
MALTRATAREA COPILULUI INTRE CUNOASTERE SI INTERVENTIE
LUMEN – Copyright © 2008 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 300
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-074-5
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Edituralumen.ro, Emag.ro, Libraria virtuala LUMEN, Elefant.ro, Cel.ro, Libris.ro, Librariaeminescu.ro, Biblios.ro, librarie.net, okazii.ro, okazii.ro
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Volumul prezintă un set de teorii socio-psihologice asupra fenomenului abuzului fizic şi a neglijării copilului, ca forme de maltratare. Volumul de faţă îşi propune delimitarea abuzului fizic asupra copilului de celelalte forme de abuz, începând cu încadrarea acestei forme de abuz în sfera mai largă a conceptului de maltratare, şi terminând cu specificul intervenţiei în astfel de cazuri. Capitolul I cuprinde o analiză a sistemului de protecţie a copilului din România, în special în ceea ce priveşte problematica maltratării. Lucrarea propune delimitări conceptuale, în ceea ce priveşte definirea formelor de abuz, şi analiza principalelor teorii explicative ale fenomenului (perspectiva medicală, teoria transmiterii multigeneraţionale, concepţia ecologic-interacţionalistă etc). Volumul prezintă de asemenea analiza fenomenului de abuz asupra copilului în mediul familial, fiind analizate şi consecinţele psiho-sociale ale abuzului asupra copilului. Fenomenul de neglijare a copilului, ca formă a abuzului asupra copilului este şi el prezentat cu referire la tipurile de neglijare, cauzele cât şi consecinţele acesteia. Sunt prezentate de asemenea strategii metodologice de intervenţie în problematica abuzului asupra copilului.
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- interventie sociala
- violenta asupra minorilor
- abuz fizic
- neglijarea copilului
CUPRINS
ARGUMENT (pp. 9-12)
CAPITOLUL I (pp. 13-52) – Cadru teoretic general cu privire la abuzul asupra copilului
Copilul – victimă a abuzului; Definiții și forme ale abuzului asupra copilului; Teorii explicative privind abuzul asupra copilului.
CAPITOLUL II (pp. 53-95) – Abuzul fizic asupra copilului la nivel familial
Familia și violența fizică împotriva copilului; Etiologia și factorii de risc ai abuzului asupra copilului; Copiii abuzați fizic și tipuri de comportamente abuzive în mediul familial.
CAPITOLUL III (pp. 96-115) – Consecințe psiho-sociale ale abuzului fizic asupra copilului
Semnele și consecințele abuzului fizic; Traumele și consecințele lor asupra dezvoltării copiilor; Copilul în situația de maltratare.
CAPITOLUL IV (pp. 116-130) – Neglijarea – Formă specifică de maltratare a copilului
Neglijarea copilului, „o violență neviolentă”?; Categorii și tipuri de neglijare; Situația neglijării copilului în România; Cauzele neglijării copilului; Consecințele neglijării asupra dezvoltării copilului.
CAPITOLUL V (pp. 131-138) – Familia și neglijarea copilului
Familia ca mediu propice de dezvoltare a copilului; Violența intrafamilială și neglijarea copilului; Familia – cauza în neglijare sau resursă în prevenirea ei?
CAPITOLUL VI (pp. 139-179) – Specificul intervenției în cazul copilului abuzat
Necesitatea protecției copilului abuzat și principiile protecției copilului; Modelul intervenției sociale în rețea și rolul rețelei sociale în cazurile de abuz; Etapele specifice în investigarea cazurilor de abuz asupra copilului; Obiective și dileme în protecția copilului și prevenirea abuzului.
CAPITOLUL VII (pp. 180-264) – Studii de caz
Studiu de caz nr. 1; Studiu de caz nr. 2; Studiu de caz nr. 3; Studiu de caz nr. 4; Studiu de caz nr. 5; Concluzii.
CAPITOLUL VIII (pp. 265-293) – Percepția ieșenilor asupra cauzelor violenței asupra copilului
CONCLUZII GENERALE (pp. 294-296)
BIBLIOGRAFIE (pp. 297-298)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Rus, M., Sandu, M. L., & Simionca, I. (2015). The Social Protection of Children with Families within Temporary Labor Migration. Acta Universitatis Danubius. Communicatio, 9(1).
- Simion, E. Psychosocial consequences of child maltreatment. Part I: Organizing Foster Care in Different European Countries, 61.
- Marc, C., & Bacter, C. (2016). PROTECȚIA COPILULUI ÎN ROMÂNIA: PROVOCĂRI ȘI SOLUȚII. Bihorul în Europa. Local, național și european în transformările sociale regionale din perioada 1996-2015, 175.
- Pleşca, M. Agresivitatea–formă de adaptare la copiii de vârstă şcolară mică. Depăşirea conservatorismului reprezentaţional. Raportul reversibilitate/ireversibilitate, 1-95.
- Dâmboeanu, C., & Gusti, D. Forme şi caracteristici ale abuzului fizic exercitat în familie asupra copiilor., Sociologie Românească, 7 (04): 182-193
- CHICUȘ, S. (2018). CHICUȘ, Sorina. Psychological profiler – studiu de caz : Irina Cornici – măicuța decedată de la mânăstirea Tanacu. In: ”Tendințe moderne în psihologia practică”: Conferința științifico-practică națională cu participare internațională, 08 decem.2017 / com. șt.: Ig. Racu [et al.]. – Chișinău: S. n., 2018 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), p. 148-157. Bibliogr.- 20 titl. ISBN 978-9975-46-370-6..
- BALAN, C. ZNEUŽÍVÁNÍ DĚTÍ. PŘÍPADOVÁ STUDIE (kazuistika).
- BALAN, C. (2016). CHILD ABUSE. CASE STUDY. Scientific Research & Education in the Air Force-AFASES, 2.
- Marc, C., & Bacter, C. (2016). PROTECȚIA COPILULUI ÎN ROMÂNIA: PROVOCĂRI ȘI SOLUȚII. Bihorul în Europa. Local, național și european în transformările sociale regionale din perioada 1996-2015, 175.
- Vicovan, M. (2012). Combating Social Exclusion through Early Intervention and Early Education. Jurnalul de Studii Juridice, 7, 275.
- Mihaela, V. C. REZUMATUL TEZEI DE DOCTORAT Migraţia părinţilor la muncă în străinătate şi efectele ei asupra copiilor rămaşi în ţară.
- Creţu, V., & Stana, D. PARTENERIAT PENTRU DEMNITATE PERSONALĂ ŞI ETICĂ SOCIALĂ PROPUNERE PRIVIND INTEGRAREA PROFESIONALĂ A TINERILOR CU HANDICAP.
- Berea, G. (2015). Parental Work from a Sociological Perspective. LOGOS, UNIVERSALITY, MENTALITY, EDUCATION, NOVELTY. Section Social Sciences, 4(1), 183-193.
- PĂUN, R., & DRAGNE, L. REPERE PSIHOSOCIALE ALE FEMEII VICTIMĂ ÎN VIOLENŢA DOMESTICĂ PSYCHOSOCIAL REFERENCES OF WOMEN, AS VICTIMS OF DOMESTIC VIOLENCE.
- Vîrlan, Maria. Fenomenul abuzului în percepţia adolescenţilor. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: 75 de ani de la fondare: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. C. PERJAN [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2015 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 1 (17), p. 201-207. Bibliogr.- 3 titl.