
TRATAT DE METODOLOGIE SOCIOLOGICA
LUMEN – Copyright © 2011 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 530
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-294-7
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Librăria Virtuală, okazii.ro, librarie.net, biblios.ro,
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Volumul prezintă sistematizat şi organizat metodele şi tehnicile investigaţiei sociologice, de la cele tradiţionale precum observaţia, interviul, documentarea, împreună cu tehnicile de investigare a opiniilor despre fapte, chestionar, scale, precum şi tehnici moderne specifice: metoda reţelelor, metoda proiectului de intervenţie, metoda Cercetare-Acţiune, împreună cu o serie de tehnici de cercetare calitativă a socialului. Volumul este util atât cercetătorilor şi studenţilor în domeniul sociologiei şi asistenţei sociale, cât şi celor care doresc să- şi formeze o imagine asupra universului sociologiei şi a metodelor sale de lucru. (Autorul)
Domenii de interes:
- sociologie
- metodologie sociologica
- cercetare sociologica
CUPRINS
CUVÂNT ÎNAINTE (p. 5)
INTRODUCERE (pp. 7-38) – Elaborarea demersului sociologic
De la logica construită la logica reconstruită a investigaţiei; Implicaţiile epistemologice ale tehnicilor de lucru în sociologie; Regulile investigaţiei sociologice
PARTEA I – TEHNICI DE INVESTIGAŢIE SOCIOLOGICĂ
CAPITOLUL I. (pp. 39-106) – Ancheta sociologică
O analiză istorică a anchetelor sociale; Principalele sau “marile anchete” sociologice; Tipuri şi forme ale anchetei sociologice.
CAPITOLUL II. (pp. 107-130) – Observaţia sociologică
Argumente epistemologice; Observatorul şi subiectul studiului de teren; De la observaţia spontană la observaţia ştiinţifică; Ghid de observaţie
CAPITOLUL III. (pp. 131-166) – Tehnica documentară
Stabilirea bibliografiei; Tipuri de documente; Documentarea statistica; Documente auxiliare (literatura, presa, documentele fonetice şi în imagini).
CAPITOLUL IV. (pp. 167-194) – Experimentul în investigaţia sociologică
Caracterizare generală; Experiment şi “intervenţie socială”; Analiza conceptuala a muncii sociale; tipurile experimentelor.
CAPITOLUL V. (pp. 195-226) – Întrevederea şi interviul în sociologie
Tehnica întrevederii: Tipuri de interviu şi “întrevedere”; Etapele principale ale “întrevederii”; Cadrul teoretic al “întrevederii”;Pregătirea “întrevederii” şi a “primului contact” cu subiectul-client; Avantajele “întrevederii” în raport cu alte tehnici de investigaţie; Specificul interviului in sociologie.
CAPITOLUL VI. (pp. 227-282) – Anchete bazate pe chestionar
Analiza critica a cercetărilor pe bază de chestionar; Etapele anchetei prin chestionar; Stabilirea şi delimitarea temei; Stabilirea obiectivelor; Mijloacele materiale necesare anchetei; Determinarea populaţiei; Preancheta; Documentarea; Stabilirea ipotezelor; Construirea eşantionului; Redactarea formularului de chestionar; Pretestarea şi definitivarea chestionarului; plicarea (administrarea) chestionarului pe teren; Codificarea răspunsurilor; Analiza datelor: Redactarea concluziilor; Sondajul de opinie – formă a anchetei pe bază de chestionar: Tipuri de sondaje de opinie; Utilizarea sondajelor: avantaje şi dezavantaje.
CAPITOLUL VII. (pp. 283-320) – Măsurarea opiniilor şi atitudinilor
Caracterizare şi elemente introductive; Tehnica scalelor; Tehnica testelor: Etapele construirii unui test; Clasificarea testelor; Avantaje şi dezavantaje.
