O LUME DIFERITA, O LUME LA FEL. INTEGRAREA PERSOANELOR CU DIZABILITATI LOCOMOTORII
LUMEN – Copyright © 2009 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 183
LIMBA: Română
ISBN: 978-973-166-181-0
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: Edituralumen.ro, Libraria virtuala LUMEN, Librarie.net, Anticariat-unu.ro, Librariaeminescu.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.sg, amazon.ae
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books:
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Volumul “O lume diferită, o lume la fel. Integrarea socială a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii”, pornind de la dimensiunea ştiinţifică asupra problematicii dizabilităţii şi valorificând teoriile sociologice de ultimă oră, precum teoria reţelelor sau modelele social şi individual abordate în problematica dizabilităţii, scoate în evidenţă o lume marcată de fenomene negativiste, o lume, care privită deseori prin ochii compasiunii şi a milei, pare a fi inferioară “lumii majorităţii”. Propunem astfel abordarea unei paralele între cultura populaţiei majoritare şi “cultura persoanelor cu dizabilităţi”. Sunt reliefate aspecte care accentuează promovarea incluziunii şi a integrării sociale a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii. Fiecare dintre noi trebuie să reţinem că avem sau am putea avea, într-un anumit moment al vieţii, o dizabilitate, fapt care ne obligă să reflectăm asupra propriului comportament în prezenţa persoanelor cu deficienţă. (Autoarea)
CUPRINS
ARGUMENT (pp. 11-14)
CAPITOLUL I (pp. 15-30) – Persoane cu nevoi speciale
Definiri conceptuale; Deficienţă, dizabilitate, handicap; Cauzele deficienţelor şi incapacităţilor fizice; Clasificarea deficienţelor fizice; Integrarea socială.
CAPITOLUL II (pp. 31-48) – Teorii, modele, perspective, principii
Teorii sociologice asupra dizabilităţii ca problemă socială; Modele în abordarea problematicii dizabilităţii; Perspective de raportare la problematica dizabilităţii; Principii fundamentale de protecţie socială a persoanelor cu nevoi speciale.
CAPITOLUL III (pp. 49-622) – Drepturile persoanelor cu dizabilităţi
Legislaţie internaţională; Legislaţie naţională; Nevoile persoanelor cu dizabilitate fizică; Prestaţii, gratuităţi şi scutiri pentru persoanele cu nevoi speciale; Concluzii în ceea ce priveşte protecţia legală a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi locomotorii.
CAPITOLUL IV (pp. 63-88) – Integrarea / excluderea persoanelor cu dizabilităţi locomotorii
Marginalizarea persoanelor cu nevoi speciale; Excluderea persoanelor cu dizabilităţi locomotorii; Efectele marginalizării şi excluderii; Discriminarea persoanelor cu nevoi speciale; Integrarea socială a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii; Cum şi unde are loc integrarea socială a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii!?
CAPITOLUL V (pp. 89-90) – Integrarea persoanelor cu dizabilităţi locomotorii de la teorie la practica socială
CAPITOLUL VI (pp. 91-102) – Metodologia cercetării fenomenului de excludere a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii
Scopul cercetării; Ipotezele cercetării; Obiectivele cercetării; Metodologia cercetării: metode, tehnici şi instrumente; Descrierea lotului investigat.
CAPITOLUL VII (pp. 103-144) – Analiza statistică şi interpretarea rezultatelor cercetării fenomenului de excludere a persoanelor cu dizabilităţi locomotorii
Gradul de cunoaştere a persoanelor şi drepturilor persoanelor cu nevoi speciale; Persoanele cu nevoi speciale înconjurate de discriminare: acţiuni discriminatorii, instituţii în care se discriminează; Spunem că acceptăm şi dorim integrare: între perspectiva cetăţenilor şi perspectiva instituţiilor; Schimbarea mentalităţii: o necesiatate sau o falsă problemă?; Integrarea persoanelor cu dizabilităţi locomotorii: din perspectiva elevilor, persoanelor cu dizabilităţi şi specialiştilor; Concluziile cercetării: Confirmarea/Infirmarea ipotezelor.
CAPITOLUL VIII (pp. 145-160) – Integrarea socială a persoanelor cu dizabilităţi din perspectiva metodelor apreciative grupul de socializare apreciativ – modelul BACH
Grupul de socializare apreciativ – model BACH; Designul metodologic grupul de suport aprecitiv modelul BACH. Protocolul de aplicare; Model de desfăşurător „Dimineaţa la cafea” Obiectiv – Lărgirea grupului de prieteni; Concluzii.
