
SANSE DE ACCES LA EDUCATIE IN SOCIETATEA ROMANEASCA ACTUALA
LUMEN – Copyright © 2012 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 300 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-316-6
CUMPĂRĂ IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, elefant.ro, libris.ro, booksonline.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.ae, ceool.com
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Volumul Sanse de acces la educatie in societatea romaneasca actuala reprezinta o gura de aer proaspat adus in domeniul educatiei cu privire la gradul de acces al populatiei la invatamant. Noutatea acestei lucrari este reprezentata, in primul rand, de propunerea unui nou sistem de indicatori pentru masurarea gradului de accesibilitate elaborat de catre GERESE (European Group of Research on Equity of the Education System). Un alt aspect distinctiv si relevant adus de catre acest volum il reprezinta abordarea concomitenta din doua perspective: cea macro (sistemul de invatamant) si cea micro (scoala), ultima fiind ignorata pana in momentul de fata de catre cercetatori. (Editura Științifică LUMEN)
Domenii de interes:
- stiintele educatiei
- sociologie
- acces la educatie
CUPRINS
CUVÂNT ÎNAINTE (pp. 7-10)
INTRODUCERE (pp. 11-14)
CAPITOLUL I (pp. 15-62) – Perspective în cercetarea accesului la educaţie
Importanţa problematicii accesului la educaţie; Înainte de A. Binet şi după PISA; Propunerea GERESE.
CAPITOLUL II (pp. 63-134) – Sistemul de învăţământ ca unitate de analiză
Accesul la educaţie pentru toţi, o problemă socială; Nivelul minim de educaţie; Inegalităţi de carieră şcolară; Inegalităţi în faţa educaţiei între indivizi aparţinând unor categorii sociale diferite.
CAPITOLUL III (pp. 135-280) – Şcoala ca unitate de analiză
„Efectul şcoală” – puncte de vedere; Cadrele didactice; Caracteristici ale populaţiei şcolare; Relaţia şcoală – familie; Atmosfera din şcoală; Aşteptări vis-a-vis de elevi.
CAPITOLUL IV (pp. 281-284) – Concluzii
CAPITOLUL V (pp. 285-298) – Bibliografie
CAPITOLUL VI (p. 299) – Listă abrevieri
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Preotesi, M. (2013). Mecanisme şi factori ai subdezvoltării comunităţilor. O analiză în mediul rural românesc. Sociologie românească, 11(04), 75-89.
- Bardaşuc, L., Muntean, S. N., & Cosma, M. (2014). Influences Of The Training Effectuated By Romanian Students Abroad Upon The Increase Of Their Employment Opportunity And Performance At Multinational Organizations. Human Resources Management & Ergonomics, 8(1).
- Neagu, G. (2015). Tinerii, educatie şi ocupatie în România. Calitatea vieţii, 26(1), 16-35.
- Mihăilescu, A. (2014). Guaranteed minimum income–form of social assistance for poor families in Romania. Calitatea vieţii, 25(4), 337-345.
- Neagu, G. (2018). Minimum Level of Education. An Analysis of the Results of Romanian Students Based on Pisa Data. Anuarul Universităţii» Petre Andrei «din Iaşi Fascicula: Asistenţa Socială, Sociologie, Psihologie, (21), 58-87.
- Țoc, S. (2018). Legitimizing the post-socialist transformation in Romania. Calitatea vieţii, 29(2), 145-160.
- Berbecar, V. T., Cocheci, R.-M., Acasandre, A., Ismail, G., & Mircescu, G. (2020). Quality of living assessment in rural romania. An analysis of settlements with low accessibility to medical services. Journal of Urban and Regional Analysis, 12(2), 165 – 180
DESPRE AUTOR
Gabriela NEAGU este Cercetător Științific Gradul II în cadrul Institutului de Cercetare a Calității Vieții. În 2011 a obținut titlul de Doctor în Sociologie al Facultății de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea din București pentru teza intitulată „Accesul la educație în societatea românească actuală”. Domeniile sale de interes includ calitatea vieții, sociologia educației, politicile sociale, incluziunea/excluziunea socială, educația incluzivă și mobilitatea.