Trends and Prospects of the Education System and Educators’ Professional Training Development – Mariia OLIINYK, Otilia CLIPA, Małgorzata STAWIAK-OSOSINSKA (editori)

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen C small Trends and prospects

TRENDS AND PROSPECTS OF THE EDUCATION SYSTEM AND EDUCATORS’ PROFESSIONAL TRAINING DEVELOPMENT

Mariia OLIINYK, Otilia CLIPA, Małgorzata STAWIAK-OSOSINSKA (editori)

EDITURA LUMEN – Copyright © 2020 – Colecția EDUCAȚIE MULTIDIMENSIONALĂ

FORMAT: Paperback         PAGINI: 536           LIMBA: Română

ISBN: 978-973-166-589-4

LUMEN PUBLISHING UK – Copyright © 2020

ISBN: 978-1-910129-28-9

VIZUALIZEAZĂ CARTEA PRIN Lumen Open Books

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

Monografia prezintă rezultatele activităților internaționale de cercetare privind educația pedagogică și dezvoltarea formării profesionale în mediul socio-cultural modern. Sunt studiate principiile teoretice și metodologice ale pregătirii profesionale pentru viitorii specialiști în domeniul pedagogiei și strategiei politicii educaționale în timpul schimbărilor socio-economice din Ucraina și țările UE, sunt oferite traiectorii conceptuale comune ale modernizării educației preșcolare. Aspectele psihologice, pedagogice și sociale ale educației pentru copii de diferite categorii de vârstă și copii cu nevoi educaționale speciale sunt justificate. O atenție deosebită este acordată utilizării tehnologiilor inovatoare în procesul educațional. Sunt evidențiate ideile progresiste ale patrimoniului pedagogic al lui Vasyl Sukhomlynsky în practica unei instituții de învățământ moderne. Lucrarea este destinată cercetătorilor și lucrătorilor științifico-pedagogici din domeniul educației, studenților absolvenți, studenților, precum și profesioniștilor interesați de abordările moderne ale educației pedagogice și formării profesionale.


Domenii de interes:

  • educație
  • formare profesională în educație
  • tehnologii în educație

CUPRINS


Table of contents
Vezi PDF on Lumen Open Books
Preface
Mariia Oliinyk, Otilia Clipa
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 1 – European Educational Policies on Teacher Training for Early Childhood Education
Otilia Clipa, Liliana Mâţă
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 2 – Rethinking Goals of Education in the Digital Era
Nadia Laura Serdenciuc
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 3 – Prospects and Continuity of Preschool and Primary Education in the Light of History and Modern Challenges
Yuliya Derkach, Svitlana Lozynska, Marta Prots
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 4 – Educational Programs Integration as an Important Factor in Enhancing the Professionalism of the Primary and Preschool Teacher under the Conditions of the Higher Education
Natalia Machynska, Halyna Boiko
Vezi PDF  pe Lumen Open Books
Chapter 5 – Academic Mobility: Problems and Consequences
Mariia Oliinyk, Olha Poznanska, Sławomir Chrost
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 6 – Professional Training of Pedagogical Disciplines Teachers in the Master’s Education
Nadiya Shcherbakova, Kateryna Shcherbakova
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 7 – Vocational Training of Preschool Teachers
Liubov Kostyk, Tetiana Babiuk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 8 – Impact of Museum Pedagogy on Educational Environment
Nataliia Filipchuk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 9 – European Partnership for Promoting Mental Health at School – Opportunity for Teachers Personal and Professional Development
Aurora Adina Colomeischi
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 10 – Attitude towards Teaching Career in Ten Years
Liliana Bujor
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 11 – Theoretical Aspects of the Problem of Trust in Psychology
Halyna Chuyko, Yan Chaplak, Tetiana Koltunovych
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 12 – Conceptualization of Christian Religious Attitudes in Socio-Psychological and World-View Contexts
Olha Palahnyuk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 13 – Reflexive Competence in the Structure of Future Music Teachers’ Training: the Modern Vector of Research
Luis Socrates Cueva Davila, Natalia Shetelia
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 14 – Pedagogical Conditions for Increasing the Level of Educators’ Readiness to Create a Positive Image of the Preschool Education Staff
Lyudmila Zagorodnya, Liudmyla Tymchuk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 15 – Organization of Social Pre-School Education in Bukovyna (Late ХІХ – Early ХХ Cent.)
Yaryna Kvasetska, Małgorzata Stawiak-Ososińska
Vezi PDF  pe Lumen Open Books
Chapter 16 – Peculiarities of Pedagogical Staff Professional Training for Work at Ukrainian Pre-School Educational Institutions in US and Canadian Diaspora (2nd Half of the XX Century)
Iryna Rudnytska-Yuriichuk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 17 – The Use of Information Technologies in Primary School Students Teaching: the Experience of Japan
Nataliia Bakhmat, Tetiana Fedirchyk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 18 – Implications of Using Technology on Children, Teachers and Parents in Early Education
Liliana Mâţă, Otilia Clipa
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 19 – SOLE (Self Organized Learning Environment) Method Applicability in Simultaneous Education
Gabriel Cramariuc, Oana-Alisia Harpă (Apopei)
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 20 – Perspectives on Early Childhood Education in Romania: a Qualitative Research
Anca Egerau, Ramona Lile, Alina Roman, Gabriela Kelemen, Dana Rad, Tiberiu Dughi, Evelina Balas
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 21 – The First Steps in the State Systematization of Special Education: Ukrainian Experience
Natalia Dichek
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 22 – Psychological, Pedagogical and Social Aspects of the Inclusive Environment in the Preschool Education Institutions Organization
Roksolyana Oliynyk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 23 – Psychological Peculiarities of the Preschool Age Children with Speech Violations
Mariya Komisaryk, Kateryna Kuznietsova
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 24 – An Overview on the Pre-School Teachers’ Psychological Readiness while Working with Gifted and Talented Children
Yulia Zhurat, Bohdana Holyk, Oksana Polishchuk
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 25 – The Knowledge about the Sexual Development of a Child in Education of the Teachers of the Preschool Breeding and also in the Early School Education. Pedagogical Reflection
Beata Zięba-Kołodziej, Marzena Marzec
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 26 – A Word on a Father
Olha Sukhomlynska, Lesia Sukhomlynska
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 27 – The Development of the Child’s Personality as the Core Issue of Vasyl Sukhomlynsky’s Creative Work
Oleksandra Savchenko
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 28 – Psychology of Spirituality of V. Sukhomlynsky in Explicative Format
Ivan Bekh, Maria Pavelescu
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 29 – V.O. Sukhomlynsky’s Ideas About Reading as a Means for Development of a Child’s Spiritual Needs Culture
Larysa Berezivska, Barbara Kalinowska-Witek
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 30 – Phenomenon of a Pupil’s Pedagogical Characterization in Vasyl Sukhomlynsky’s Heritage
Oleksandr Mikhno
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 31 – Educational Dominants in Vasyl Sukhomlynsky’ Pedagogical Concept
Mariana Marusynets, Yuxiang Zhao, Nadiia Sylenko
Vezi PDF pe Lumen Open Books
Chapter 32 – Theoretical and Practical Principles of Primary Education in Vasyl Sukhomlynsky’s Legacy
Mariana Sevastiuk, Inna Perepeliuk, Daria Hubarieva
Vezi PDF pe Lumen Open Books


DESPRE EDITORI

Mariia OLIINYK – Doctor în Pedagogie, profesor, șeful Departamentului de Pedagogie și Psihologie al Învățământului Preșcolar, Universitatea Națională Iuri Fedkovych Cernăuți, Cernăuți, Ucraina

Vezi detalii…

Otilia CLIPA este Conf. Univ. Dr. la Facultatea de Științe ale Educației, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, unde predă următoarele materii: Metodologia instruirii, Teoria evaluării și Elemente de metodologia cercetării. Este Doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași. Este membru al Asociației Psihologilor Români, al Asociației Mondiale de Științe ale Educației și membru fondator al Asociației Academica Pedagogilor și al Asociației Pedagogilor Creștini.

Vezi detalii…

Dr. Małgorzata STAWIAK-OSOSINSKA – Universitatea Jan Kochanowski din Kielce, Polonia

Vezi detalii…

Author: Editura Științifică LUMEN