CAPITOLUL VIII. (pp. 321-338) – Tehnica sociometrică
Analiza teoriei sociometrice; Aparatul conceptual şi tehnic; Test scociometric; Tehnica sociometrică – precizări.
CAPITOLUL IX. (pp. 339-368) – Analiza de conţinut
Definiţii ale analizei de conţinut; Tipurile analizei de conţinut; Etapele analizei de conţinut; Sinteze metodologice.
CAPITOLUL X. (pp. 369-382) – Metodologia cercetării calitative a fenomenelor sociale
Tehnica „descrierii fenomenologice“; „Istoria vieţii“ ca tehnică de investigaţie sociologică; Statutul epistemic al tehnicii; Limitele „povestirii vieţii“ în cercetarea sociologică; Analiza informaţiilor culese prin tehnica „povestirea vieţii“; Tehnica biografică– formă particulară a „povestirii vieţii“; Aplicaţie practică-tehnica biografică în studiul alcoolismului.
CAPITOLUL XI. (pp. 383-392) – Metoda comparativă în sociologie
Comparaţia şi analogia; Comparaţia şi omologia; Metoda tipologică; Tipologii clasice.
PARTEA II-A – TEHNICI DE INTERVENŢIE SOCIALĂ
CAPITOLUL XII. (pp. 393-406) – Metoda cercetare – acţiune
Construirea tematică a obiectivului; Identificarea sub-problemei şi a contextului cercetării; Originea cercetării-acţiune; Analiza instituţională
CAPITOLUL XIII. (pp. 407-438) – Teoria şi metoda acţiunii în asistenţa socială
Filosofia acţiunii – teorie şi metateorie; Teoria acţiunii collective; Pentru o hermeneutică a acţiunii; Dimensiunea hermeneutică a acţiunii; Metoda acţiunii în asistenţa socială; Sistemul – Client. Clientul sau beneficiarul acţiunii sociale; Acţiune şi creativitate.
CAPITOLUL XIV. (pp. 439-461) – Teoria şi metoda reţelelor sociale
Elemente pentru o teorie a reţelelor social; Limitele reţelei sau ale configuraţiei “sistemului de reţele”: Tipologia şi formele sociale; Reţele de intervenţie în funcţie de “lansarea cererii de ajutor”; Forme de intervenţie; Comunitatea umană. Intervenţie şi reţele sociale.
CAPITOLUL XV. (pp. 462-461) – Teoria şi metoda „proiectului de intervenţie“
Moda proiectelor sociale în procesul de tranziţie; Teoria proiectului social; Structura “clasică” a proiectului; Contextul de realizare a proiectului; Data realizării şi durata valabilităţii proiectului; Mijloace de realizare a proiectului; Raport de realizare (parţială) a proiectului; Derularea practică a proiectului; Structura proiectului şi teoria acestuia prin „sisteme de întrebări“ şi ipoteze.
BIBLIOGRAFIE (pp. 484-491)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Cojocaru, D. (2012). Appreciative Inquiry and Organisational Change. Applications in Medical Services. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (38), 122-131.
- Cojocaru, S. (2010). Appreciative supervision in social work. New opportunities for changing the social work practice. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (29), 72-91.
- Sandu, A, (2014). Mediation–Communicative action and philosophical practice. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 6(1), 39-66.
- Plugaru, A., & Ponea, S. (2010). Evaluation of supervision practice of the social services provided to elderly in Home Care Centre. Postmodern Openings, 3(9), 49-70.
- Cojocaru, S. (2010). The appreciative perspective in multicultural relations. Journal for the Study of Religions and Ideologies, 4(10), 36-48.
- Ţicu, D. (2013). Theories of motivation in public policies process. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 92, 925-929.
- Sandu, A., Ponea, S., & Unguru, E. (2010). Qualitative methodology in analyzing educational phenomena. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2(5), 109-130.
