Publicitatea si administratia publica sub presiunea eticii – Sandu FRUNZA

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen 34 Frunza

PUBLICITATEA SI ADMINISTRATIA PUBLICA SUB PRESIUNEA ETICII

Sandu FRUNZA

LUMEN – Copyright © 2015 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 254          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-399-9

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Libraria virtuala LUMEN, Emag.ro, Elefant.ro, Librarie.net, Librariamea.net

CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.ca, Amazon.es, Amazon.de, Amazon.it, Amazon.in

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

Simtind nevoia regandirii traditiei si uneori a eliberarii de sub presiunea traditiei, ganditorii contemporani nu au avut foarte multe ezitari sa vorbeasca despre sfarsitul religiei, despre sfarsitul filosofiei, sfarsitul relatiilor publice, despre moartea lui Dumnezeu sau despre sfarsitul moralei etc. Fiecare dintre aceste proclamari ale sfarsitului este insotita si de un reviriment pe un plan si o dimensiune mai putin violenta decat forma anterioara de manifestare, dar cu o consistenta suficienta in ordinea realitatii si a vietii. De aceea, trebuie precizat, nu este vorba de o reinviere a ceea ce exista anterior, fiecare sfarsit se dovedeste a fi, de fapt, un nou inceput. Pornind de aici se pot dezvolta reflectii filosofice, politice, etice sau de alta natura care sa explice noul context social, politic, administrativ sau pur si simplu uman, daca aceasta simplitate este privita in complexitatea manifestarilor conditiei umane in lumea moderna sau postmoderna. (Autorul)


Domenii de interes :

  • etica aplicata
  • stiintele comunicarii
  • administratie publica

CUPRINS 


CAPITOLUL I (pp. 7-24) – Etica minimală şi noua configuraţie a spaţiului public
Minima Moralia şi responsabilitatea individuală; Etica minimală în societatea construită pe comunicare
CAPITOLUL II (pp. 25-38) – Comunicarea, publicitatea şi etica minimală
Etica minimală şi echilibrul între absolutism şi relativism în era comunicării; Publicitarii şi competenţele etice în modelarea societăţii de consum
CAPITOLUL III (pp. 39-54) – Etica în administraţie din perspectiva drepturilor şi îndatoririlor în raport cu propria persoană
Dincolo de etica neutralităţii şi etica organizaţiei; Etic şi juridic; Drepturi şi îndatoriri în raport cu propria persoană
CAPITOLUL IV (pp. 55-74) – Etica în administraţie din perspectiva drepturilor şi îndatoririlor în raport cu alteritatea
Îndatoriri faţă de ceilalţi în ordine spirituală (intelectuală): problema minciunii; Eutanasia ca temă a dezbaterii publice; Avortul ca temă a dezbaterii şi acţiunii publice
CAPITOLUL V (pp. 75-86) – Respectul ca exigenţă a acţiunii în spaţiul public
Fericirea personală şi a celorlalţi – între datorie şi respect; Respectul ca preocupare permanentă a profesioniştilor din administraţia publică; Competenţa şi profesionalismul – manifestări ale respectului în raport cu sine şi cu alteritatea
CAPITOLUL VI (pp. 87-100) – Managementul etic şi managementul eticii în administraţia publică
Managementul etic; Managementul eticii
CAPITOLUL VII (pp. 101-120) – Codurile deontologice şi importanţa lor în dezvoltarea profesională şi în modelarea spaţiului public
Codul bunelor maniere şi codul etic; Codurile etice – un instrument de eficientizare a profesiei; Trainingul etic ca instrument al dezvoltării profesionale
CAPITOLUL VIII (pp. 121-142) – Etica în conduita funcţionarilor publici
O codificare juridică a eticii; Definiţii ale termenilor cheie din conduita profesională a funcţionarilor publici; Principiile generale ale conduitei profesionale a funcţionarilor publici; Normele de conduită profesională a funcţionarilor publici; Consiliere etică şi monitorizarea normelor de conduită profesională
CAPITOLUL IX (pp. 143-158) – Publicitatea – între suspendarea dorinţei şi etica seducţiei
Un infern numit Dorinţă; Seducţia ca stare paradisiacă
CAPITOLUL X (pp. 159-174) – Etica în Codul de practică în publicitate
O cultură a atitudinii etice; Aspecte etice privind publicitatea adresată copiilor
CAPITOLUL XI (pp. 175-194) – Publicitatea şi responsabilitatea socială
Comunicare etică şi responsabilitate; Responsabilitatea socială ca protejare a intimităţii
CAPITOLUL XII (pp. 195-204) – Către o etică a responsabilităţii
Intervenţie guvernamentală şi responsabilizare etică; Asumare a responsabilităţii şi vocaţie etică
NOTA ASUPRA EDITIEI (pp. 205-206)
BIBLIOGRAFIE (pp. 207-230)
INDEX (pp. 231-252)


