
LIMBAJ GESTUAL. COMUNICARE SI INTERPRETARE
LUMEN – Copyright © 2010 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 377
LIMBA: Română
ISBN: 978- 973-166-244-2
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Edituralumen.ro, Libris.ro, libris.ro, emag.ro, librarie.net
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.in, amazon.ae
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Lucrarea de fata trateaza o multitudine de aspecte generate de pierderea auditiva, dintre care pe unele le-am amintit mai sus, atat sub aspect teoretic cat si sub aspect social si practic, oferind celor interesati o descriere mai realista a colectivitatii surzilor privita din interiorul acesteia. Intreg continutul cartii capata uneori tonul unui manifest, mai ales ca am fost privat total de auz inca din frageda copilarie si sunt un membru activ al acestei comunitati. In aceasta calitate pot oferi o perspectiva mai putin cunoscuta asupra problemelor cu care se confrunta aceasta colectivitate precum si unele solutii de rezolvare a lor. Am abordat, in acest context, eficienta serviciilor acordate de societate acestor persoane, care lasa inca foarte mult de dorit. Nu se omite nici o scurta privire istorica asupra unor momente din dezvoltarea organizatorica a acestei comunitati de la mici grupuri la organizatii reprezentative la nivel mondial, cum ar fi, de pilda, Organizatia Mondiala a Surzilor, care are statut de observator la ONU sau Uniunea Europeana a Surzilor, la care a aderat de curand si Asociatia Nationala a Surzilor din Romania. (Autorul)
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- stiintele comunicarii
- stiintele comunicarii
- psihopedagogie speciala
CUPRINS
CUVÂNTUL AUTORULUI (pp. 7-10)
STUDIU INTRODUCTIV (pp. 11-26) – Reprezentări ale identităţii şi culturii surzilor în lumea auzitorilor
CAPITOLUL I (pp. 27-32) – Principalele repere din istoria limbajului gestual şi a educaţiei surzilor în lume
CAPITOLUL II (pp. 63-80) – Introducere în comunitatea persoanelor surde
CAPITOLUL III (pp. 81-116) – Cultura surzilor
CAPITOLUL IV (pp. 117-150) – Evoluţia educaţiei pentru surzi
CAPITOLUL V (pp. 151-174) – Aspecte din lupta surzilor pentru drepturi fundamentale şi afirmarea limbajului gestual
CAPITOLUL VI (pp. 175-198) – Formarea şi dezvoltarea limbajului gestual ca limbaj de sine stătător
CAPITOLUL VII (pp. 199-224) – Limbajul gestual şi elementele lui
CAPITOLUL VIII (pp. 225-234) – Reprezentarea gestuală a principalelor categorii gramaticale
CAPITOLUL IX (pp. 235-254) – Asemanari si deosebiri intre limbajul gestual si cel verbal
CAPITOLUL X (pp. 255-304) – Formarea interpreţilor
CAPITOLUL XI (pp. 235-346) – Organizarea asociaţiilor de surzi şi a serviciilor de interpretare în unele ţări
CAPITOLUL XII (pp. 347-358) – Organizaţii internaţionale ale surzilor
BIBLIOGRAFIE (pp. 359-366)
ANEXE (pp. 367-375)
EVENIMENTE ŞI RECENZII
RECENZIE
CARAS, ANA. (2012). Review for the volume Body Language. Communication and interpretation, by Barbu Florea, published at Lumen Publishing House, 2011. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 4(2), 167 – 170.
Volumul a apărut pornind de la ideea manifestării într-o lume guvernată de preconcepții privind adaptarea persoanelor cu deficiențe de auz la o viață socială activă, comunicare eficientă și dezvoltare personală și profesională și captează fragmente cotidiene ale unei comunități, în care individul este un personaj activ al cărui comunicarea este condiționată de limbajul semnelor. Volumul tratează aspecte dezirabile în construirea unei societăți bazate pe nediscriminare, egalitatea de șanse și drepturile fundamentale ale omului, probleme centrate în jurul persoanelor afectate de pierderea auzului și obligate să se adapteze ritmului social și cotidian de normalitate.
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Luștrea, A. (2016). Deaf culture, deaf community. Revista de Științe ale Educației, 34(2), 82-92.
- Caras, Ana. “Review for the volume Body Language. Communication and interpretation, by Barbu Florea, published at Lumen Publishing House, 2011.” Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională 4, no. 2 (2012): 167-170.
- BARBU, F. CHIRIAC, I. A. (2012). Romanian Deaf Sign Languages Projects – an Overview. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2012, Volume 4, Yssue 3, December, pp: 21-28
DESPRE AUTOR
FLOREA BARBU este Lector. Univ. Dr. la Universitatea din București și la Universitatea de Stat din Pitești. A obținut titlul de Doctor în Psihologie în 1986 la Universitatea din București. Anterior a fost profesor de limba și literatura română la școli vocaționale pentru copiii cu deficiențe de auz. A fost Președintele Asociației Naționale a Surzilor din România între 1990-2001, iar în perioada 1973-1982 a activat ca cercetător științific la Institutul de Științe ale Educației. De-a lungul activității a elaborat manuale și materiale ajutătoare pentru cadrele didactice care predau copiilor cu deficiențe de auz, a susținut angajarea persoanelor cu handicap și a avut o bogată activitate editorială pe tema limbajului gestual și a deficienței de auz.