- Cojocaru, S. (2007). Strategii de construire a esantioanelor calitative utilizate in evaluarea programelor. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (16), 138-151.
- Sandu, M. (2008). Violenţa familială–factor de risc în delincvenţa juvenilă. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (23), 63-82.
- Poiana, A., & Ofelia, P. A. I. S. (2010). Impact of community health assistance on community services. Social Research Reports, 18, 3.
- Damian, S., Necula, R., Sandu, A., & Caras, A. (2012). Ethical Dimensions of Supervision in Community Social Work. Jurnalul de Studii Juridice, 7, 253.
- COCA, O., (2017). The Evaluation of Innovation in Agriculture. a Meta-Analytical Study of Literature. EVALUATION, 17(1).
- Mihalache, N. M. (2008). THEORIES OF POVERTY AND OF POPULATION’S IMPOVERISHMENT. Analele Ştiinţifice ale Universităţii» Alexandru Ioan Cuza «din Iaşi. Sociologie şi Asistenţă Socială, 1(1), 145-155.
- Mihalache, N. M. (2006). Teorii ale saraciei si saracirii populatiei. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (12), 72-81.
- Soare, D,O. (2007). Biserica şi comunităţile umane din mediul rural la începutul secolului XXI. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (19), 7-22.
- Lenţa,O.E., Cormos, V.C., Image Erosion of Elderly People in Romania and the Need for Proactive Inclusive Approaches, Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, VI, 2014 (1):15-27,
- Stafie, L., Dobre, C., Vasilov, M., Luchian, M., Ursu, C., BÎRGĂOANU, A., & Vasiliu, M. (2016). EXPERIMENTAL STUDY ON THE EFFICIENCY OF SOME EDUCATIVE ACTIONS FOR INFLUENCING THE INFORMATION LEVEL OF ADOLESCENT GIRLS ON FAMILY PLANNING. International Journal of Medical Dentistry, 20(1).
- LUCA, C., FOCA, L., GULEI, A. S., & BREBULET, S. D. (2012). THE STUDY OF REMIGRANT CHILDREN IN ROMANIA-QUANTITATIVE ASPECTS. Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iaşi. New Series SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK Section, 5(2).
- BREBULET, S. D. (2013). The Remigration of Romanian Children. Migrant Children in Europe: The Romanian Case, 123.
- Damian,S, Sandu A, Applying Appreciative Inquiry Principles in the Restorative Justice Field, Postmodern Openings, 03/2012 (10):37-52,
- Sosea, C. (2013). Residents’ Perception regarding Habitation Quality in Craiova. Center-Periphery Disparities. Rev. Universitara Sociologie, 62.
- Todea, N., Udrea, A. M., & Cioca, I. C. (2014). THE EFFECTS OF THE ADOPTION OF IAS/IFRS BY COMPANIES LISTED ON THE REGULATED MARKET (BUCHAREST STOCK EXCHANGE-CATEGORY III) ON THE AUDIT MISSION. Annales Universitatis Apulensis-Series Oeconomica, 16(1).
- UNGURU, E., & SANDU, P. D. A. Integrative Processes in the Romanian Contemporary Rural. The Impact of Advisory Community Councils.
- Zanfirescu, L. (2012). Traficul de Fiinte Umane ca Fenomen. De la Trupul Sacru la Trupul Marfa. LOGOS, UNIVERSALITY, MENTALITY, EDUCATION, NOVELTY. Section Social Sciences, 1(1), 351-370.
- Ştefăroi, P. (2009). Perspectiva umanistă asupra clientului în asistenţa socială. Social Work Review/Revista de Asistenta Sociala, 8.
- Amariei, M. (2010). LA VIOLENCE COMME MODALITÉ DADAPTATION PENDANT LADOLESCENCE. Étude réalisé dans le milieu scolaire et dans le milieu pénitencier. Analele Ştiinţifice ale Universităţii» Alexandru Ioan Cuza «din Iaşi. Sociologie şi Asistenţă Socială, 3(1), 192-203.
