THE ACTUAL PROBLEMS OF THE THEORY AND PRACTICE OF MODERN PRE-SCHOOL EDUCATION IN POLAND, ROMANIA AND UKRAINE
LUMEN – Copyright © 2014 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 192 LIMBA: Engleza
ISBN: 978-973-166-382-1
CUMPĂRĂ IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, okazii.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.sg, amazon.ae, elefant.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Problemele aprofundării cooperării internaționale, lărgirea participării instituțiilor de învățământ, a oamenilor de știință, a pedagogilor și studenților la proiectele organizațiilor și companiilor internaționale, colaborările dintre universitățile din țările Europei de Est în contextul pregătirii specialiștilor devin din ce în ce mai de actualitate . Importanța și necesitatea teoretică a soluțiilor practice ale problemelor menționate anterior au determinat direcția cercetarii științifice pentru anumite universități din Europa de Est, rezultatele acestor cercetari fiind colaborarea în echipele științifice. Cele mai importante aspecte ale cercetarii in colaborare sunt reflectate în monografie. (Editorii)
Domenii de interes:
- stiintele educatiei
- pedagogie
- educatie prescolara
CUPRINS
CHAPTER I (pp. 7-18) – Getting to Know the Pre-Schooler: Theoretical Guidelines and Pedagogical Benefits
Liliana STAN
CHAPTER II (pp. 19-32) – Social and Emotional Development of Pre-Schoolers
Otilia CLIPA
CHAPTER III (pp. 33-42) – Health Education and Environmental Education in Kindergarten
Renata MUCHACKA
CHAPTER IV (pp. 43-54) – The Development of Emotional and Social Competences in Pre-Schoolers. The Impact of a Guidance Program for Parents
Elena BUJOREAN
CHAPTER V (pp. 55-64) – Health Education as One of the Most Important Elements of Pre-School Education
Anna RÓG
CHAPTER VI (pp. 65-78) – Requirements for Computer Assisted Improvement of Children’s Behaviour
Maria-Doina SCHIPOR, Ovidiu-Andrei SCHIPOR
CHAPTER VII (pp. 79-104) – The Problems of Prevention and Psycho-Correction of Pre-School Teachers’ Professional Burnout
Tetiana KOLTUNOVYCH
CHAPTER VIII (pp. 105-116) – Polish Teaching Education Standard Concerning Nursery School and Primary School Classes (First, Second and Third)
Małgorzata STAWIAK-OSOSIŃSKA
CHAPTER IX (pp. 117-130) – Between Originality and Reflection – Creative and Critical Competences of Primary Education Teachers in the Global World
Iwona CZAJA-CHUDYBA
CHAPTER X (pp. 131-138) – Teacher’s Competences in the Field of Information Technology and Computer Science
Mateusz MUCHACKI
CHAPTER XI (pp. 139-164) – Topical Issues of Pre-School Teachers Training for Work with Children in Ethnocultural Environment of Bukovyna
Maria OLIYNYK
CHAPTER XII (pp. 165-172) – Pedagogic Training of Undergraduatesin Higher Educational Institutions of NonPedagogical Orientation: Theoretical and Practical Aspects
Natalya MACHYNSKA
CHAPTER XIII (pp. 173-182) – Prejudice as a Determinant of Academic Mobility of Polish and Ukrainian Students?
Agnieszka LEWICKA-ZELENT
CHAPTER XIV (pp. 183-190) – Professional Computer Science Competences in the Era of Information and Knowledge
Mateusz MUCHACKI
EVENIMENTE ŞI RECENZII
RECENZIE
SANDU, ANTONIO. (2015). Few Epistemic Considerations on Pre-School Education. Book review: The Actual Problems of the Theory and Practice of Modern Pre-school Education in Poland, Romania and Ukraine, coord. Otilia CLIPA, Maria OLINEK, Malgorzata STAWIAK-OSOSINSK. London, UK: Lumen Media Publishing. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 7(1), 245-252.
Citirea volumului mi-a adus în minte problema educației multidimensionale și corelația dintre schimbările paradigmei care au loc în spațiul proceselor comunicative, dar și nevoia unei noi abordări educaționale care să fie sensibilă la valorile transmoderne ale integrității și interdependenței. Această perspectivă transmodernă este considerată ca reper în dezvoltarea volumului, care pune la îndoială, în introducere, globalizarea și criza sistemelor de volume, arătând necesitatea corelării sistemelor educaționale cu realitățile sociale ale lumii contemporane. Educația preșcolarilor reprezintă un subiect multidimensional care combină noile repere educaționale cu cercetarea acțiune.
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Clipa, O. (2015). Roles and strategies of teacher evaluation: Teachers’ perceptions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 180, 916-923.
- Mykyteychuk, K. (2018). “School Readiness of the Child” as a Pedagogical Category: the Theoretical Analysis. In Studies and Current Trends in Science of Education(pp. 278-285). Editura Științifică Lumen, Asociatia Lumen.
- Clipa, O., & Schipor, D. M. (2015). Individual and group frames of socialization-the relation between colective self-esteem and attachment style. Educaţia în societatea contemporană. Aplicaţii, 63.
- Sandu, A. (2015). Few Epistemic Considerations on Pre-School Education. Romanian Journal for Multidimensional Education/Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 7(1).
- Bujor, L. (2017). Parenting Style of Emotions Socialization. Theoretic Models and Measurement Instruments. In O. Clipa (ed.), Studies and Current Trends in Science of Education (pp. 69-76). Suceava, Romania: LUMEN Proceedings
- Guzuliak, A. & Kornivska, M. (2017). Formation Peculiarities of the Emotional Component of Moral Consciousness of Preschool Children. Clipa (ed.), Studies and Current Trends in Science of Education (pp. 206-212). Suceava, Romania: LUMEN Proceedings
- Păişi-Lăzărescu, M. (2017). Learning and Play at Early Childhood. In O. Clipa (ed.), Studies and Current Trends in Science of Education (pp. 303-309). Suceava, Romania: LUMEN Proceedings.
DESPRE EDITORI
OTILIA CLIPA este Conf. Univ. Dr. la Facultatea de Științe ale Educației, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, unde predă următoarele materii: Metodologia instruirii, Teoria evaluării și Elemente de metodologia cercetării. Este Doctor în Științe ale Educației în cadrul Facultății de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași. Este membru al Asociației Psihologilor Români, al Asociației Mondiale de Științe ale Educației și membru fondator al Asociației Academica Pedagogilor și al Asociației Pedagogilor Creștini. A fost membru în comitetul editorial și științific al mai multor reviste, printre care se numără „Procedis Social and Behavioral Sciences”, „Social Sciences and Research” și „International Psychological Application Conference and Trends”. A participat la…
Mariia OLIINYK – Doctor în Pedagogie, profesor, șeful Departamentului de Pedagogie și Psihologie al Învățământului Preșcolar, Universitatea Națională Iuri Fedkovych Cernăuți, Cernăuți, Ucraina
Małgorzata STAWIAK-OSOSINSKA – Universitatea Jan Kochanowski din Kielce, Polonia