PSYCHO-EDUCATIONAL AND SOCIAL INTERVENTION PROGRAM FOR PARENTS. PSYCHO-EDUCATIONAL KIT: TRAINER’S MANUAL AND TRAINEE’S WORKBOOK
Aurora Adina COLOMEISCHI (coordonator)
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
LUMEN – Copyright © 2018 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 153 LIMBA: Engleza
ISBN: 978-973-166-508-5
Descriere:
Programul de intervenție psiho-educațională și socială dezvoltă o abordare interdisciplinară pentru a răspunde nevoilor psihologice, educaționale și sociale ale părinților copiilor cu nevoi speciale, pentru a-și consolida abilitățile personale, social-emoționale și abilitățile lor parentale, astfel încât acestea să experimenteze o incluziune socială și o bunăstare în creștere. Obiectivul general al proiectului este urmărit printr-o intervenție dublă: mai întâi este abordarea nevoilor personale ale părinților pentru dezvoltarea socială-emoțională, abordarea strategiilor de învățare pentru a face față stresului și promovarea incluziunii sociale, îmbunătățirea rezistenței acestora și experimentarea bunăstării; în al doilea rând, se adresează rolului lor părintesc și răspunde nevoii de dezvoltare a abilităților parentale pentru a deveni o adevărată resursă pentru copiii lor cu nevoi speciale. (Autorii)
Domenii de interes:
- psihologie
- copii cu dizabilitati
- invatare socio-emotionala
CUPRINS
PART I (pp. 1-55)
Psycho-Educational and Social Intervention Program for Parents (PESI) – Benefits of Parents’ Education and Training (pp. 1-6)
Aurora Adina Colomeischi
The Adult Learning Theory – Andragogy (pp. 7-17)
Maria Augusta Romão Da Veiga Branco
Parenting a Child with Special Needs (pp. 18-25)
Ingrida Baranauskiene, Diana Saveikiene
Group dynamics and group methods (pp. 26-30)
Agnès Ros-Morente, Gemma Filella, Judit Teixiné, Cèlia Moreno
Trainer’s skills (pp. 31-46)
Nalan Babur
The Training Program Structure (pp. 47-55)
Otilia Clipa
PART II (pp. 56-151)
Resilience Within Family (pp. 56-60)
Anamarija Žic Ralić
Family Strengths (pp. 61-65)
Ana Wagner Jakab
Stress Management (pp. 66-69)
Liliana Bujor
Resilience Within Family (pp. 70-73)
Liliana Bujor
Self-Esteem And Self-Concept (pp. 74-79)
Agnès Ros-Morente, Gemma Filella, Judit Teixiné &Cèlia Moreno
Self-Esteem And Self-Concept – Optional Unit (pp. 80-83)
Agnès Ros-Morente, Gemma Filella, Judit Teixiné & Cèlia Moreno
Self-Management (pp. 84-87)
Maria Augusta Romão Da Veiga Branco, Ana Galvão, Celeste Antão, Maria José Gomes
Self-Efficacy (pp. 88-90)
Agnès Ros-Morente, Gemma Filella, Judit Teixiné & Cèlia Moreno
Social Emotional Learning Within Family (pp. 91-98)
Mine Gol Guven
Emotional Competence – Self Awerness (pp. 99-103)
Maria Augusta Romão da Veiga Branco
Emotional Competence – Self Motivation (pp. 104-109)
Maria Augusta Romão da Veiga Branco
Emotional Competence – Empathy (pp. 110-112)
Maria Augusta Romão da Veiga Branco
Emotional Competence – Social Emotional Skills (pp. 113-120)
Maria Augusta Romão da Veiga Branco
Social Competence (pp. 121-129)
Mine Gol Guven
Emotional Intelligent Parenting (pp. 130-137)
Ingrida Baranauskiene, Diana Saveikiene
Final Assessment And Evaluation (pp. 138-151)
Ingrida Baranauskiene, Diana Saveikiene
DESPRE COORDONATOR
Aurora Adina Colomeischi este Conf. Univ. Dr. și prodecan al Facultății de Științe ale Educației din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, predând următoarele materii: Psihologia educației, Consiliere psihopedagogică, Psihopedagogia talentelor și Educație emoțională. În trecut a activat ca professor psihopedagog, psiholog, manager proiecte și responsabil de relațiile cu presa al Universității „Ștefan cel Mare”.