- DAMIAN, S., NECULA, R., SANDU, A., & CARAS, A., (2012). Dimensiuni etice ale supervizarii in asistenta comunitara/ Ethical Dimensions of Supervision in Community Social Work, Jurnalul de Studii Juridice, VII/2012, (Suppl. 2): 263-285
- Sandu, A., (2011). Utilizarea metodologiei constructioniste în analiza fenomenului globalizarii. Anuarul Universităţii» Petre Andrei «Iaşi-Fascicula Drept, Ştiinţe Economice, Ştiinţe Politice, (08), 219-234.
- Spoiala, L. C., Zaharie, R. G., Petrea, M. C., Smochina, S. M., & Clipa, M. (2017). Sexual Harassment. Micro Research. Logos Universality Mentality Educ. Novelty Sect.: L., 5, 93.
- Stefăroi, P. (2009). Perspectiva umanistã asupra clientului în asistența socialã. Revista de Asistenţă Socială, (1-2), 9-33.
- SANDU, A., & UNGURU, E. (2016). Perception of Local Public Authorities from Rural Areas on the Modernization of the Social Services in the European, Logos, Universality, Mentality, Education, Novelty Section: Social Sciences. Sciences, 5(1), 71-77.
- AILINCĂI, A. A. (2010). Criza de optimism. Optimismul romanilor, in contextul crizei economice. Social Research Reports, (13), 3-86.
- Nepotu, G. E. T. A. (2012). Absorbtia Fondurilor Structurale De Catre Universitatile Din Romania. Disfunctionalitati Institutionale. LOGOS, UNIVERSALITY, MENTALITY, EDUCATION, NOVELTY. Section: Economical and Administrative Sciences, (1), 145-160.
- Sandu, M. (2007). Cercetarea criminologică între practica şi politica anticriminală. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, (19), 43-60.
- Osvat, C., & Baltatescu, S. (2011). Suportul social si institutional pentru familiile copiilor cu dizabilitati. Influenta asupra bunastarii subiective a apartinatorilor. Sociologie Romaneasca, 9(4), 85.
- COJOCARU, Ş., & BRĂGARU, C. (2012). Using Appreciative Inquiry to Change Perceptions Concerning the Satisfaction of Organization Members’ Needs. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 8(35), 62-77.
- Roman, I. (2014). Qualitative methods for determining students’ satisfaction with teaching quality. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 149, 825-830.
- Irimescu, G. (2006). Protecția socială a copilului abuzat. Editura Științifică Universității” Alexandru Ioan Cuza”
- Ţicu, D. (2013). Axiological dimensions involved in the public policies process. European Journal of Science and Theology, 9(2), 57-64.
- Cojocaru, S. (2005). Focus grupul: tehnica utilizata pentru evaluarea nevoilor din comunitate. Revista de Cercetare si Interventie Sociala, (8), 1134-1142.
- Sandu, A. Ş. (2012). Metode de cercetare în ştiinţa comunicării. Lumen.
- SANDU, A. Ş. (2003). Sexul pe internet forma de virtualizare a spaţiului social.
- Bărgaru, C., & Cojocaru, Ş. (2012). USING APPRECIATIVE INQUIRY TO CHANGE PERCEPTIONS CONCERNING THE SATISFACTION OF ORGANIZATION MEMBERS’NEEDS. Transylvanian Review of Administrative Sciences, (36).
- Ponea, S., & Sandu, A. Ş. (2011). Grupul de socializare apreciativ: un model de creativitate socială colaborativă. Editura Științifică Lumen.
- Ţicu, D. (2017). The management of human resources in public sector: An evolution between 2013-2016. Analele Ştiinţifice ale Universităţii» Alexandru Ioan Cuza «din Iaşi. Sociologie şi Asistenţă Socială, 10(2), 54-62.
