Rolul familiei, comunitatii si a mediatorului scolar in combaterea absenteismului scolar, a abandonului scolar si a delincventei juvenile la copii de etnie roma – Mircea ZIDARESCU

47,60 lei

ROLUL FAMILIEI, COMUNITATII SI A MEDIATORULUI SCOLAR IN COMBATEREA ABSENTEISMULUI SCOLAR, A ABANDONULUI SCOLAR SI A DELINCVENTEI JUVENILE LA COPII DE ETNIE ROMA
Mircea ZIDARESCU

LUMEN – Copyright

3 în stoc

Descriere

ROLUL FAMILIEI, COMUNITATII SI A MEDIATORULUI SCOLAR IN COMBATEREA ABSENTEISMULUI SCOLAR, A ABANDONULUI SCOLAR SI A DELINCVENTEI JUVENILE LA COPII DE ETNIE ROMA

Mircea ZIDARESCU

LUMEN – Copyright © 2009 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 265          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-163-6

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1


Descriere:

Au existat în istoria învăţământului românesc mai multe iniţiative concrete destinate şcolarizării rromilor. Aşa, de pildă, în perioada 1949-1951, la Siria, în judeţul Arad, inimosul învăţător Vaşile Homescu a organizat o şcoală pentru rromi, care a fost vizitată în anul 1951 de Ministrul învăţământului Ion Nistor şi de Grigoraş Dinicu, care era atunci reprezentantul romilor. Cu acest prilej, doamna învăţătoare Georgina Homescu s-a bucurat de elogiile deosebite ale vizitatorilor faţă de modul strălucit în care cei 41 de elevi din clasa să s-au prezentat la lecţii. Evident, au urmat şi alte experimente timide sau foarte reuşite, cum a fost, de exemplu, cel din satul Gura Văii (judetul Bacau), demarat la 15 septembrie 1974 de către sociologul Mihai Merfea, cadru universitar la Institutul de învăţământ Superior din Bacau. Astfel de iniţiative singulare, de tip artizanal, îşi aveau originea în omenia, luciditatea şi stăruinţa unor dascăli ai şcolii româneşti şi nu ca urmare a unei politici centrale. (Autorul)


Domenii de interes:

  • stiintele educatiei
  • psihologie
  • educatie alternativa

Author: Editura Științifică LUMEN