CONCLUZII FINALE ŞI PROPUNERI DE ACŢIUNE (pp. 161-166)
ANEXE (pp. 167-176)
BIBLIOGRAFIE (pp. 177-181)
Domenii de interes:
- asistenta sociala
- interventie sociala
- dizabilitati locomotorii
- integrarea persoanelor cu dizabilitati
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Sandu, A. Ş. (2012). Metode de cercetare în ştiinţa comunicării. Lumen.
- Ludmila-Daniela, M., & Lucean, M. (2013, December). PEOPLE WITH DISABILITIES–A POTENTIAL LABOUR FORCE. In PROCEEDINGS CONFERENCE (p. 7).
- UNGURU, E., & SANDU, P. D. A.(2010). Integrative Processes in the Romanian Contemporary Rural. The Impact of Advisory Community Councils. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, II (5): 39-53
- SANDU, A., & UNGURU, E. (2016). Perceptia Autoritatilor Publice Locale din mediul rural cu privire la modernizarea serviciilor sociale in contextul European/ Perception of Local Public Authorities from Rural Areas on the Modernization of the Social Services in the European, Logos, Universality, Mentality, Education, Novelty Section: Social Sciences. Sciences, 5(1), 71-77.
- Buboiu, L. B. (2015). Disability and early intervention. Management Intercultural, (33), 257-260.
- Buboiu, L. B. (2014). Social and professional discrimination for people with disabilities. Management Intercultural, (31), 61-67.
- Bratiloveanu, I. (2016). CONSIDERATIONS ON THE PROTECTION AND PROMOTION OF THE RIGHTS OF CHILDREN WITH DISABILITY. THE CHALLENGES OF COMMUNICATION, 314. THE CHALLENGES OF COMMUNICATION, Contexts and Strategies in the World of Globalism Section: Communication, Education Sciences, Psychology and Sociology, ISBN: 978-606-8624-00-6,
- Buboiu, L. B. ATTITUDES AND SOCIAL PERCEPTION OF DISABILITY.
- Tohătan, I. Ș. (2013). Rolul asistentului social în promovarea şi respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilități. Studia Universitatis Septentrionis. Theologia Orthodoxa, (2), 245-260.
- Oșvat, C., & Baltatescu, S. (2011). Support networkS for parentS with diSabled children: the influence on their well-being. European, National and Regional Identity, Oradea: Editura Științifică Universitatii din Oradea, 453-468.
- Oşvat, C., & Bălţătescu, S. (2011). Suportul social şi instituţional pentru familiile copiilor cu dizabilităţi. Influenţa asupra bunăstării subiective a aparţinătorilor. Romanian Sociology/Sociologie Româneasca, 9(4).
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de stiintele educatiei: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2015). Bibliografie titluri cărți de științele educației: 2015.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de filosofie: 2009-2013.
- Ursachi, L. (2014). Bibliografie titluri carti de sociologie: 2009-2013.
- Bondoc, A. L. (2016). Studiu privind asigurarea stării de bine a persoanelor cu dizabilităţi. Normalitate versus dizabilitate. Cerc Științific Studențesc, Universitatea Politehnica din București, pp. 1-14
- Necula, M. R., Damian, S. I, & Bunea, O. (2012). Humanist Therapies in Postmodernity. Postmodern Openings, 3(3), 89-106
- Sandu, A. (2010). Appreciative approach of philosophy. Towards a new approach of philosophical discourse in the education area. In S. Frunză & M. Frunză (Eds.), Criza instituțională a filosofiei. Limes Publishing House
- Tohătan, I. Ș. (2019). Asistenţa socială a persoanelor cu dizabilități în legislația română. Studia Universitatis Septentrionis. Theologia Orthodoxa, 11(1), 215-237
DESPRE AUTOR
SIMONA PONEA este asistent social, asistent de recrutare și a desfășurat activități de volunariat în cadrul asociațiilor cu specific umanitar. Deține diplomă de Master în cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice și de licență, specializarea Asistență Socială, ambele acordate în cadrul Universității Alexandru Ioan Cuza din Iași. Deține certificat de formator, având competențe în formarea adulților, analizare nevoii de formare și metodologia formării adulților. A publicat numeroase capitole, articole și recenzii în volume și reviste cu specific socio-uman.