- Mihalache, N. M. (2008). THEORIES OF POVERTY AND OF POPULATION’S IMPOVERISHMENT. Analele Ştiinţifice ale Universităţii» Alexandru Ioan Cuza «din Iaşi. Sociologie şi Asistenţă Socială, 1(1), 145-155.
- Duret, G., & Duret, N. (2015). The Contribution of the Emotional Intelligence on Social Services for the Homeless People. EIRP Proceedings, 10.
- Ştefăroi, P. (2009). Teoria fericirii in asistenta sociala. Editura Științifică Lumen.
- Sandu, A. (2009). Orientări metodologice privind dezvoltarea comunităţilor etnice: comunitatea italiană. Editura Științifică Lumen.
- Antonio, S. (2012). Metode de cercetare in stiinta comunicarii. Editura Științifică Lumen.
- Oțelea, A. M. OPTIMIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS FOR GIFTED CHILDREN. THE CHALLENGES OF COMMUNICATION, 105.
- STAFIE, L., DOBRE, C., VASILOV, M., STOENESCU, M., DARABĂ, O., & STADOLEANU, C. (2016). DESCRIPTIVE STUDY OF THE DEMOGRAPHIC BEHAVIOR OF SOME GROUPS OF WOMEN FROM ROMANY COMMUNITIES. International Journal of Medical Dentistry, 20(1).
- LUCA, C., FOCA, L., GULEI, A. S., & BREBULET, S. D. (2012). THE STUDY OF REMIGRANT CHILDREN IN ROMANIA-QUANTITATIVE ASPECTS. Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iaşi. New Series SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK Section, 5(2).
- BREBULET, S. D. (2013). The Remigration of Romanian Children. Migrant Children in Europe: The Romanian Case, 123.
- ŢICU, D. (2017). THE EVOLUTION OF THE RATIONAL ACTOR MODEL IN LOCAL PUBLIC ADMINISTRATION: A STUDY OF THE ACTORS FOR 2013-2016. Scientific Annals of’Alexandru Ioan Cuza’University of Iasi: Political Science.
- Mitrea, G. (2013). The social role of european funds on children at risk of school dropout. SPECTO 2013, 397.
- Luminiţa Miron (Iosif), (2013). Social Borders in the Urban Space, Comparative Study of Two Peripheral Urban Districts of Galati and Braila, Alexandru Ioan Cuza University of Iași, Faculty of Philosophy and Social-Political Sciences,
- SANDU, M., & PALAGHIA, C. (2016). H. Stahl’s Scientific Contribution to the Development of Romanian Sociology. Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iaşi. New Series SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK Section, 9(2).
- Gheorghe, T., & Mironov, G. (2011). The Development of Social Services for the Homeless People. Risk in Contemporary Economy, 279-284.
- Simandan, M. (2013). Interviewers and the Sources of Errors in the Application of Opinion Questionnaires. Educația Plus, 9(1), 143-152.
- Sosea, C. (2013). Residents’ Perception regarding Habitation Quality in Craiova. Center-Periphery Disparities. Rev. Universitara Sociologie, 62.
- Todea, N., Udrea, A. M., & Cioca, I. C. (2014). THE EFFECTS OF THE ADOPTION OF IAS/IFRS BY COMPANIES LISTED ON THE REGULATED MARKET (BUCHAREST STOCK EXCHANGE-CATEGORY III) ON THE AUDIT MISSION. Annales Universitatis Apulensis-Series Oeconomica, 16(1).
- Licurici, M., Ionus, O., & Vîlcea, C. (2010). SOCIAL VULNERABILITY AND RISKS ASSOCIATED TO THE BALKAN ENDEMIC NEPHROPATHY IN MEHEDINTI COUNTY. In Forum geografic (No. 9, p. 181). University of Craiova, Department of Geography.
