Competente sociale si personalitate – Viorel ROBU

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen 59 Robu

COMPETENTE SOCIALE SI PERSONALITATE

Viorel ROBU

LUMEN – Copyright © 2011 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 155          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-297-8

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPĂRĂ PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

Lucrarea îşi propune să ne dezvaluie, într-o expunere concisă şi uşor de parcurs, sinoptica relaţiilor dintre competenţele sociale – interpretate ca un set de abilităţi şi deprinderi care facilitează relaţiile interpersonale şi obţinerea stării de bine în domeniul vieţii sociale – şi trăsăturile de personalitate, care se constituie în determinanţi ai funcţionării cotidiene a individului uman. (Autoarea)


Domenii de interes:

  • sociologie
  • psihologie sociala
  • competente sociale
  • personalitate
  • psihometrie

CUPRINS


PREFAŢĂ (pp. 9-14)

INTRODUCERE (pp. 15-20)

CAPITOLUL I (pp. 21-52) – Competenţele sociale

Conceptul de competenţă socială; Componentele competenţei sociale; Caracteristici ale competenţelor sociale; Educarea şi antrenamentul competenţelor sociale.

CAPITOLUL II (pp. 53-82) – Personalitatea – perspective de abordare şi modele teoretice

Accepţiuni ale conceptului de personalitate; Curente în abordarea personalităţii; Contribuţia reprezentanţilor şcolii umaniste; Perspectiva psihometrică asupra personalităţii.

CAPITOLUL III (pp. 83-132) – Competenţe sociale şi trăsături de personalitate în rândul studenţilor la specializarea Psihologie

Motivaţia cercetării; Scopul cercetării; Ipoteze; Metodologie; Rezultate şi interpretare; Analiza de regresie.

CAPITOLUL IV (pp. 133-144) – Implicaţii teoretice şi practice ale cercetării pe care am realizat-o

BIBLIOGRAFIE (pp. 145-153)


EVENIMENTE ŞI RECENZII


RECENZIE 

CARAS, ANA. (2012). Review for the volume Social competences and personality by Viorel Robu, published at Lumen Publishing House, 2011. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 4(2), 171 – 174.

Volumul prezintă în mod descriptiv conceptul de competență socială, dar și în mod exploratoratoriu aplicabilitatea abilităților sociale obținute într-un studiu ai cărui subiecți investigați sunt reprezentati de studenții la specializarea psihologie. Autorul susține abordarea științifica inițiată prin expunerea unei părți teoretice și practice, elaborând de fapt un proces gradual de informare. Volumul face o tranziție de la aspecte introductive ale abilităților sociale la elementele metodologice și în plus la un studiu aplicat și se termină cu implicațiile teoretice pe care abordarea autorului le poate avea la nivel social-uman. Din punct de vedere metodologic, volumul prezintă trei modele prin care autorul a încercat să explice și să descrie organizarea personalității din abordarea psihometrică – modele factoriale propuse de H. J. Eysenck și R. B. Cattell, numit modelul Big Five. Modelul Big Five a fost dezvoltat în studiul efectuat aplicat ale cărui rezultate sunt prezentate în al treilea capitolul al acestei lucrări.


ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI


Author: Editura Științifică LUMEN