
IDENTITATEA EUROPEANĂ: REPREZENTĂRI SOCIALE
LUMEN – Copyright © 2006 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 280
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-7766-79-2
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: edituralumen.ro, okazii.ro
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
O vastă literatură de specialitate, dar cu precădere discursurile publice ale “centrului”1, acreditează ideea conform căreia identitatea europeană se defineşte cel mai bine şi mai “operaţional” prin valori2. Departe de a fi un concept finit sau măcar unul relativ epuizabil printr-o descriere sistematică, identitatea europeană este un concept în plin proces de construcţie, un proces care este activ atât pe dimensiunea top-down, cât şi pe cea bottom-up. Miza nu este deloc neglijabilă: obiectivele extrem de vaste ale UE şi complexitatea aparatului instituţional şi legislativ menit să asigure atingerea lor nu se pot sprijini doar pe o serie de mecanisme formale, oricât de eficiente ar fi acestea. (Autoarea)
Domenii de interes:
- sociologie
- identitate europeană
- identitate socială
ACEASTĂ CARTE A FOST CITATĂ ÎN URMĂTOARELE LUCRĂRI
- Dărăbuș, C. (2009). Proiecţii ale alterităţii în romanul sadovenian.În C. Dărăbuș (coord), Străinul. Schiță imagologică (pp. 273-302). Editura Ethnologica
- Dărăbuș, C. (2014). Realități centrale ale istoriei: E un pod pe Drina… De Ivo Andrić. Communication, Culture, Creation: New Scientific Paradigms. At Novi Sad, vol. 1
- Dărăbuș, C. (2018). Multiculturalism în context slav – studiu de caz. Romanoslavica, LIII(3), 85-92
- Gherghinescu, R. (2014). Reprezentarea socială a studenţilor despre uniunea europeană. Revista de Psihologie, 60(3), 197-207
- Glăveanu, V.-P. (2007). Românii și statutul de cetãțean european: apartenențe identitare și reprezentãri stereotipe ale bucureștenilor. În G.-A. Massari, Psihologie Socială. Repere investigative privind influenţa factorilor sociali asupra dezvoltării aptitudinale a adolescenţilor (pp. 68-86). Polirom.