- Ţicu, D. (2017). The Evolution of the Rational Actor Model in Local Public Administration. Analele Ştiinţifice ale Universităţii» Alexandru Ioan Cuza «din Iaşi. Ştiinţe politice, (12), 59-69.
- Apostiu, A. (2015). ÎMBATRÂNIREA ACTIVA-O NECESITATE PENTRU PROGRESUL ECONOMIC SI SOCIAL/ACTIVE AGEING-A NECESSITY FOR ECONOMIC AND SOCIAL PROGRESS. Revista Romana de Sociologie, 26(1/2), 55.
- Ticu, D. (2019). E-GOVERNMENT ELEMENTS IN THE SECTORAL PUBLIC POLICIES: A CASE STUDY. The USV Annals of Economics and Public Administration, 19(1 (29)), 179-183.
- Ticu, D. (2017). The Rational Actor Model Changes In Public Administration Within The Years 2013-2016: A Case Study. The USV Annals of Economics and Public Administration, 17(1 (25)), 63-71.
- Pop, I., & Badea, M. (2008). Întocmirea referatului de evaluare. MANUAL DE PROBAŢIUNE, 130.
- Dorina, Ţ. I. C. U. (2017). THE MANAGEMENT OF HUMAN RESOURCES IN PUBLIC SECTOR: AN EVOLUTION BETWEEN 2013-2016. Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iaşi. New Series SOCIOLOGY AND SOCIAL WORK Section, 10(2).
- NEAGU, G., & COJOCARU, I. STUDIULUI DE POLITICI PUBLICE. MOLDOSCOPIE (Probleme de analiză politică).–nr. 2, 11.
- Amariei, M. (2010). LA VIOLENCE COMME MODALITÉ DADAPTATION PENDANT LADOLESCENCE. Étude réalisé dans le milieu scolaire et dans le milieu pénitencier. Analele Ştiinţifice ale Universităţii» Alexandru Ioan Cuza «din Iaşi. Sociologie şi Asistenţă Socială, 3(1), 192-203.
- GIURGIU, A. M., & MARIAN, L. O. PERCEPȚIA ROLULUI CAMERELOR DE COMERȚ ÎN ECONOMIE ȘI SOCIETATE PERCEPTION ABOUT THE CHAMBER’S OF COMMERCE ROLE IN.
- Ruxandra Dinulescu, (2017)., IMPLEMENTAREA METODOLOGIEI LEAN SIX SIGMA ÎN CLINICILE ȘI SPITALELE DIN ROMÂNIA, ACADEMIA DE STUDII ECONOMICE DIN BUCUREŞTI,
- Furtună, Adrian-Nicolae, Medeleanu, Maria Luiza, Petrilă, Daniel Samuel (coord.) (2016).ŵivipnasqe rromane paramìćă Poveşti în graiurile romilor Life stories in different Romani dialects.
- GIURGIU, A. M., & MARIAN, L. O. (2019). PERCEPŢIA ROLULUI CAMERELOR DE COMERŢ ÎN ECONOMIE ŞI SOCIETATE. Review of Management & Economic Engineering, 18(3).
- APOSTIU, A. (2015). ÎMBĂTRÂNIREA ACTIVĂ-O NECESITATE PENTRU PROGRESUL ECONOMIC ŞI SOCIAL. Revista Romana de Sociologie, 26.
- Oşvat, C., & Bălţătescu, S. (2011). Suportul social şi instituţional pentru familiile copiilor cu dizabilităţi. Influenţa asupra bunăstării subiective a aparţinătorilor. Romanian Sociology/Sociologie Româneascâ, 9(4).
- Luca, C., Foca, L., Gulei, A. S., & Brebuleț, S. D. ANALIZĂ PRIVIND REMIGRAȚIA COPIILOR ROMÂNI.
