COMPETENTE SOCIALE SI PERSONALITATE
LUMEN – Copyright © 2011 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 155
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-297-8
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, librarie.net, anticariat.net
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: mesageria.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Lucrarea îşi propune să ne dezvaluie, într-o expunere concisă şi uşor de parcurs, sinoptica relaţiilor dintre competenţele sociale – interpretate ca un set de abilităţi şi deprinderi care facilitează relaţiile interpersonale şi obţinerea stării de bine în domeniul vieţii sociale – şi trăsăturile de personalitate, care se constituie în determinanţi ai funcţionării cotidiene a individului uman. (Autoarea)
Domenii de interes:
- sociologie
- psihologie sociala
- competente sociale
- personalitate
- psihometrie
CUPRINS
PREFAŢĂ (pp. 9-14)
INTRODUCERE (pp. 15-20)
CAPITOLUL I (pp. 21-52) – Competenţele sociale
Conceptul de competenţă socială; Componentele competenţei sociale; Caracteristici ale competenţelor sociale; Educarea şi antrenamentul competenţelor sociale.
CAPITOLUL II (pp. 53-82) – Personalitatea – perspective de abordare şi modele teoretice
Accepţiuni ale conceptului de personalitate; Curente în abordarea personalităţii; Contribuţia reprezentanţilor şcolii umaniste; Perspectiva psihometrică asupra personalităţii.
CAPITOLUL III (pp. 83-132) – Competenţe sociale şi trăsături de personalitate în rândul studenţilor la specializarea Psihologie
Motivaţia cercetării; Scopul cercetării; Ipoteze; Metodologie; Rezultate şi interpretare; Analiza de regresie.
CAPITOLUL IV (pp. 133-144) – Implicaţii teoretice şi practice ale cercetării pe care am realizat-o
BIBLIOGRAFIE (pp. 145-153)
EVENIMENTE ŞI RECENZII
RECENZIE
CARAS, ANA. (2012). Review for the volume Social competences and personality by Viorel Robu, published at Lumen Publishing House, 2011. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 4(2), 171 – 174.
Volumul prezintă în mod descriptiv conceptul de competență socială, dar și în mod exploratoratoriu aplicabilitatea abilităților sociale obținute într-un studiu ai cărui subiecți investigați sunt reprezentati de studenții la specializarea psihologie. Autorul susține abordarea științifica inițiată prin expunerea unei părți teoretice și practice, elaborând de fapt un proces gradual de informare. Volumul face o tranziție de la aspecte introductive ale abilităților sociale la elementele metodologice și în plus la un studiu aplicat și se termină cu implicațiile teoretice pe care abordarea autorului le poate avea la nivel social-uman. Din punct de vedere metodologic, volumul prezintă trei modele prin care autorul a încercat să explice și să descrie organizarea personalității din abordarea psihometrică – modele factoriale propuse de H. J. Eysenck și R. B. Cattell, numit modelul Big Five. Modelul Big Five a fost dezvoltat în studiul efectuat aplicat ale cărui rezultate sunt prezentate în al treilea capitolul al acestei lucrări.
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Caras, A., (2012). Review for the volume Social competences and personality by Viorel Robu, published at Lumen Publishing House, 2011, Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 2012, 4 (2): 171-174,
- Chinan,O. (2014). Coordonate pedagogice de dezvoltare a culturii comunicării în mediul studenţesc.
- DAVIDESCU, E., (2018). Valorificarea competenţei de relaţionare în formarea pedagogilor sociali,
- BARBU, F. CHIRIAC, I. A. (2012). Romanian Deaf Sign Languages Projects – an Overview. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 2012, Volume 4, Yssue 3, December, pp: 21-28,
- PAVLENKO LILIA,(2015). PARTICULARITĂŢILE PSIHOLOGICE DE DEZVOLTARE ALE COMPETENŢEI SOCIALE ÎN ONTOGENEZĂ,
- ELENA PUZUR,(2016). ADAPTAREA PSIHOSOCIALĂ A STUDENȚILOR ANULUI I DIN INSTITUȚIILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT SUPERIOR, Specialitatea 511.03 – Psihologie socială, Teză de doctor în psihologie,INSTITUTUL DE ŞTIINŢE ALE EDUCAŢIEI, Chisinau, Moldova
- Guțul, A. (2020). Scientific research review of social intelligence at the young school age. Conferința “Preocupări contemporane ale științelor socioumane” Ediția a XI-a, Chişinău, Moldova (pp. 186-197)
- Iuzu, I., & Petrovschi, N. (2017). Modelul pedagogic al mediului şcolar ca factor al educaţiei sociale. Univers Pedagogic, 3(55), 11-18
- Mocanu, C. (2020). Competențele sociale la elevii cu dizabilități mintale. Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.1, pp. 303-305
- Mocanu, C. (2020). Impactul educației extracurriculare asupra personalității elevilor cu dizabilități mintale. Calitate în educație – imperativ al societății contemporane, Vol.2 (pp. 252-256)
- Mocanu, C. (2020). Rolul activităților extrașcolare în integrarea socio-profesională a copiilor cu dizabilități mintale. Conferința “Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv” Chişinău, Moldova (pp. 426-432)
- Mogîldea, I. (2021). Coordonate socio-psiho-pedagogice privind reconceptualizarea traseului de dezvoltare a competenței sociale la studenți în procesul de formare profesională inițială. Simpozionul “Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice”, Chişinău, Moldova (pp. 109-113)
- Tintiuc, A. (2019). Concepte teoretice de formare a competenţei psihosociale la liceeni. Congresul “Dialog intercultural polono-moldovenesc” Chişinău, Moldova (pp. 140-147)
DESPRE AUTOR
VIOREL ROBU e Lect. Univ. Dr. la Facultatea de Litere, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din Bacău, predând Fundamentele psihologiei, Fundamentele psihopedagodiei, Psihologie dezvoltării, Integrare și incluziune la vârstele mici, Psihologia educației, Metodologia cercetării în științele educației și Teorii și modele actuale ale învățării. În trecut a predat la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea ,,Petre Andrei” din Iaşi și la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti. Este Doctor în Psihologie, titlu acrodat de Universitatea din Bucureşti, tema lucrării fiind ,,Adaptarea şi experimentarea pe populaţia românească a Inventarului pentru evaluarea anxietăţii faţă de testare (TAI)”. Deține atestat de formator eliberat de Asociația ,,Formare Studia” din Iaşi, precum și…