CINE CITESTE SA INTELEAGA. TALCUIRI LA VORBE GRELE DIN NOUL TESTAMENT
LUMEN – Copyright © 2014 – Colecția DIMENSIUNI CULTURALE
FORMAT: Tipărit PAGINI: 292 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-375-3
CUMPĂRĂ PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Cartea de fata este o lucrare de exegeza biblica, nou-testamentara, care imbina rigoarea stiintifica, filologica si istorica cu viziunea patristica, intr-o incercare de a raspunde la intrebarile sau nedumerile cititorului de astazi al Sfintei Scripturi. Lucrarea contine talcuiri noi la treizeci si trei de „vorbe grele” sau pasaje dificile din Noul Testament, care ridica probleme de natura exegetica, dogmatica, narativa sau textuala. Autorul vine cu solutii inedite la unele dintre aceste paradoxuri nou-testamentare, plecand de la textul original, ebraic sau grecesc, pe care-l interpreteaza intr-o viziune istorico-duhovniceasca, in care comentariile patristice sunt imbogatite de cercetarile recente. Eseurile exegetice sunt axate pe doua criterii tematice majore: Numele divin si profetia dinamica. Talcuirile acestor nedumeriri biblice sunt prezentate intr-un stil eseistic, care imbina rigoarea academica cu reflectia personala, adresandu-se atat teologului cat si crestinului sau oricarui cititor, cu frica si dragoste de Dumnezeu, in speranta ca-l va incita sa citeasca Sfanta Scriptura. (Autorul)
Domenii de interes:
- filosofie
- Noul Testament
- exegeza biblica
CUPRINS
SFÂNTA SCRIPTURĂ ÎNTRE EXEGEZA BIBLICĂ ŞI LECTIO DIVINA (pp. 9-20)
CAPITOLUL I (pp. 21-26) – Autorul ca personaj
CAPITOLUL II (pp. 27-32) – Iona: semn şi semnificaţie
CAPITOLUL III (pp. 33-38) – S-ar mai fi întrupat Fiul dacă Adam L-ar fi ascultat pe Tatăl?
CAPITOLUL IV (pp. 39-44) – Rânduiala kairos-ului hristic
CAPITOLUL V (pp. 45-54) – Putea păcătui Cel fără de păcat?
CAPITOLUL VI (pp. 55-64) – Păcatul de neiertat
CAPITOLUL VII (pp. 65-68) – O vorbă-n vânt?
CAPITOLUL VIII (pp. 69-70) – „Minţirea” celei de-a noua fericiri
CAPITOLUL IX (pp. 71-76) – Cămila, frânghia şi acul subţire care separă Orientul de Occident
CAPITOLUL X (pp. 77-84) – Diavolul exorcist
CAPITOLUL XI (pp. 85-88) – Nuntaşul în salopetă de nuntă
CAPITOLUL XII (pp. 89-94) – Raiul din iad
CAPITOLUL XIII (pp. 95-104) – Proorocul Mesia
CAPITOLUL XIV (pp. 105-112) – Divorţul, între adulter şi desfrânare
CAPITOLUL XV (pp. 113-116) – Un exerciţiu profetic: Iisus pe asină şi pe mânz
CAPITOLUL XVI (pp. 117-122) – La început era…Numele!
CAPITOLUL XVII (pp. 123-128) – Unul Născut din Tatăl şi din mamă
CAPITOLUL XVIII (pp. 129-134) – Eu sunt Iisus
CAPITOLUL XIX (pp. 135-144) – Cine este acesta, „Fiul Omului”?
CAPITOLUL XX (pp. 145-154) – Iisus este Hristosul
CAPITOLUL XXI (pp. 155-160) – Ierusalimul ninivitenilor – scenariul unei profeţii neîmplinite
CAPITOLUL XXII (pp. 161-166) – Drojdia Mântuirii
CAPITOLUL XXIII (pp. 167-170) – „Eloi, Eloi, lama sabahtani?”
CAPITOLUL XXIV (pp. 171-180) – HRISTOS A (fost) ÎNVIAT!
CAPITOLUL XXV (pp. 181-200) – „Numele mai presus de orice nume”
CAPITOLUL XXVI (pp. 201-218) – Botezul pocăinţei, botezul „în numele Domnului Iisus” şi botezul cu Duhul Sfânt
CAPITOLUL XXVII (pp. 219-224) – Au auzit sau n-au auzit?
CAPITOLUL XXVIII (pp. 225-230) – Gamaliel: avocat din oficiu sau profet ad-hoc
CAPITOLUL XXIX (pp. 231-236) – Un punct cât un Dumnezeu
CAPITOLUL XXX (pp. 237-250) – Între fapta harului şi harul faptei
CAPITOLUL XXXI (pp. 251-254) – Comma Johanneum – o textuală Fată Morgana
CAPITOLUL XXXII (pp. 255-264) – Ziua Domnului
CAPITOLUL XXXIII (pp. 265-270) – Miile Miei de Ani
ABREVIERILE TITLURILOR CĂRŢILOR BIBLICE (pp. 271-272)
BIBLIOGRAFIE (pp. 273-290)
DESPRE AUTOR
Octavian FLORESCU este un autor a cărui chemare pentru studiile biblice (M.Th. University of Edinburgh, 2013) a venit firesc în continuarea preocupărilor anterioare de teologie ortodoxă (M.A.) și istorie (B.A., M.A.), la Universitatea București. Debutul său publicistic, Kairoi sau roadele timpului. Introducere la o teologie a istorie (Institutul European, Iași, 2010), a fost o încercare de a concilia istoria cu teologia prin prisma filosofiei creștine a istoriei.