SUPERVIZAREA SI DEZVOLTAREA PROFESIONALA A ASISTENTILOR SOCIALI
LUMEN – Copyright © 2017 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 156
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-444-6
CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Emag.ro, Librarie.net, Libraria virtuala LUMEN
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.in, amazon.sg.
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Cercetarea de faţă tratează, într-o manieră explorativă, rolul supervizării în dezvoltarea profesională a specialiştilor în asistenţă socială, în cadrul unei organizaţii nonguvernamentale din domeniul protecţiei copilului din judeţul Iaşi. În încercarea de a stabili cum influenţează relaţia de supervizare activitatea specialiştilor în activitatea profesională, am enunţat următoarele întrebări: 1. Cum este percepută supervizarea de către specialiştii din domeniul asistenţei sociale din mediul nonguvernamental, raportată la îndeplinirea sarcinilor de serviciu? 2. Cum contribuie supervizarea la dezvoltarea abilităţilor profesionale ale specialiştilor? (Autoarea)
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- sociologie
- interventie sociala
CUPRINS
PREFAŢĂ (pp. 5-12)
ARGUMENT (pp. 13-14)
CAPITOLUL I (pp. 15-26) – Supervizarea şi importanţa relaţiei de supervizare în dezvoltarea profesională a specialiştilor
Supervizarea – concept; Relaţia supervizor-supervizat în dezvoltarea profesională; Experienţa supervizorului; Clarificarea obiectivelor; Funcţiile supervizării în dezvoltarea profesională.
CAPITOLUL II (pp. 27-36) – Cadrul metodologic al cercetării
Metodologia calitativă a cercetării; Analiza datelor calitative – Grounded Theory; Etapele cercetării bazate pe Grounded Theory; Construcţia categoriilor în Grounded Theory; Triangularea cercetătorilor în procesul de codare; Tehnica de culegere a datelor în Grounded Theory – Interviul; Utilizarea memo-urilor în analiza categoriilor stabilite.
CAPITOLUL III (pp. 37-106) – Analiza datelor prin metoda Grounded Theory
Analiza categoriilor construite inductiv; Efectele supervizării; Calitatea supervizării; Intensitatea şi frecvenţa supervizării; Factori în dezvoltarea profesională; Procesul supervizării; Tipul supervizării; Funcţiile supervizării.
CAPITOLUL IV (pp. 107-122) – Elaborarea teoriei pe baza analizei Grounded Theory
Procesul de elaborare a teoriei; Generarea teoretică prin relaţionarea categoriilor; Definirea conceptelor cheie; Ipotezele generate; Concluzii.
BIBLIOGRAFIE (pp. 123-126)
ANEXE (pp. 127-154)
EVENIMENTE ŞI RECENZII
RECENZIE
ENGURU, ELENA. (2017). Review for the volume: Supervizarea si dezvoltarea profesionala a asistentilor sociali. Iasi, Romania: LUMEN Publishing, 2017, author: Ana Frunza. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 9(2), 108-110.
În volumul intitulat „Supervizarea și dezvoltarea profesională a asistenților sociali ”, publicat în 2017 de Editura Științifică LUMEN, autorul Ana Frunza realizează o analiză practică a supervizarii, așa cum se realizează în cadrul unuior ganizații care oferă servicii sociale. Supervizarea profesională este un element important în domeniul asistenței sociale și este dedicata personalului direct implicat în furnizarea de servicii sociale beneficiarilor.
PUTETI CITI ACEASTA CARTE IN URMATOARELE BILIOTECI
Biblioteci indexate Worldcat / KVK:
- Biblioteca Centrală Universitară Lucian Blaga Cluj-Napoca
- Biblioteca Centrală Universitară Eugen Todoran Timişoara
Biblioteci universitare:
- Biblioteca Academiei Române Bucureşti
- Biblioteca Metropolitană București
- Biblioteca Centrală Universitară Carol I Bucureşti
Biblioteci judetene:
- Biblioteca Județeană Satu Mare
- Biblioteca Județeană „Sorin Titel” Timiș
- Biblioteca Județeană “GHEORGHE ASACHI” Iași
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI:
ENGURU, ELENA. (2017). Review for the volume: Supervizarea si dezvoltarea profesionala a asistentilor sociali. Iasi, Romania: LUMEN Publishing, 2017, author: Ana Frunza. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 9(2), 108-110.
DESPRE AUTOR
ANA FRUNZĂ a obţinut titlul de doctor în filosofie în cadrul Universității Al. I. Cuza din Iaşi, România în anul 2014, cu teza “Către o nouă expertiză etică. Deconstruind valorile etice”. Este Cercetător ştiinţific III în cadrul Centrului de Cercetări Socio-Umane LUMEN din Iaşi, România. Principalele ei domenii de interes sunt etica aplicată, filosofia aplicată, asistenţa socială, supervizarea serviciilor sociale, etica cercetării științifice, bioetica şi expertiza etică. În calitate de cercetător bursier în cadrul unui Program avansat certificat în etica cercetării, desfășurat de către Union Graduate College Center for Bioethics și Clinical Leadership (Schenectady, New York) in parteneriat cu Departmentul de Istorie Medicală și Etică a Universității Vilnius (Vilnius, Lithuania) a absolvit cursuri în „International Bioethics”, „International Research Ethics”, „Research Ethics”. (2016). O parte semnificativă a cercetării sale științifice se orientează în jurul…