EVENIMENTE ŞI RECENZII 


RECENZIE 

SANDU, ANTONIO. (2015). Ethics Pressure and Social Construction of Public Space. Review for the Volume “Publicity and Public Administration under the Pressure of Ethics”, Author Sandu FRUNZA [Presiunea eticii si constructia sociala a spatiului public. Recenzie la volumul „Publicitatea si administratia publica sub presiunea eticii”, autor Sandu Frunza]. Logos Universality Mentality Education Novelty, Section: Social Sciences, IV (1), 197-203. https://doi.org/10.18662/lumenss.2015.0401.18

Volumul urmărește reconsiderarea spațiului public și perspectivele etice care ii afecteaza funcționalitatea. In spațiul public se pleacă de la valori etice fundamentate religios spre perspectiva responsabilității sociale care construiește sensul eticii. Deconstrucția valorilor religioase sub impactul secularizării necesită o reconstrucție în sfera strategiilor comunicative și a acțiuni comunicative. Volumul actual prezintă o serie de perspective asupra eticii sociale, pe măsură ce apare o etică a profesiilor din domeniul comunicării, în special cu referire la publicitate și administrație publică, ca domenii de manifestare exemplare a noilor perspective etice ale acțiunii sociale.

VEZI PDF


RECENZIE 

GOUDENHOOF, GABRIELA. (2016). Publicitatea și administrația publică sub presiunea eticii. Sandu Frunză, Publicitatea și administrația publică sub presiunea eticii Iași: Lumen, 2015, 252 pages, ISBN 978-973-166-399-9. Sfera Politicii, 2(188),  53-55. http://revistasferapoliticii.ro/sfera/188/pdf/188.09.Goudenhooft-Rec3.pdf

Volumul reprezintă un exercițiu inedit de a pune sub lumina necruțătoare a eticii două domenii aparent străine, administrația publică și publicitatea, atât din perspectiva codificării juridice cât și a celei deontologice și de a promova etica minimală „ca suport al acțiunii responsabile a omului postmodern în orizontul etic“ (p.206). Autorul se încumetă să aducă în discuție teme controversate din dezbaterea publică, așa cum sunt eutanasia și avortul, evidențiind atât capcanele opțiunilor personale, a problemelor drepturilor și libertăților individuale, dar și rolul și responsabilitatea statului ca agent de reglementare a relațiilor sociale.

VEZI PDF


RECENZIE 

STOICA, MIHNEA. (2016, Ianuarie 11). Publicitatea și administrația publică, în dublă calitate: agresori și salvatori ai eticii. Sandu Frunză, Publicitatea și administrația publică sub presiunea eticii, Editura Științifică Lumen, Iași, 2015. Revista Timpul. http://www.revistatimpul.ro/view-article/2907

Volumul abordează teme precum responsabilitatea, etica și moralitatea. În ciuda complexității subiectelor, cartea rămâne de la un capăt la altul accesibilă publicului larg. Ba chiar, datorită structurii sale, ar putea servi drept manual pentru cine este dornic să decripteze tainele publicității și ale administrației publice. Tema centrală a cărții este cea a existenței a două modalități diferite de codificare etică și utilizare a codurilor deontologice în mediile profesionale în care își desfășoară activitatea profesioniștii din publicitate și administrație publică. Dacă în cazul publicitarilor codificarea are la bază vocația etică bazată pe alegere și responsabilitate, în cazul profesioniștilor din administrație, codificarea etică se bazează pe o etică a conformității și responsabilității juridice. În același timp, cititorul va regăsi de-a lungul întregii lecturi o temă filosofică de mare actualitate: etica omului postmodern. Prea puțin dispus să accepte vreo autoritate superioară, el afirmă sinele ca prima și ultima instanță a deciziei și acțiunii etice. Pe acest teren, criza eticii se regăsește ca o criză a comunicării.

VEZI PDF


MASS MEDIA SI SOCIAL MEDIA 


VIDEO-RECENZIE: SANDU FRUNZA – „PRACTICIAN IN CONSULTANTA FILOSOFICA SI CONSILIEREA FILOSOFICA”

Prelegere sustinuta de prof. univ. dr. Antonio Sandu, in care face legatura dintre acest volum si cartea „Publicitatea si administratia publica sub presiunea eticii”

Recenzie realizata de Antonio Sandu la un curs de exceptie in domeniul consultantei si consilierii filosofice propus de Profesorul Sandu Frunza. Este deocamdata cel mai complet curs in domeniu, existent in limba romana, tratand atat istoricul domeniului, teoriile si metodologia specifica, dar si particularitatile practicii filosofice din perspectiva unor filosofi consilieri din strainatate si din Romania.

