MODALITATI DE DEZVOLTARE FAMILIALA SI PSIHO-SOCIO-SCOLARA A COPIILOR AFLATI IN DIFICULTATE DIN MEDIUL FAMILIAL-SUBSTITUTIV SI MEDIUL REZIDENTIAL-INSTITUTIONAL
LUMEN – Copyright © 2013 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 98
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-460-6
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Librăria Virtuală, emag.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.in, amazon.sg, amazon.ae, amazon.co.jp, barnesandnoble.com, mesageria.md, bokus.com
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Cercetarea de fata, axata pe radiografierea si diagnosticarea modalitatilor de dezvoltare familiala, psihologica, sociala si scolar-educationala a copiilor cu masura de protectie in cele doua medii sociale substitutive – prin comparatie -, a reliefat, in ansamblu, ca, in pofida unor progrese destul de insemnate inregistrate in mediul rezidential-institutional pe linia dezvoltarii familiale si psiho-socio-scolare ale copiilor, totusi, nu putem sa nu observam ca situatia familiala si psiho-socio-scolara generala a copiilor aflati in dificultate cu masura de protectie in asistenta maternala este net superioara celei din mediul rezidential-institutional, in sensul ca pentru majoritatea beneficiarilor, mediul familial-substitutiv are cea mai mare deschidere, disponibilitate, acceptare, determinare spre relatii afectiv-simpatetice pozitive de comunicare, cooperare, incluziune, incredere, empatie, intelegere, etc. (Autorul)
Domenii de interes:
- psihologie
- pedagogie
- educatie continua
- psihpopedagogie speciala
CUPRINS
REZUMAT (pp. 7-10)
ARGUMENT (pp. 11-14)
PARTEA I – CONSIDERAŢII GENERALE
CAPITOLUL I (pp. 15-18) – Consideraţii general introductive asupra sistemului de protecţie a drepturilor copilului aflat în dificultate din România
CAPITOLUL II (pp. 19-28) – Definirea şi descrierea conceptelor operaţionale
Conceptul de dezvoltare bio-psiho-socială; Conceptul de copil aflat în dificultate; Conceptul de familie; Conceptul de mediu familial – substitutiv; Conceptul de mediu rezidenţial – instituţional; Conceptul de mediu şcolar-educaţional.
PARTEA II – CERCETARE DE TEREN
CAPITOLUL III (pp. 29-34) – Metodologia cercetării
Scopul cercetării; Grupul ţintă; Eşantionarea grupului ţintă; Formularea ipotezelor de lucru; Metodologia de lucru a cercetării; Perioada şi locul de culegere a datelor de cercetare.
CAPITOLUL IV (pp. 35-174) – Prelucrarea statistico-comparativă primară a rezultatelor cercetării
Dimensiunea dezvoltării familiale; Dimensiunea dezvoltării psihologice; Dimensiunea dezvoltării sociale; Dimensiunea dezvoltării şcolare.
CAPITOLUL V (pp. 175-220) – Verificarea ipotezelor de lucru şi interpretarea calitativ-comparativă a rezultatelor cercetării
Pentru dimensiunea dezvoltării familiale; Pentru dimensiunea dezvoltării psihologice; Pentru dimensiunea dezvoltării sociale; Pentru dimensiunea dezvoltării şcolar- educaţionale.
CONCLUZII ŞI SUGESTII (pp. 221-224)
REPERE BIBLIOGRAFICE (pp. 225-227)
LEGISLAŢIE (pp. 228-230)
ANEXA 1 (pp. 231-238)
ANEXA 2 (p. 239)
DESPRE AUTOR
CRISTINEL ROȘCA (1970-2012) a fost psiholog, absolvent al Facultății de Sociologie și Psihologie din cadrul Universității București. Deținător a numeroase distincții, profesor și angajat al Direcției de Asistență Socială și Protecția Copilului Vaslui, și-a dedicat activitatea ajutorării și îndrumării copiilor din mediile defavorizate. A publicat numeroase articole în reviste de specialitate, iar materialele nefinalizate au fost publicate post-mortem în memoria sa.