DEFININD EUROPA NOASTRA
LUMEN – Copyright © 2012 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 253
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-326-5
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, emag.ro, librarie.net, newbooks.ro, elefant.ro, okazii.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.ca, amazon.sg, abebooks.com
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Volumul Definind Europa noastra, al autoarei Valentina Pricopie, este un volum de exceptie si actualitate sociala, adresandu-se atat specialistilor in comunicare, studentilor cat si celor care sunt interesati in a intelege ce presupune statutul de cetatean european, autoarea invitand la deconstruirea imaginii Europei, in scopul de a identifica demersurile initiate in favoarea comunicarii, atat la Bruxelles, cat si in fiecare stat membru, pentru ca Europa sa fie inteleasa ca fiind parte din identitatea noastra de europeni. Volumul prin structura sa, pe parcursul a celor 2 parti, in care sunt tratate comunicarea europeana si relatiile publice europene, ofera o imagine clara a ceea ce inseamna Europa la nivel comunicational. In continutul volumului, veti regasi aspecte privind comunicarea europeana, cu referire la perceptii, mituri si realitati in comunicarea europeana, si o analiza detaliata a strategiilor si actiunilor noii politici de comunicare a Uniunii Europene. O provocare a volumului o constituie analiza asupra brandului Europa din perspectiva politica, sociala, culturala si stiintifica. (Editura Științifică LUMEN)
Domenii de interes:
- sociologie
- studii europene
- stiinte politice
CUPRINS
LISTĂ DE ABREVIERI (pp. 7-8)
ARGUMENT (pp. 9-12)
PARTEA I
Europa despre Europa. Comunicare europeană; Europa lor; Mituri şi realităţi în comunicarea europeană; Percepţii: Eurobarometru; România: de la speranţe la percepţii; UE: Strategii şi acţiuni în trei paşi; Planul de acţiune. Ameliorarea comunicării despre Europa; Planul D pentru Democraţie, Dezbatere şi Dialog; Carta albă pentru o politică de comunicare în Europa; Sferă publică europeană?
PARTEA A II-A
Europa în Europa. PR European; Cum vedem Europa?; Brandul EUROPA; Campanii europene; De la comunicare socială la comunicare societală; Anii tematici europeni; Inovaţie Socială în 2009; Europa Socială; Strategia Europa 2020; PR cultural; Cooperarea culturală în Europa; Portalul Europeana; PR ştiinţific; Cercetarea ştiinţifică în mass-media; Formule diferite pentru a denumi cercetarea ştiinţifică; Branduri ştiinţifice europene; Consiliul European de Cercetare (ERC); Institutul European al Inovaţiei şi Tehnologiei (EIT); CORDIS; Spaţiul European al Cercetării (ERA); Europa noastră.
BIBLIOGRAFIE (pp. 243-251)
DESPRE AUTOR
VALENTINA PRICOPIE este Cercetător Științific gradul I la Institutul de Sociologie al Academiei Române, în cadrul căruia întreprinde activități de cercetare științifică în sociologie și comunicare-media. Este Prof. Univ. Asociat la Facultatea de Istorie și Filosofie în cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, iar în trecut a fost Prof. Univ. Asociat la Facutatea de Litere, Departamentul de Comunicare și Relații Publice, Universitatea din București. Este Doctor în Științe ale Informării și Comunicării, titlu obținut la Université Lumière din Lyon, Franța. A obținut titlul de Profesor Abilitat pentru conducerea de doctorate în domeniul Sociologie acordat prin Ordinul Ministrului Educației Naționale în 2013. Este autoare a mai multor studii de specialitate dedicate mass-media și transformărilor structurale, identitare și profesionale ale presei scrise.