Modalitati  de  dezvoltare  familiala  si  psiho-socio-scolara  a  copiilor  aflati  in dificultate  din   mediul  familial-substitutiv  si  mediul rezidential-institutional – Cristinel ROSCA

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen ROSCA Modalitati

MODALITATI  DE  DEZVOLTARE  FAMILIALA  SI  PSIHO-SOCIO-SCOLARA  A  COPIILOR  AFLATI  IN DIFICULTATE  DIN   MEDIUL  FAMILIAL-SUBSTITUTIV  SI  MEDIUL REZIDENTIAL-INSTITUTIONAL

Cristinel ROSCA

LUMEN – Copyright © 2013 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 98          LIMBA: Română

ISBN: 978-973-166-460-6

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPĂRĂ PRIN: Librăria Virtuală, Emag

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

Cercetarea de fata, axata pe radiografierea si diagnosticarea modalitatilor de dezvoltare familiala, psihologica, sociala si scolar-educationala a copiilor cu masura de protectie in cele doua medii sociale substitutive – prin comparatie -, a reliefat, in ansamblu, ca, in pofida unor progrese destul de insemnate inregistrate in mediul rezidential-institutional pe linia dezvoltarii familiale si psiho-socio-scolare ale copiilor, totusi, nu putem sa nu observam ca situatia familiala si psiho-socio-scolara generala a copiilor aflati in dificultate cu masura de protectie in asistenta maternala este net superioara celei din mediul rezidential-institutional, in sensul ca pentru majoritatea beneficiarilor, mediul familial-substitutiv are cea mai mare deschidere, disponibilitate, acceptare, determinare spre relatii afectiv-simpatetice pozitive de comunicare, cooperare, incluziune, incredere, empatie, intelegere, etc.  (Autorul)


Domenii de interes:

  • psihologie
  • pedagogie
  • educatie continua
  • psihpopedagogie speciala

CUPRINS


REZUMAT (pp. 7-10)

ARGUMENT (pp. 11-14)

PARTEA I – CONSIDERAŢII GENERALE

CAPITOLUL I (pp. 15-18) – Consideraţii general introductive asupra sistemului de protecţie a drepturilor copilului aflat în dificultate din România

CAPITOLUL II (pp. 19-28) – Definirea şi descrierea conceptelor operaţionale

Conceptul de dezvoltare bio-psiho-socială; Conceptul de copil aflat în dificultate; Conceptul de familie; Conceptul de mediu familial – substitutiv; Conceptul de mediu rezidenţial – instituţional; Conceptul de mediu şcolar-educaţional.

PARTEA II – CERCETARE DE TEREN

CAPITOLUL III (pp. 29-34) – Metodologia cercetării

Scopul cercetării; Grupul ţintă; Eşantionarea grupului ţintă; Formularea ipotezelor de lucru; Metodologia de lucru a cercetării; Perioada şi locul de culegere a datelor de cercetare.

CAPITOLUL IV (pp. 35-174) – Prelucrarea statistico-comparativă primară a rezultatelor cercetării

Dimensiunea dezvoltării familiale; Dimensiunea dezvoltării psihologice; Dimensiunea dezvoltării sociale; Dimensiunea dezvoltării şcolare.

CAPITOLUL V (pp. 175-220) – Verificarea ipotezelor de lucru şi interpretarea calitativ-comparativă a rezultatelor cercetării

Pentru dimensiunea dezvoltării familiale; Pentru dimensiunea dezvoltării psihologice; Pentru dimensiunea dezvoltării sociale; Pentru dimensiunea dezvoltării şcolar- educaţionale.

CONCLUZII ŞI SUGESTII (pp. 221-224)

REPERE BIBLIOGRAFICE (pp. 225-227)

LEGISLAŢIE (pp. 228-230)

ANEXA 1 (pp. 231-238)

ANEXA 2 (p. 239)

Author: Editura Științifică LUMEN