Sanse de acces la educatie in societatea romaneasca actuala – Gabriela NEAGU

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen NEAGU Sanse de acces

SANSE DE ACCES LA EDUCATIE IN SOCIETATEA ROMANEASCA ACTUALA

Gabriela NEAGU

LUMEN – Copyright © 2012 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 300          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-316-6

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPĂRĂ IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, elefant.ro, libris.ro, booksonline.ro

CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN:  amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.caamazon.aeceool.com

VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

Volumul Sanse de acces la educatie in societatea romaneasca actuala reprezinta o gura de aer proaspat adus in domeniul educatiei cu privire la gradul de acces al populatiei la invatamant. Noutatea acestei lucrari este reprezentata, in primul rand, de propunerea unui nou sistem de indicatori pentru masurarea gradului de accesibilitate elaborat de catre GERESE (European Group of Research on Equity of the Education System). Un alt aspect distinctiv si relevant adus de catre acest volum il reprezinta abordarea concomitenta din doua perspective: cea macro (sistemul de invatamant) si cea micro (scoala), ultima fiind ignorata pana in momentul de fata de catre cercetatori. (Editura Științifică LUMEN)


Domenii de interes:

  • stiintele educatiei
  • sociologie
  • acces la educatie

CUPRINS


CUVÂNT ÎNAINTE (pp. 7-10)

INTRODUCERE (pp. 11-14)

CAPITOLUL I (pp. 15-62) – Perspective în cercetarea accesului la educaţie

Importanţa problematicii accesului la educaţie; Înainte de A. Binet şi după PISA; Propunerea GERESE.

CAPITOLUL II (pp. 63-134) – Sistemul de învăţământ ca unitate de analiză

Accesul la educaţie pentru toţi, o problemă socială; Nivelul minim de educaţie; Inegalităţi de carieră şcolară; Inegalităţi în faţa educaţiei între indivizi aparţinând unor categorii sociale diferite.

CAPITOLUL III (pp. 135-280) – Şcoala ca unitate de analiză

„Efectul şcoală” – puncte de vedere; Cadrele didactice; Caracteristici ale populaţiei şcolare; Relaţia şcoală – familie; Atmosfera din şcoală; Aşteptări vis-a-vis de elevi.

CAPITOLUL IV (pp. 281-284) – Concluzii

CAPITOLUL V (pp. 285-298) – Bibliografie

CAPITOLUL VI (p. 299) – Listă abrevieri


ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI



DESPRE AUTOR


Gabriela NEAGU este Cercetător Științific Gradul II în cadrul Institutului de Cercetare a Calității Vieții. În 2011 a obținut titlul de Doctor în Sociologie al Facultății de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București pentru teza intitulată Accesul la educație în societatea românească actuală”. Domeniile sale de interes includ calitatea vieții, sociologia educației, politicile sociale, incluziunea/excluziunea socială, educația incluzivă și mobilitatea.

Vezi detalii…

Author: Editura Științifică LUMEN