CONSTRUCTIA SOCIALA A SUPERVIZARII IN ASISTENTA SOCIALA
LUMEN – Copyright © 2019 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALA
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 337
LIMBA: Română
ISBN: 9789731665320
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: emag.ro, ujmag.ro, buybooks.ro, librarie.net, librariadelfin.ro, bookdepository.com
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.in, amazon.sg, amazon.ae, amazon.co.jp.
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Autoarea urmareste in cercetarea sa o linie exploratorie specifica sociologiei, in contextul unei abordari transdisciplinare, in care intalnim elemente din domeniul asistentei sociale, dar si a managementului resursei umane si a dezvoltarii organizationale, a analizei politicilor publice (policy research), dar si a dreptului, prin analiza constructiei normativitatii specifice asistentei sociale si a supervizarii in asistenta sociala, atat in tara noastra, cat si in alte spatii socio-culturale de referinta pentru dezvoltarea domeniului. (Prof. univ. dr. habil. Antonio SANDU)
Domenii de interes:
- sociologie
- asistenta sociala
- constructionism social
- supervizare
CUPRINS
PREFAŢĂ (pp. 9-14)
INTRODUCERE (pp. 15-22)
Scopul cercetării; Obiectivele cercetării; Ipotezele cercetării; Metodologia cercetării; Elementele de noutate aduse în cadrul tezei; Principalele rezultate obţinute; Structura volumului.
CAPITOLUL I (pp. 23-85) – Cadre constitutive ale construcţiei sociale a supervizării în asistenţa socială. Perspective internaţionale
Accepţiuni terminologice, scop şi funcţii ale supervizării; Limite şi critici ale practicii supervizării serviciilor de asistenţă socială ; Scurt istoric al apariţiei şi dezvoltării supervizării în serviciile sociale; Cadrul internaţional de funcţionare a practicii supervizării; Jocurile supervizării; Dimensiuni etice ale practicii asistenţiale. Supervizarea de Etică; Concluzii la capitolul I.
CAPITOLUL II (pp. 9-14) – Supervizarea serviciilor sociale în România
Supervizarea apreciativă; Perspectiva instituţională asupra supervizării în literatura; Standardele naţionale privind supervizarea în asistenţa; Principii de bună practică în supervizarea serviciilor Sociale; Concluzii la capitolul II.
CAPITOLUL III (pp. 119-234) – Către un model al supervizării în instituţiile de asistenţă socială din regiunea de N-E a României
Design methodologic; Analiza rezultatelor; Concluzii la capitolul III.
CAPITOLUL IV (pp. 235-272) – Percepţia asistenţilor sociali din zona de NE a României asupra supervizării
Obiectivele cercetării cantitative; Ipotezele cercetării cantitative; Desfăşurarea cercetării bazate pe ancheta prin chestionar; Eşantionarea utilizată în cercetarea bazată pe Ancheta prin; Rezultatele anchetei prin chestionar; Discuţii; Concluzii la capitolul IV.
CONCLUZII GENERALE ALE VOLUMULUI (pp. 273-278)
BIBLIOGRAFIE (pp. 279-307)
ANEXA I (pp. 308-316) – Ghid de Interviu Supervizori
ANEXA 2 (pp. 317-324 ) – Ghid de interviu persoane supervizate ANEXA 3 (pp. 325-332) – Chestionar privind percepţia asistenţilor sociali din zona de N-E a României asupra supervizării
POSTFAŢĂ (pp. 333-335)
MASS MEDIA SI SOCIAL MEDIA
ANTONIO SANDU, coordonatorul de doctorat al autoarei, coautor alaturi de Elena Unguru a unor lucrari in legatura cu tema de cercetare a cartii – prelegere despre CONSTRUCTIONISMUL SOCIAL
Curs online sustinut de Prof. Univ. Dr. Antonio Sandu: Introducere in sociologia administratiei publice – 2020. Unitatea de invatare # 2 : Elemente de istoria sociologiei Prelegerea nr. 2.6 – Constructionismul social Pachetul de curs poate fi achizitionat de pe site-ul www.edituralumen.ro sau de pe eMAG incepand cu luna octombrie 2020 – si contine, alaturi de toate inregistrarile aferente intregului curs, volumul “Introducere in sociologia administratiei publice” (suportul de curs) impreuna cu volumele aditionale cursului, ale aceluiasi autor: “Elemente de sociologie si logica” (EDP), “Elemente de sociologie. Sociologie generala. Sociologie juridica. Metodologia cercetarii sociale” (Tritonic), “Fundamente ale stiintelor sociale” (Lumen). Persoanele care doresc sa achizitioneze pachetul de curs complet vor beneficia de doua ore de consultatii online cu autorul cursului si de asemenea de un modul de testare online. Pentru cei interesati – in curand, la Editura Științifică Lumen va fi disponibil pachetul extins de eTraining pentru specialisti in administratie publica, care va contine suplimentar cursurile “Comunicare in administratie publica”, “Relatii publice pentru administratia publica”, “Elemente de etica profesionala in administratia publica” si “Introducere in asistenta sociala”.
