Intre nationalisme si extremisme – Loredana TEREC-VLAD

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen TEREC Intre nationalisme

INTRE NATIONALISME SI EXTREMISME

Loredana TEREC-VLAD

LUMEN – Copyright © 2013 – Colecția DIMENSIUNI CULTURALE

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 140          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-348-7

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Libraria virtuala LUMEN, Emag.ro, Librarie.net, Librariaeminescu.ro

CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.ca, Amazon.es, Amazon.de, Amazon.it, Amazon.in

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

In volumul de fata autoarea, Loredana Terec-Vlad, analizeaza nationalismele, cu precadere nationalismul german, care a stat la baza nazismului. Autoarea decripteaza o serie de semnificatii istorice, sociale si culturale ale aparitiei si dezvoltarii nazismului. Sunt identificate mecanisme culturale care au stat la baza ascensiunii nazismului pana in punctul in care halucinatia colectiva a rasei superioare a ajuns sa genereze ororile celui de-al doilea Razboi Mondial. (Prof. univ. dr. Antonio SANDU)


Domenii de interes:

  • istoriografie
  • istorie sociala, politica si militara
  • nationalism
  • extremism

CUPRINS


PREFAŢĂ (pp. 7-14)

INTRODUCERE (pp. 15-18)

CAPITOLUL I (pp. 19-38) – Evoluţia ideologiei naţionaliste

Condiţii psiho-sociale şi produsul naţiunii; Analiza ideilor; Teoria construcţiei statelor; Între naţionalism şi patriotism.

CAPITOLUL II (pp. 39-52) – Cadrul comprehensiv al naţionalismului

Clasificarea naţionalismelor; Perspectiva elitei şi perspectiva maselor.

CAPITOLUL III (pp. 53-104) – Formele extremiste ale naţionalismului

Statul totalitar şi cultul liderului şi rolul partidului; Prezenţa trecutului; Anatomia fascismului; Perspectiva psihologică a nazismului; Rasismul; Demagogie; Propaganda; Aspecte generale ale discursului lui Adolf Hitler.

CAPITOLUL IV (pp. 105-128) – Societăţile secrete şi influenţa lor asupra ideologiei naziste

Svastica; Thule; Vril; Soarele negru; Strategii de promovare în cadrul societăţilor Thule şi Vril: manipulare şi persuasiune.

CONCLUZII (pp. 129-134)

BIBLIOGRAFIE (pp. 135-139)

Author: Editura Științifică LUMEN