- ZAHARIE, M. C. P., SMOCHINĂ, S. M., & CLIPA, M. (2017). Sexual Harassment. Micro-research, LOGOS, UNIVERSALITY, MENTALITY, EDUCATION, NOVELTY. Section: Law. V (2): 93-116
- AILINCĂI, A. A. (2010). Criza de optimism. Optimismul romanilor, in contextul crizei economice. Social Research Reports, (13), 3-86.
- Avram, F. O. (2017). Aspects spécifiques portant sur l’éducation et les attitudes des enfants privés de parents dans le contexte actuel de la migration de la force de travail à l’étranger. Pensee plurielle, (3), 49-70.
- Harpan, I. L. (2015). Dezvoltarea capitalului uman-un posibil model (Doctoral dissertation, Timişoara: Editura Științifică Politehnica).
- Osvat, C., & Baltatescu, S. (2011). Suportul social si institutional pentru familiile copiilor cu dizabilitati. Influenta asupra bunastarii subiective a apartinatorilor. Sociologie Romaneasca, 9(4), 85.
- Sandu, A., & Ponea, S. (2010). Applied Protocol for Appreciative Group Socialization. Postmodern Openings, 1.
- Sandu, A., (2015). Preliminaries to a social-semiotic model of communicative action. Postmodern Openings, 6(2), 59-77.
- Sandu, A., & Ponea, S. (2010). Appreciative counselling. Methodological framework. Postmodern Openings, 2, 5-24.
- ŢICU, D. (2017). THE EVOLUTION OF THE RATIONAL ACTOR MODEL IN LOCAL PUBLIC ADMINISTRATION: A STUDY OF THE ACTORS FOR 2013-2016. Scientific Annals of’Alexandru Ioan Cuza’University of Iasi: Political Science.
- Damian,S., Sandu A., (2012). Applying Appreciative Inquiry Principles in the Restorative Justice Field, Postmodern Openings, 03/2012 (10): 37-52,
- Miron, L., & Ticu, D. (2012). The communication in public administration in urban areas. EIRP Proceedings, 7.
- Feraru, P. D. (2011). Social Costs of the External Migration in Romania. Editura Științifică Lumen.
- Cojocaru, Ș. (2005). Jumãtatea plinã. Un experiment pentru aplicarea anchetei apreciative. Sociologie Românească, III(2), 127-140
- Gheorghe, T. (2011). Reinserţia socială a persoanelor fără adăpost. Studiu de caz – persoanele fără adăpost din judeţul Brăila. Analele Universității „Dunărea de Jos” din Galați, Fascicula XX, Sociologie, 6(1), 93-113
- Neagu, G., & Cojocaru, I. (2018). Cercetare-dezvoltare-inovare: prioritate în politica publică a regiunii de dezvoltare nord a Republicii Moldova (sinteza sociologică a studiului de politici publice. Moldoscopie, 2, 11-30
- Petrariu, A. M. (2012). Niveluri de Realitate în sistemele sociale [Teză de doctorat]. Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Studii Europene, Şcoala Doctorală „Paradigma Europeană”
- Sergiu, C. C. (2019). Comparative analysis on the perception of Paroşeni Mine in mass media – past and present. Annals of the University of Petroșani, Mining Engineering, 20, 83-93
- Țicu, D. (2017). Procesul decizional la nivelul administraţiei publice: un studiu comparativ între anii 2013-2016. Dezvoltarea economico-socială durabilă a euroregiunilor şi a zonelor transfrontaliere 2017, 30, 531-535
- Țicu, D. (2018). A constructionist analysis of the current public administration: the role of the myths. Polis. Journal of Political Science, 1(19). 83-91
DESPRE AUTOR
VASILE MIFTODE este Prof. Univ. Dr. și a fost șeful Catedrei de Sociologie la Facultatea de Sociologie și Asistență Socială din cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași. Contribuția sa majoră o reprezintă modernizarea sociologiei și instituționalizarea asistenței sociale, precum și coordonarea acestui domeniu din postura de Șef de Catedră în perioada 1990-2007.