LUMEN NASHS 2020 – E. UNGURU & A. SANDU: PART OF THE ROMANIAN MODEL OF SUPERVISION IN SOCIAL WORK IN PUBLIC / PRIVATE INSTITUTIONS IN THE N-E REGION OF ROMANIA
Virtual presentation within THE 7th LUMEN CONFERENCE NASHS 2020 | JUNE 25-26 | ONLINE CONFERENCE By: Elena Unguru & Antonio Sandu (LUMEN Research Center in Social and Humanistic Sciences, Iasi, Romania) Title of presentation: ”Part of the Romanian Model of Supervision in Social Work in Public / Private Institutions in the N-E Region of Romania” Abstract: The relationship of supervision is an evaluative, long-term one, oriented towards a series of goals: improving the professional activity of the supervised persons; monitoring the quality of services provided by practitioners and promoting professional practice in general. From the point of view of the supervisor’s membership in the organization, we are talking about internal supervision – in which the supervisor is a member of the organization, often also a member of the management team – and external supervision, the supervisor not being a member of the organization’s team, it’s relationship with the organization usually being temporary. The purpose of the research is the analysis of the main axes of the social construction of supervision of social services in public Child Protection institutions in the N-E area of Romania. Supervision is focused on solutions, aims to identify the problems faced by the social worker on a case, and diagnose social problems, the supervision process being focused on, when problems arise in solving the client’s case, the causes that determined these problems and identifying optimal solutions. Professional supervision in social work is a very important activity for both professionals and beneficiaries, and the organization providing social assistance services, because through supervision are simultaneously pursued the professional development of social workers, quality of social services, respect for the interests of beneficiaries and the ethics of social practice. The supervisor can be considered a key person in the organization, because he is a node of organizational communication, at the intersection between the interests of the beneficiaries, the social service provider and the social work case manager. Trust is a key element of the resulting supervision model for the N-E region of Romania that is consistent and convergent with the values of the social worker and the international practice of the supervisor in social work.
ANTONIO SANDU, coordonatorul de doctorat al autoarei, coautor alaturi de Elena Unguru a unor lucrari in legatura cu tema de cercetare a cartii – prelegere despre
PUBLICAREA STIINTIFICA IN ASISTENTA SOCIALA
Prelegere sustinuta de Prof. Dr. Antonio Sandu in cadrul primei Editii a Scolii de Vara in Asistenta Sociala – Iasi, Manastirea Hadambu, 31 august – 1 septembrie 2018, organizatori: CNASR – sucursala teritoriala Iasi, Facultatea de Teologie – Asistenta Sociala Al. I . Cuza Iasi , parteneri: Editura Științifică Lumen Autorul opineaza ca asistenta sociala ca profesiune trans-disciplinara ar trebui sa fie inteleasa intr-o noua cheie epistemologica….
PUTETI CITI ACEASTA CARTE IN URMATOARELE BILIOTECI
Biblioteci universitare:
- Biblioteca Centrală Universitară “Mihai Eminescu” Iași
- Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” din Bucureşti
- Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran” din Timişoara
- Biblioteca Centrală Universitară “Lucian Blaga”, Cluj-Napoca, România
- Biblioteca Academiei Române
- Biblioteca Universității din Pitești
- Biblioteca Universității de Medicină și Farmacie “Carol Davila” din București
- Biblioteca Academiei de Studii Economice din București
- Biblioteca Universității din Craiova
- Biblioteca Universității din Oradea
- Biblioteca Universității “Ovidius” din Constanța
- Biblioteca Universității Petrol-Gaze din Ploiești
- Biblioteca Universității Naționale de Muzică din București
- Biblioteca Universității de Medicină și Farmacie din Craiova
- Biblioteca Universității „Lucian Blaga“ din Sibiu
- Biblioteca Universității „Vasile Alecsandri“ din Bacău
- Biblioteca Universităţii „Ștefan cel Mare” din Suceava
- Biblioteca Universității Politehnica din Timișoara
- Biblioteca Universităţii „Valahia” din Târgoviște
Biblioteci judetene:
- Biblioteca Judeţeană “C. Sturdza” Bacău
- Biblioteca Judeţeană “GH. ŞINCAI” Bihor
- Biblioteca Judeţeană “George Coșbuc” Bistrița Năsăud
- Biblioteca Judeţeană “George Barițiu” Brașov
- Biblioteca Judeţeană “I. H. Rădulescu” Dâmbovița
- Biblioteca Județeană “Sorin Titel” Timiș
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI:
- Hunea, I., Iov, T., Damian, S.-I., Gîrlescu, N., Knieling, A., & Bulgaru-Iliescu, D. (2019). A New Perspective on Safety Measures Imposed on Mentally Retarded Criminal Offenders. Logos Universality Mentality Education Novelty: Law, 7(2), 30-44.
- Necula, R. M. (2019). Victims of Human Trafficking and their Mixed Status as Social Cases, Patients and “Means of Evidence”. Logos Universality Mentality Education Novelty: Social Sciences, 8(2), 88-97.
DESPRE AUTOR
DRD. ELENA GAFTON este cercetător în cadrul Centrului de Cercetări Socio-Umane LUMEN, doctorand în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea. Este absolventă a Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice din cadrul Universității ,,Alexandru Ioan Cuza” și a Facultății de Drept din cadrul Universității ,,Mihail Kogălniceanu” din Iași, deține un master în supervizare și planificare socială în cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice a Universității ,,Alexandru Ioan Cuza”, iar în prezent este doctorand în domeniul sociologiei, în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea, cu teza ,,Construcția socială a supervizării în asistența socială. Cercetare în instituții de protecția a copilului din Regiunea de Nord-Est a României”. Este coautor sau coordonator a mai multe volume în domeniul asistenței sociale și a eticii aplicate, precum și a numeroase articole de specialitate în același domeniu al științelor socio-umane.