
SUPERVIZAREA SI DEZVOLTAREA PROFESIONALA A ASISTENTILOR SOCIALI
LUMEN – Copyright © 2017 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit PAGINI: 156 LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-444-6
CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Emag.ro, Librarie.net, Libraria virtuala LUMEN
CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.ca, Amazon.es, Amazon.de, Amazon.it, Amazon.in, Abebooks.com
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Urmarind evolutia rolului elitelor in societate in raport cu modul de functionare a democratiei, autorul distinge doua perspective in cercetarea elitelor: perspectiva monista, preferata de reprezentantii elitismului clasic si radical si perspectiva pluralista, promovata de elitismul pluralist si democratic. Raportarea teoreticienilor elitelor la democratie este surprinsa ca proces aflat in evolutie de la atitudinea pesimista, critica a elitistilor clasici, sceptici privind posibilitatile concrete de aplicare a teoriei democratiei, la atitudinea optimista, constructiva a elitistilor pluralisti, care concep democratia ca ansamblu de valori, principii si proceduri necesare reglementarii competitiei elitelor politice pentru putere. Autorul opteaza pentru elitismul democratic ca abordare teoretico-ideologica aplicabila in rezolvarea controverselor dintre teoria elitelor si teoria democratiei, portretizand elitele politice drept „gardieni ai democratiei”. (Autoarea)
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- sociologie
- interventie sociala
CUPRINS
PREFAŢĂ (pp. 5-12)
ARGUMENT (pp. 13-14)
CAPITOLUL I (pp. 15-26) – Supervizarea şi importanţa relaţiei de supervizare în dezvoltarea profesională a specialiştilor
Supervizarea – concept; Relaţia supervizor-supervizat în dezvoltarea profesională; Experienţa supervizorului; Clarificarea obiectivelor; Funcţiile supervizării în dezvoltarea profesională.
CAPITOLUL II (pp. 27-36) – Cadrul metodologic al cercetării
Metodologia calitativă a cercetării; Analiza datelor calitative – Grounded Theory; Etapele cercetării bazate pe Grounded Theory; Construcţia categoriilor în Grounded Theory; Triangularea cercetătorilor în procesul de codare; Tehnica de culegere a datelor în Grounded Theory – Interviul; Utilizarea memo-urilor în analiza categoriilor stabilite.
CAPITOLUL III (pp. 37-106) – Analiza datelor prin metoda Grounded Theory
Analiza categoriilor construite inductiv; Efectele supervizării; Calitatea supervizării; Intensitatea şi frecvenţa supervizării; Factori în dezvoltarea profesională; Procesul supervizării; Tipul supervizării; Funcţiile supervizării.
CAPITOLUL IV (pp. 107-122) – Elaborarea teoriei pe baza analizei Grounded Theory
Procesul de elaborare a teoriei; Generarea teoretică prin relaţionarea categoriilor; Definirea conceptelor cheie; Ipotezele generate; Concluzii.
BIBLIOGRAFIE (pp. 123-126)
ANEXE (pp. 127-154)
EVENIMENTE ŞI RECENZII
RECENZIE
ENGURU, ELENA. (2017). Review for the volume: Supervizarea si dezvoltarea profesionala a asistentilor sociali. Iasi, Romania: LUMEN Publishing, 2017, author: Ana Frunza. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 9(2), 108-110.
În volumul intitulat „Supervizarea și dezvoltarea profesională a asistenților sociali ”, publicat în 2017 de Editura Științifică LUMEN, autorul Ana Frunza realizează o analiză practică a supervizarii, așa cum se realizează în cadrul unuior ganizații care oferă servicii sociale. Supervizarea profesională este un element important în domeniul asistenței sociale și este dedicata personalului direct implicat în furnizarea de servicii sociale beneficiarilor.
PUTETI CITI ACEASTA CARTE IN URMATOARELE BILIOTECI
- Biblioteca Centrală Universitară Lucian Blaga Cluj-Napoca
- Biblioteca Centrală Universitară Eugen Todoran Timişoara
- Biblioteca Academiei Române Bucureşti
- Biblioteca Județeană “GHEORGHE ASACHI” Iași
- Biblioteca Metropolitană București
- Biblioteca Centrală Universitară Carol I Bucureşti
- Biblioteca Centrală Universitară “Mihai Eminescu” Iași
- Biblioteca Județeană Satu Mare
- Biblioteca Județeană „Sorin Titel” Timiș