PARTEA PLINA A PAHARULUI. O INTRODUCERE IN TEHNICILE SI CAMPANIILE DE RELATII PUBLICE
LUMEN – Copyright © 2015 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 430
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-419-4
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: emag.ro, librarie.net, elefant.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, mesageria.md
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books:
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
De mai bine de doua decenii, activitatea de relatii publice ca efort sistematic si planificat al unei organizatii de castigare a intelegerii, bunavointei, simpatiei si sprijinului public este din ce in ce mai prezenta si in spatiul public romanesc. Cum era si firesc, evolutia relatiilor publice a parcurs o entuziasta perioada de pionierat, dupa care, treptat, a cunoscut o etapa de profesionalizare din ce in ce mai profunda. In acest context, pe langa buna cunoastere a aspectelor teoretice ale relatiilor publice, un practician interesat de consolidarea reputatiei sale, de „dobandirea intelegerii si acceptarii publice”, are nevoie cel putin de un plan eficient si de niste instrumente practice prin care sa puna in aplicare planul; adica exact ceea ce stipula Bernays cu aproape 90 de ani in urma. Avand in vedere aceste cerinte, propunem celor care doresc sa se initieze in buna cunoastere si manuire a tehnicilor de relatii publice o serie de retete indelung verificate in practica si care, aplicate corect, pot produce rezultatele asteptate. Mai mult decat atat, propunem si modalitati de integrare a acestor tehnici in campanii de relatii publice, urmand reguli si algoritmi a caror utilitate a fost confirmata de practica in numeroase ocazii. (Autorul)
Domenii de interes:
- stiintele comunicarii
- relatii publice
- tehnici de relatii publice
- campanii de relatii publice
CUPRINS
INTRODUCERE (pp. 11-16)
PARTEA ÎNTÂI (pp. 17-226) – Tehnici de relaţii publice
CAPITOLUL I (pp. 18-27) – Tehnici de relaţii publice: definirea termenilor, clasificări
Tehnici vs. tactici; Categorii de tehnici de relaţii publice; Calităţi care fac o informaţie atractivă pentru presă.
CAPITOLUL II (pp. 28-108) – Tehnici scrise de relaţii publice
Scrierea de relaţii publice vs. scrierea jurnalistică; Ştirea de presă; Comunicatul de presă; Dosarul de presă; Articolul de presă; Articolul de atracţie (feature story); Scrisoarea-propunere; Scrisoarea către editor; Biografia; Publicaţii utilizate în relaţiile publice.
CAPITOLUL III (pp. 109-174) – Tehnici verbale de relaţii publice
Interviurile; Conferinţa de presă; Discursurile; Despre apariţiile publice; Câteva cuvinte despre radio.
CAPITOLUL IV (pp. 175-198) – Tehnici vizuale de relaţii publice
Identitatea vizuală a unei organizaţii; Utilizarea fotografiei în mass-media; Apariţii la televiziune.
CAPITOLUL V (pp. 199-226) – Tehnici de relaţii publice specifice spaţiului virtual
Website-uri; Bloguri; Social media; Comunicaţii mobile.
PARTEA A DOUA (pp. 227-272) – Campanii de relaţii publice
CAPITOLUL VI (pp. 227-268) – Definirea şi tipologia campaniilor de relaţii publice
Delimitări conceptuale; Concepte corelate; Tipologia campaniilor de relaţii publice; Campanii de influenţare; Obedienţa sau supunerea; Conformarea; Convertirea; Secvenţialitatea evenimentelor; Influenţarea socială prin comunicare; Ierarhizarea efectelor campaniilor.
CAPITOLUL VII (pp. 269-276) – Planificarea şi etapele/paşii de parcurs
Algoritmi de elaborare a unui plan de campanie.
CAPITOLUL VIII (pp. 277-310) – Definirea problemei, analiza situaţiei, cercetarea
Analiza situaţiei; Definirea problemei; Cercetarea.
CAPITOLUL IX (pp. 311-322) – Scopul şi obiectivele campaniilor
Scopurile şi obiectivele campaniilor de relaţii publice; Tipuri de scopuri şi obiective ale campaniilor de relaţii publice; Evaluarea obiectivelor de comunicare.
CAPITOLUL X (pp. 323-336) – Public-ţintă, slogan, mesaje
Identificarea diferitelor publicuri; Selectarea canalelor de comunicare; Mesajele.
CAPITOLUL XI (pp. 337-352) – Strategii, tactici/tehnici utilizate
Strategii şi tactici utilizate în elaborarea unei campanii de relaţii publice; Calendarul campaniei; Proiectarea planului media; Bugetul unei campanii.
CAPITOLUL XII (pp. 353-372) – Evaluarea campaniilor de relaţii publice
Aspecte generale; Planificarea procesului de evaluare; Metode de evaluare; Utilizarea rezultatelor evaluării; Atitudinea actuală faţă de procesul de evaluare; Beneficiile evaluării.
BIBLIOGRAFIE (pp. 373-387)
ANEXE (pp. 388-428)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Sandu, A, (2015), Appreciative Teaching of Social Sciences in Competence Based Approaches to Higher Education, Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională,2015, 7 (2): 143-169
PUTETI CITI ACEASTA CARTE IN URMATOARELE BILIOTECI
- Biblioteca Centrală Universitară Lucian Blaga Cluj-Napoca
- Biblioteca Centrală Universitară Eugen Todoran Timişoara
- NUKAT, Union Catalog of Polish Research Libraries
- Biblioteca Academiei Române Bucureşti
- Biblioteca Județeană “GHEORGHE ASACHI” Iași
- Biblioteca Metropolitană București
- Biblioteca Centrală Universitară Carol I Bucureşti
- Biblioteca Centrală Universitară “Mihai Eminescu” Iași
- Biblioteca Județeană Petre Dulfu Baia Mare
- Biblioteca Județeană “Alexandru Odobescu” Calarasi
- Biblioteca Județeană Mures
- Biblioteca Județeană Satu Mare
- Biblioteca Județeană “Marin Preda” Teleorman
- Biblioteca Județeană „Sorin Titel” Timiș
- Biblioteca Județeană „Panait Cerna” Tulcea
DESPRE AUTORI
GEORGE DAVID este Conf. univ. dr. la Facultatea de Ştiinţe Sociale, Politice şi Umaniste din cadrul Universității „Titu Maiorescu” din București, predând cursurile de Comunicarea cu presa, Managementul comunicării în situații de criză, Analiza și managementul imaginii organizațiilor, Introducere în relații publice și Instituția purtătorului de cuvânt. Este Doctor în Științe militare, titlu acrodat în 2005 de Universitatea Naţională de Apărare Bucureşti pentru teza cu titlul „Gestionarea comunicării în organizaţia militară românească”. Deține diplomă de formator acreditat ANC, are studii în științe pedagogice și ale educației și studii postuniversitare în comunicare și relații publice la Universitatea Naţională de Apărare. A publicat lucrări pe teme precum managementul comunicării, relații publice și mass-media.
MIRCEA DAN este cadru didactic asociat la Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice, București, susținând cursuri la următoarele materii: Campanii de relații publice, Tehnici și strategii de relații publice, Tehnici de redactare și editare în relații publice. În perioada 1998-2006 a fost fost șeful biroului pentru planifiarea comunicării din cadrul Direcției de informare și relații publice. Anterior, în perioada 1993-1998, a fost expert în relații publice în Ministerul Apărării Naționale. A urmat numeroase cursuri de specializare în domeniul relațiilor publice în străinătate (SUA, Elveția, Belgia, Germania).