
BAZELE PSIHOPEDAGOGICE ALE ELABORARII MANUALULUI ELECTRONIC
LUMEN – Copyright © 2015 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 240 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-389-0
CUMPĂRĂ PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, Emag
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
In baza divergentelor dialectice si psihopedagogice constatate a fost formulata problema cercetarii: Care sunt fundamentele psihopedagogice ale elaborarii manualului electronic? O prima incercare de solutionare a acestei probleme a fost realizata A. Cerneeva in 2008. In lucrare s-a reusit evidentierea rolului traiectoriilor in invatarea individualizata, realizata prin intermediul ME. Totusi, latura procesuala a invatarii este descrisa ca fiind caracterizata de: motivatie (interes cognitiv si necesitatile educabililor); specificul activitatii didactice (abilitatea de a estima scopul, a determina metodele de realizare a scopului, a controla progresul s.a.); specificul functiilor cognitive si caracteristicile studentilor (durabilitatea atentiei, dezvoltarea memoriei, structura si particularitatile operatiilor cognitive, coeficientul de dezvoltare cognitiva) si nivelul de instruire (nivelul initial al cunostintelor si deprinderilor formate in domeniu). (Autoarea)
Domenii de interes:
- stiintele educatiei
- psihologie
- volume cu scop didactic
CUPRINS
INTRODUCERE (pp. 7-14)
CAPITOLUL I (pp. 15-46) – Fundamentele epistemologice ale elaborării manualului electronic
Manualul electronic: clarificări conceptuale; Rolul şi locul manualului electronic în sistemul educaţional modern; Structura, criteriile şi modelele de elaborare a manualului electronic; Abordarea liniară şi sistemică a bazelor psihopedagogice a manualului programat; Abordarea metasistemică a bazelor psihopedagogice ale elaborării manualului electronic; Concluzii la capitolul 1.
CAPITOLUL II (pp. 47-80) – Configuraţia manualului electronic în abordare metasistemică
Legităţile procesului pedagogic globalizat; Studiul delimitărilor metasistemice; Principiile de elaborare a manualului electronic; Funcţiile psihopedagogice ale manualului electronic; Manualul electronic din perspectiva pedagogiei integrative; Concluzii la capitolul 2.
CAPITOLUL III (pp. 81-108) – Proiectarea didactică a manualului electronic
Modelul didactic generalizat al manualului electronic; Modelul proceselor integrate în manualul electronic; Proiectarea didactică a unităţilor elementare a cadrelor de informare; Proiectarea didactică a cadrelor operaţionale şi de evaluare; Indicele de calitate a manualului electronic; Concluzii la capitolul 3.
CAPITOLUL IV (pp. 109-144) – Aspectele tehnologice ale elaborării manualului electronic
Fazele şi etapele proiectului de elaborare a manualului electronic; Manualul electronic ca resursă pedagogică; Manualul electronic în portofoliu electronic; Validarea experimentală a modelului didactic generalizat; Interpretarea şi analiza rezultatelor cercetărilor teoretice şi experimentale; Concluzii la capitolul 4.
CONCLUZII GENERALE ŞI RECOMANDĂRI (pp. 145-148)
BIBLIOGRAFIE (pp. 149-162)
ANEXE (p. 163)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Burlacu, N., BALMUȘ, N., & Bostan, M. (2019). Suport digital interactiv pentru predarea-învățarea cursului universitar „Algoritmi numerci și structuri de date”.
- Burlacu, N., (2015). REPERE METODOLOGICE ALE ELABORĂRII ŞI IMPLEMENTĂRII SOFTWARELOR EDUCAŢIONALE DIN PERSPECTIVA FORMĂRII COMPETENŢELOR TRANSVERSALE LA INFORMATICĂ, Teză de doctor în ştiinţe pedagogice, UNIVERSITATEA PEDAGOGICĂ DE STAT „ION CREANGĂ” DIN CHIŞINĂU.