Cursul este disponibil la: https://www.udemy.com/course/practici…

Dintre cartile Profesorului Sandu Frunza, la Editura Științifică Lumen a aparut „Publicitatea si administratia publica sub presiunea eticii” disponibil la: https://edituralumen.ro/?s=sandu+frunza


ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI 



PUTETI CITI ACEASTA CARTE IN URMATOARELE BILIOTECI 


BIBLIOTECI UNIVERSITARE INTERNATIONALE – KIT-Bibliothek | Karlsruher Virtueller Katalog KVK si Worldcat:

  1. SUDOC, French Union Catalog
  2. La contemporaine. Bibliothèque, archives, musée des mondes contemporains
  3. University of Chicago Library
  4. Biblioteca Centrală Universitară „Eugen Todoran” din Timişoara
  5. Biblioteca Centrală Universitară “Lucian Blaga”, Cluj-Napoca, România

BIBLIOTECI UNIVERSITARE NATIONALE:

  1. Biblioteca Centrală Universitară “Mihai Eminescu” Iași
  2. Biblioteca Centrală Universitară „Carol I” din Bucureşti
  3. Biblioteca Academiei Române
  4. Biblioteca Universității „Eftimie Murgu“ din Reşiţa
  5. Biblioteca Universității din Pitești
  6. Biblioteca Academiei de Studii Economice din București
  7. Biblioteca Universității din Craiova
  8. Biblioteca Universității Naționale de Arte “George Enescu” din Iași
  9. Biblioteca Universității din Oradea
  10. Biblioteca Universității “Ovidius” din Constanța
  11. Biblioteca Universității Petrol-Gaze din Ploiești
  12. Biblioteca Universității Naționale de Muzică din București
  13. Biblioteca Universității de Medicină și Farmacie din Craiova
  14. Biblioteca Universității „Lucian Blaga“ din Sibiu
  15. Biblioteca Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
  16. Biblioteca Universității „Vasile Alecsandri“ din Bacău
  17. Biblioteca Universităţii „Valahia” din Târgoviște
  18. Biblioteca Universității Politehnica din București
  19. Biblioteca Universităţii „Ștefan cel Mare” din Suceava
  20. Biblioteca Universității Politehnica din Timișoara
  21. Biblioteca Universității Tehnice de Construcții din București
  22. Biblioteca Universitatii Nationale de Arte din București
  23. Biblioteca Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative SNSPA, București
  24. Biblioteca Universității Tehnice din Cluj-Napoca
  25. Biblioteca Academiei de Arte și Design din Cluj-Napoca
  26. Biblioteca Universității Constantin Brâncuși din Târgu Jiu
  27. Biblioteca Universității Spiru Haret din București
  28. Biblioteca Institutului Teologic Baptist din București
  29. Biblioteca Institutului Teologic Penticostal din București
  30. Biblioteca Institutului Teologic Protestant din Cluj-Napoca
  31. Biblioteca Universității Danubius din Galați
  32. Biblioteca Universitatii Tibiscus din Timișoara

BIBLIOTECI JUDETENE:

  1. Biblioteca Județeană “Alexandru D. Xenopol” Arad
  2. Biblioteca Județeană “Alexandru Odobescu” Călărași
  3. Biblioteca Judeţeană “BOD PÉTER” Covasna
  4. Biblioteca Judeţeană “I. H. Rădulescu” Dâmbovița
  5. Biblioteca Judeţeană Dolj ”Alexandru şi Aristia Aman”
  6. Biblioteca Județeană “I. A. Basarabescu” Giurgiu
  7. Biblioteca Județeană „Ovid Densușianu” Hunedoara
  8. Biblioteca Judeţeană “ŞT. BĂNULESCU” Ialomița
  9. Biblioteca Judeţeană “Gheorghe Asachi” Iași
  10. Biblioteca Județeană ”Petre Dulfu” Baia Mare Maramureș
  11. Biblioteca Judeţeană „G. T. Kirileanu” Piatra Neamț
  12. Biblioteca Județeană “I. S. Bădescu” Sălaj
  13. Biblioteca Bucovinei “I. G. Sbiera” Suceava
  14. Biblioteca Județeană “Sorin Titel” Timiș
  15. Biblioteca Județeană „Panait Cerna” Tulcea
  16. Biblioteca Județeană „Nicolae Milescu Spătarul” Vaslui
  17. Biblioteca Județeană “Antim Ivireanu”  Vâlcea

 


DESPRE AUTOR 

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Sandu Frunza photo 2020Sandu Frunză este doctor în filosofie, cu specializare în filosofia culturii, a valorilor și a istoriei. Conduce doctorate în domeniul științelor politice. Domeniile sale de interes sunt: comunicare, filosofia succesului, dezvoltare personală și brand personal, consilierea etică și existențială, consilierea etică organizațională, fundamentalismul religios, comunicare politică și biopolitică, filosofia post-holocaust, etică relațională, deontologie și filosofie politică.
Predă cursuri pe teme de etică în publicitate, deontologie, religie și ideologie, imaginar religios în limbajele publicitare, etica cercetării în științele politice și științele comunicării, filosofia comunicării, antropologie culturală și comunicare etică și de responsabilitate socială.
Este editor al Journal for the Study of Religions and Ideologies; Coordonator al SCIRIACDPCPFCSACRI.
Poate fi urmărit pe blogul său.
Este practician al consilierii filosofice și al consilierii etice organizaționale. Vezi detalii

Author: Editura Științifică LUMEN