
ASISTENTA SOCIALA APLICATA. TEHNICI DE CERCETARE SI MODELE DE INTERVENTIE
LUMEN – Copyright © 2013 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit PAGINI: 236 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-343-2
CUMPĂRĂ IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, Emag, elefant.ro, librarie.net
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.in, amazon.ae,
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Volumul de fata îsi propune o incursiune în cateva tehnici esentiale ale practicii asistentei sociale. Folosind argumente ale epistemologiei sociale, autorul introduce o prezentare a lucrului de caz si aduce în atentie aspecte importante ale consilierii în asistenta sociala. Cititorul este provocat sa exploreze aspectele metodologice ale consilierii si este îndemnat sa exerseze utilizarea tehnicilor NLP în cadrul interviului nondirectiv capabil de a conduce la o schimbare axata pe punctele tari ale clientului. Punerea în relatie a principalelor profesiuni utilizate în munca asistentiala creeaza contextul complex de abordare inter si multidisciplinara a practicii asistentei sociale, recunoscand aspectul de granita al disciplinei. (Autorul)
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- interventie sociala
- epistemologie sociala
- Grounded Theory
CUPRINS
PREFAŢĂ (pp. 7-8)
CAPITOLUL I (pp. 9-28) – Asistenţa socială ca factor de asigurare a funcţionalităţii sistemelor sociale
Marginalizare şi excludere; Calitatea vieţii – obiectiv prioritar al asistenţei sociale; Interpretarea indicatorilor calităţii vieţii.
CAPITOLUL II (pp. 29-46) – Epistemologie socială
Epistemologii pozitiviste vs epistemologii constructiviste – Antonio Sandu, Simona Uşurelu, Elena Alexa; Constructivism/ Construcţionism; Cercetarea participatorie şi advocacy; Cercetare calitativă vs cercetare cantitativă în ştiinţele sociale şi ale comunicării.
CAPITOLUL III (pp. 47-70) – Cercetarea calitativă în ştiinţele sociale şi ale comunicării
Experimentul în domeniul ştiinţelor sociale; Cercetarea acţiune ca practică discursivă; Triangularea şi problematica validităţii în cazul cercetărilor calitative; Interviul; Interviul în asistenţa socială; Focus grupul – Simona Ponea, Antonio Sandu; Mixarea metodelor şi metisarea teoriilor.
CAPITOLUL IV (pp. 71-84) – Grounded Theory
Interpretarea datelor calitative – Sandu Antonio, Simona Ponea, Elena Unguru; Analiza frecvenţei unei teme în cadrul comunicării.
CAPITOLUL V (pp. 85-102) – Asistenţa socială ca ştiinţă
Lucrul de caz în asistenţa socială; Lucrul de caz ca proces al rezolvării problemelor; O perspectivă analitică asupra lucrului de caz; Evaluarea nevoilor clientului.
CAPITOLUL VI (pp. 103-142) – Consilierea în asistenţa socială
Exigenţe ale procesului de consiliere din perspectiva asistentului social; Etapele consilierii din perspectiva clientului; Principii etice în procesul de consiliere în Asistenţa socială; Modele şi Paradigme ale consilierii; Utilizarea tehnicilor NLP în interviul intenţional-nondirectiv; Modelul Pincus Minahan în intervenţia socială; Paradigma feministă asupra intervenţiei sociale – Modelul Lena Dominelli.
CAPITOLUL VII (pp. 143-174) – Asistenţa socială bazată pe punctele tari. Ancheta apreciativă în asistenţa socială.
Elementele analizei instituţionale prin ancheta apreciativă; Cei 4 D ai Anchetei Apreciative; Interviul apreciativ; Profilul inteligenţei apreciative organizaţionale; Inteligenţa apreciativă şi metoda poveştilor de succes; Metoda poveştilor de succes; Modele teoretice în consilierea filosofică cu aplicaţii în asistenţa socială.
CAPITOLUL VIII (pp. 175-180) – Instrumente utilizate în asistenţa socială
Ancheta socială; Istoricul social; Studiul de caz.
CAPITOLUL IX (pp. 181-186) – Designul programelor sociale
CAPITOLUL X (pp. 187-198) – Model de program social în comunitate
“Ei sunt bunicii noştri”.
CAPITOLUL XI (pp. 199-202) – Managementul prin proiecte în dezvoltarea comunităţilor etnoculturale
CAPITOLUL XII (pp. 203-218) – Model de proiect în domeniul comunităţilor interetnice multiculturale
Model Cerere de finanţare; Integrare europeană şi interculturalitate.
BIBLIOGRAFIE (pp. 219-234)
MASS MEDIA SI SOCIAL MEDIA
ANTONIO SANDU – PUBLICAREA STIINTIFICA IN ASISTENTA SOCIALA
Prelegere sustinuta de Prof. Dr. Antonio Sandu in cadrul primei Editii a Scolii de Vara in Asistenta Sociala – Iasi, Manastirea Hadambu, 31 august – 1 septembrie 2018, organizatori: CNASR – sucursala teritoriala Iasi, Facultatea de Teologie – Asistenta Sociala Al. I . Cuza Iasi , parteneri: Editura Științifică Lumen Autorul opineaza ca asistenta sociala ca profesiune trans-disciplinara ar trebui sa fie inteleasa intr-o noua cheie epistemologica….
ACEASTĂ CARTE A FOST CITATĂ ÎN URMĂTOARELE LUCRĂRI
- Croitor, E. (2017). Participation of the family in the social insertion process of the institutionalized child – objective of the specific intervention program in case management. In Iulian Boldea (Ed.), Literature, Discourses and the Power of Multicultural Dialogue (pp. 239-245). Arhipelag XXI Press
- Necula, R. (2019). Victims of Human Trafficking and their Mixed Status as Social Cases, Patients and “Means of Evidence”. Logos Universality Mentality Education Novelty: Social Sciences, 8(2), 88-9
- Unguru, E., & Sandu, A. (2017). Supervision. From Administrative Control to Continuous Education and Training of Specialists in Social Work. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 9(1), 17-35
DESPRE AUTOR
PROF UNIV. DR. HABIL. ANTONIO SANDUeste cercetător coordonator al Centrului de Cercetări Socio-Umane LUMEN, cadru didactic în cadrul Facultății de Drept și Științe Administrative a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, coordonator de doctorate în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea, directorul Editurii LUMEN şi preşedintele Asociaţiei LUMEN, autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi autor sau coautor a peste 150 de articole ştiinţifice în domeniul sociologiei, filosofiei, justiției restaurative, eticii aplicate, asistenței sociale etc. Contribuția originală a activității științifice a autorului pornește de la construcția socială a realității și construcționismului social, așa cum se prezintă acestea din perspectivă semiologică. Prof. Antonio Sandu analizează construcția socială a realității dezvoltând propria versiune a construcționismului social, care operează la intersecția dintre paradigma constructivistă și teoria acțiunii comunicative.