LUMEN – Copyright © 2011 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 155
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-297-8
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, librarie.net, anticariat.net
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: mesageria.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Lucrarea îşi propune să ne dezvaluie, într-o expunere concisă şi uşor de parcurs, sinoptica relaţiilor dintre competenţele sociale – interpretate ca un set de abilităţi şi deprinderi care facilitează relaţiile interpersonale şi obţinerea stării de bine în domeniul vieţii sociale – şi trăsăturile de personalitate, care se constituie în determinanţi ai funcţionării cotidiene a individului uman. (Autoarea)
CUPRINS
PREFAŢĂ (pp. 9-14)
INTRODUCERE (pp. 15-20)
CAPITOLUL I (pp. 21-52) – Competenţele sociale
Conceptul de competenţă socială; Componentele competenţei sociale; Caracteristici ale competenţelor sociale; Educarea şi antrenamentul competenţelor sociale.
CAPITOLUL II (pp. 53-82) – Personalitatea – perspective de abordare şi modele teoretice
Accepţiuni ale conceptului de personalitate; Curente în abordarea personalităţii; Contribuţia reprezentanţilor şcolii umaniste; Perspectiva psihometrică asupra personalităţii.
CAPITOLUL III (pp. 83-132) – Competenţe sociale şi trăsături de personalitate în rândul studenţilor la specializarea Psihologie
Motivaţia cercetării; Scopul cercetării; Ipoteze; Metodologie; Rezultate şi interpretare; Analiza de regresie.
CAPITOLUL IV (pp. 133-144) – Implicaţii teoretice şi practice ale cercetării pe care am realizat-o
BIBLIOGRAFIE (pp. 145-153)
CARAS, ANA. (2012). Review for the volume Social competences and personality by Viorel Robu, published at Lumen Publishing House, 2011. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 4(2), 171 – 174.
Volumul prezintă în mod descriptiv conceptul de competență socială, dar și în mod exploratoratoriu aplicabilitatea abilităților sociale obținute într-un studiu ai cărui subiecți investigați sunt reprezentati de studenții la specializarea psihologie. Autorul susține abordarea științifica inițiată prin expunerea unei părți teoretice și practice, elaborând de fapt un proces gradual de informare. Volumul face o tranziție de la aspecte introductive ale abilităților sociale la elementele metodologice și în plus la un studiu aplicat și se termină cu implicațiile teoretice pe care abordarea autorului le poate avea la nivel social-uman. Din punct de vedere metodologic, volumul prezintă trei modele prin care autorul a încercat să explice și să descrie organizarea personalității din abordarea psihometrică – modele factoriale propuse de H. J. Eysenck și R. B. Cattell, numit modelul Big Five. Modelul Big Five a fost dezvoltat în studiul efectuat aplicat ale cărui rezultate sunt prezentate în al treilea capitolul al acestei lucrări.
VIOREL ROBU e Lect. Univ. Dr. la Facultatea de Litere, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din Bacău, predând Fundamentele psihologiei, Fundamentele psihopedagodiei, Psihologie dezvoltării, Integrare și incluziune la vârstele mici, Psihologia educației, Metodologia cercetării în științele educației și Teorii și modele actuale ale învățării. În trecut a predat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea ,,Petre Andrei” din Iaşi și la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti. Este Doctor în Psihologie, titlu acrodat de Universitatea din Bucureşti, tema lucrării fiind ,,Adaptarea şi experimentarea pe populaţia românească a Inventarului pentru evaluarea anxietăţii faţă de testare (TAI)”. Deține atestat de formator eliberat de Asociația ,,Formare Studia” din Iaşi, precum și…
DANIELA ANTONESCU LUMEN - Copyright © 2024 - Colecția: DEZVOLTARE SOCIALĂ FORMAT: Tipărit PAGINI: 378…
ROXANA NEGUȚ LUMEN - Copyright © 2024 - Colecția: ROMANE FORMAT: Tipărit PAGINI: 170 LIMBA:…
ELENA ADRIANA DOBRINOIU LUMEN - Copyright © 2023 - Colecția ROMANE FORMAT: Tipărit PAGINI: 290…
Dragi colaboratori si clienti, Comenzile venite in perioada 22 decembrie - 7 ianuarie vor fi…