
ARHITECTURA SI COMUNICARE
LUMEN – Copyright © 2019 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 214 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-511-5
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Revolutia industriala si cea informationala au reprezentat un salt urias in civilizatia umana, determinand o diferentiere neta intre sistemele de valori traditionale si cele moderne. Societatea traditionala se baza pe valori solide si durabile, pe spiritualitate, constanta si echilibru. Oamenii isi ghidau existenta dupa pricipii si valori clare, general acceptate. Comunitatile erau bine inchegate si aveau o individualitate specifica. Lucrarea de fata nu isi propune o abordare exhaustiva a problemelor societatii sau ale arhitecturii moderne si contemporane, si nici studiul de stiluri si curente din aceste perioade, ci definirea cat mai cuprinzatoare a campului semantic al arhitecturii si identificarea cat mai multor moduri de comunicare dintre arhitectura si societate. (Autoarea)
Domenii de interes:
- stiintele comunicarii
- arhitectura
- comunicare sociala
CUPRINS:
INTRODUCERE (pp. 9-11)
ARHITECTURA (pp. 13-30) – expresie a societăţii
Arhitectura. Proces de comunicare şi proces semiotic
DISCURS ARHITECTURAL (pp. 32-129) – comunicarea prin obiect / ansamblu arhitectural
Semnificaţii estetice; Semnificaţiile funcţionale; Semnificaţii culturale; Semnificaţii psihologice; Semnificaţii sociale; Semnificaţii politice; Semnificaţii istorice
METADISCURS ARHITECTURAL (131-171) (comunicare despre obiectul de arhitectură)
Reprezentarea construcţiilor aflate în stadiu de proiect – semne iconice –; Proiectarea asistată pe calculator; Reprezentări ale construcţiilor realizate. Fotografia; Comunicare arhitecturală în mass-media; Cuvântul scris sau vorbit în arhitectură
SPIRITUL LOCULUI ŞI AL TIMPULUI (pp. 173-197)
Arhitectura – expresie a existenţei umane; Comunicarea între obiect/ansamblu arhitectural şi sit
CONCLUZII (pp. 199-201)
BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ (pp. 203-210)