Parental Resources and Children’s Education: a Comparative Perspective for Poland and Romania – Monica MARIN

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen MARIN Parental

PARENTAL RESOURCES AND CHILDREN’S EDUCATION: A COMPARATIVE PERSPECTIVE FOR POLAND AND ROMANIA

Monica MARIN

LUMEN – Copyright © 2018 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 119          LIMBA: Engleza

ISBN: 978-973-166-487-3 

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPĂRĂ PRIN: Edituralumen.ro, Librărie.net, emag.ro, crispedia.ro, buybooks.ro,

VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

Education has been considered as ―probably the most frequently used variable in Sociology  and one   of  the  most  important  variables in  social   science research‖ in general. In the field of status attainment processes, in   which   the   present  study   is  also   included,  education represents  one  of  the  key  variables  working  both  as  a dependent and an independent phenomenon. This further relates to the importance of education as a variable affected by the structural context and, at the same time, as a factor intervening in status achievement processes1. In the present research, in operational terms, education is an explanatory factor in the form of the father‘s and mother‘s educational capital, and, correspondingly, a dependent variable, by examining the process of  the respondent‘s educational attainment. (Autoarea)


Domenii de interes:

  • psihologie
  • parenting
  • educatie

CUPRINS


INTRODUCTION (pp. 7-10)

CHAPTER I (pp. 11-42) – Theoretical Background

Social Mobility; Determinants of Social Mobility: Parental Background.

CHAPTER II (pp. 43-60) – Data and Methods

CHAPTER III (pp. 61-102) – Survey Findings

Description of the Educational Achievement‘s Indicators for Poland and Romania; Determinants of Educational Achievement for Poland and Romania; Determinants of Education in Communist Times; Summary of the findings.

CONCLUSIONS (pp. 103-104)

REFERENCES (pp. 105-114)

APPENDIX (pp. 115-117)


EVENIMENTE ȘI RECENZII


RECENZIE

Ştef (Bolojan), R.(2020). Review of the Volume ”Parental Resources And Children’s Education: A Comparative Perspective For Poland And Romania”, Author: Monica Marin, Lumen Publishing House, 2018.

Lectura lucrării de faţă va conduce cititorul avizat către un studiu de specialitate bine documentat teoretic şi cu concluzii relevante în domeniul ştiinţelor sociale, iar pentru cititorul mai puţin familiarizatcu termenii sociologici specifici va fi un real argument în schimbarea percepţiei de ordin comun asupra educaţiei copilului, a rolului şi influenţelor părinţilor asupra lor,din perioada comunistă şi postcomunistă

VEZI PDF

RECENZIE

Bostan, I.(2020). Review of the Book “Support for Establishing a Minimum Wage-Setting Mechanism in Romania”, Lumen Publishing House, 2017.

It should be mentioned that the approach / treatment ofthe topic we are referring to, which involved, among others, a documentation based on valuable bibliographic works, but also the scope and depth of the research, will certainly show utility for a long time, given that in Romania more than a quarter of employees (1.3 million people) are paid at thelevel of the minimum wage or slightly above it.

VEZI PDF


ACEASTĂ CARTE A FOST CITATĂ ÎN URMĂTOARELE LUCRĂRI



DESPRE AUTOR


Monica MARIN este Cercetător Științific Gradul III la Institutul de Cercetare a Calității Vieții din 2008. A obținut titlul de Doctor în sociologie în 2015 în cadrul Facultății de Sociologie și Asistență Socială, Universitatea București pentru teza cu titlul „Absorbția fondurilor europene pentru comunele din România: rolul capacității administrative”. A colaborat la numeroase proiecte naționale și internaționale în calitate de consultant în cercetare.

Vezi detalii…

Author: Editura Științifică LUMEN