ROZ VS. ALBASTRU. BARBIE VS. BIONICLE. DESPRE SI DINCOLO DE DICOTOMII: IN CAUTAREA SPATIULUI GENDER CONFORTABIL
LUMEN – Copyright © 2008 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 151
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-101-8
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN:Edituralumen.ro, Librăria Virtuală LUMEN, okazii.ro
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Subiectul principal abordat in aceasta cercetare, si anume genul social (gender), se refera la diferentele psihologice, sociale si culturale dintre femei si barbati, la ceea ce este feminitate si masculinitate. Interesul de a cerceta genul si felul in care acesta este construit la prescolari are atat ratiuni legate de raritatea cercetarilor calitative cu copii in spatiul romanesc, cat si ratiuni practice, de a sintetiza unele studii care fac recomandari parintilor si cadrelor didactice pentru inlaturarea stereotipurilor de gen si valorizarea potentialului atat al fetelor cat si al baietilor. Logica acestei cercetari calitative a fost aceea de a descrie universul/universurile prescolarilor romani, in constructia conceptelor legate de gen la nivelul grupului de egali, dar cu o permanenta filtrare prin perspectiva respectarii drepturilor copilului. (Autoarea)
Domenii de interes:
- studii de gen
- psihologie sociala
- constructia identitatii de gen
- drepturile copiilor
CUPRINS
INTRODUCERE (pp. 9-12)
CAPITOLUL I (pp. 13-32) – Construcția identității de gen la preşcolari. Considerații teoretice
Tema, obiectivele şi întrebările de cercetare; Schema conceptuală.
CAPITOLUL II (pp. 33-52) – Metodologia cercetării
Populația investigată; Metode de recoltare a datelor. Reflecții critice cu privire la validitate; Etica cercetării cu copiii.
CAPITOLUL III (pp. 53-110) – Rezultatele cercetării: prelucrarea şi interpretarea datelor
Credințe şi comportamente: axa timpului; Credințele copiilor; Comportamentele copiilor; Drepturile copiilor.
CONCLUZII (pp. 111-126)
Despre construcția identității de gen la preşcolari; Deschideri: noi interogații de cercetare.
ANEXE (pp. 127-144)
BIBLIOGRAFIE (pp. 145-149)
DESPRE AUTOR
SILVIA COBUSNEANU este director al Liceului Teoretic Elf, nivel primar, din Cluj-Napoca. Este absolventă a Facultății de Litere și a lucrat ca educator în Grădinițele Țăndărică timp de zece ani. Principalele sale arii de interes includ educația, pedagogia și îmbunătățirea procesului de predare-învățare.