A qualitative inquiry in social construction of chronic illness Case study on diabetes mellitus. Doctors perspectives. Archive EuroMedica, 2, 18-23.
- Sandu, A., Unguru, E., Ponea, S., & Cojocaru, S. (2010). Analysis of professional competencies in social services supervision. Social Research Reports, 17, 3-56.
- Plugaru, A., & Ponea, S. (2010). Evaluation of supervision practice of the social services provided to elderly in Home Care Centre. Postmodern Openings, 3(9), 49-70.
- SANDU, A., & UNGURU, E. (2016). Perception of Local Public Authorities from Rural Areas on the Modernization of the Social Services in the European. Logos, Universality, Mentality, Education, Novelty Section: Social Sciences. Sciences, 5(1), 71-77.
- Sandu, A., Alexa, E., & Ponea, S. (2012). New directions in social epistemology. Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iaşi. New Series SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK Section, 5(1).
- Sandu, A. (2010). Filosofie socială. Editura Științifică Lumen.
- Ponea, S., & Sandu, A. Ş. (2011). Grupul de socializare apreciativ: un model de creativitate socială colaborativă. Editura Științifică Lumen.
- Sandu, A. (2009). Orientări metodologice privind dezvoltarea comunităţilor etnice: comunitatea italiană. Editura Științifică Lumen.
- Adam, S. (2016, July). Images of the City of Timişoara in Local Identity Construction. In Paths to Belonging (pp. 112-121). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG.
- Sandu, A. (2013). The Social Construction of Autonomy and the Meanings of Autonomy for the Diabetic Patient from Doctor’s Perspective. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 93, 2130-2135.
- Sandu, A. (2012). Metode de cercetare in stiinta comunicarii. Editura Științifică Lumen.
- Sandu, A. (2012). Fundamente ale stiintelor sociale. Editura Științifică Lumen.
- Hunea, I., Iov, T., Damian, S.I., Gîrlescu, N., Knieling, A., & Bulgaru-Iliescu, D. (2019). A New Perspective on Safety Measures Imposed on Mentally Retarded Criminal Offenders. Logos Universality Mentality Education Novelty: Law, 7(2), 30-44
- Sandu, A., & Bradu, O. (2010). Analiza instituţională şi dezvoltarea organizaţională ca forme de pragmatici sociale. Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială, 18, 38-54
DESPRE AUTOR
SIMONA BRANC (ADAM) este Lector Univ. Dr la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic din Cadrul Universității de Vest din Timișoara. În cadrul acestui progam, predă Managementul clasei de elevi și coordonează programul de Practică pedagogică și de didactica specialității. Este Doctor în Sociologie, iar principalele sale domenii de expertiză includ analiza calitativă, analiza narativă, interviurile, metodologia cercetării și sociologia. A publicat numeroase interviuri și studii pe teme etnice, familiale și educaționale.