Ghid al comunicatorului din institutiile publice – Ana DINESCU

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen dinescu site

GHID AL COMUNICATORULUI DIN INSTITUTIILE PUBLICE

Ana DINESCU

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen C1 Ghid al comunicatorului DINESCU A5

Editia a II-a

LUMEN – Copyright © 2019 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 404          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-226-8

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPĂRĂ PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală

 


Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen 21 Dinescu

Editia I

LUMENCopyright © 2010 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 404          LIMBA: Română

ISBN:  978-973-166-226-8

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPĂRĂ PRIN: Librăria Virtuală

 


Descriere:

In ultimele doua decenii piata comunicarii institutionale din Romania s-a schimbat in permanenta, pornind practic de la zero, de la o cultura inchisa, a secretomaniei, care folosea informatia in scopuri preponderente propagandistice si ideologice. Rolul relatiilor publice si al comunicarii in aproape orice demers ce se adreseaza spatiului public a devenit din ce in ce mai mare, nu doar in scopul obtinerii de avantaje materiale, dar si pentru castigarea unor pozitii simbolice pe o piata reala sau virtuala.

Ideea realizarii acestui Ghid a aparut ca urmare a experientelor institutionale personale din perioada 2004- 2008 care care mi-au aratat ca, desi in mediul privat si, din ce in ce mai frecvent – desi nu intotdeauna in mod constant si profesionist – in cel politic, modul in care se comunica este foarte aproape de standardele occidentale, mediul institutional, in special la nivelul organismelor centrale cu care am avut o directa experienta, nu a finalizat inca procesul insusirii completa a alfabetului dialogului de baza cu opinia publica. Importanta unei comunicari eficiente, organizate si care urmareste rezultate ce merg dincolo de organizarea unui eveniment nu este intotdeauna constientizata pe deplin. (Autoarea)


Domenii de interes:

  • stiintele comunicarii
  • administratie publica
  • comunicare institutionala
  • comunicarea cu presa

CUPRINS LA EDITIA A II A


CAPITOLUL I (pp. 9-18) – Introducere. Menirea unui asemenea Ghid

CAPITOLUL II (pp. 19-42) – Comunicarea instituţională. Principii de funcţionare

Disonanţa / Consonanţă cognitivă; Specificul comunicării instituţionale; Informaţia publică; Libertatea de exprimare.

CAPITOLUL III (pp. 43-68) – O zi de lucru din viaţa unui comunicator

Administrarea mesajelor electronice; Portret-robot al comunicatorului.

CAPITOLUL IV (pp. 69-98) – Comunicarea instituţională în practică

Marketing; Advertising; Avertizorul de integritate.

CAPITOLUL V (pp. 99-120) – Comunicatorul în instituţii publice

Strategia de comunicare; Imagine şi Identitate; Evitaţi improvizaţia!; Organizarea comunicării.

CAPITOLUL VI (pp. 121-202) – Comunicarea instituţii – presă. Hate-love relationship?

Biroul de presă; Planul de comunicare; Bazele de date; Informaţiile către presă; Pregătirea şi desfăşurarea unei conferinţe de presă; Briefingul de presă; Pregătirea apariţiilor în presă; Cum îţi „vinzi” instituţia; Alte materiale.

CAPITOLUL VII (pp. 203-208) – Comunicarea în situaţii de criză

CAPITOLUL VIII (pp. 209-216) – Comunicarea electronică. Pagina de Internet. New Media – când instituţiile sunt on-line

CAPITOLUL IX (pp. 217-220) – Memoria instituţională. Arhivarea

CAPITOLUL X (pp. 221-222) – Concluzii

COMUNICARE EXTERNĂ

CAPITOLUL I (pp. 223-240) – Introducere. Au nevoie afacerile externe de comunicare?

CAPITOLUL II (pp. 241-256) – Să explicăm politica externă

CAPITOLUL III (pp. 257-298) – Comunicarea diplomatică

Relaţia cu presa; Organizarea unui Departament de Comunicare; Atribuţii ale Departamentelor de Comunicare; Elemente non-verbale ale comunicării; Materialele pentru presă; Pregătirea unei vizite în străinătate; Relaţionarea cu presa străină; Studiu de caz. Comunicarea consulară; Evenimente ale diplomaţiei. Identitate instituţională.

CAPITOLUL IV (pp. 299-304) – Situaţiile de criză. Provocările comunicatorului din domeniul politicii externe

Înainte de criză; Situaţia de criză; Cine sunt actorii principali?; Planul de criză. Aspectele de comunicare; Mecanism de reacţie. Dimensiunea de comunicare; Evaluarea post-criză.

CAPITOLUL V (pp. 305-310) – Cyber diplomacy?

CAPITOLUL VI (pp. 311-326) – Diplomaţia publică

Diplomaţia publică. Repere; Diplomaţie publică în România; Brandul de ţară. Cazul României

CAPITOLUL VII (pp. 327-328) – Schimbul de experienţă

Training-uri.

CAPITOLUL VIII (pp. 329-330) – Concluzii

BIBLIOGRAFIE (pp. 331-342)

Lucrări de specialitate; Articole; Cadru legislativ intern şi internaţional; Politici de confidenţialitate; Politici şi principii de comunicare la nivelul internaţional; Noi tehnologii; Resurse Internet instituţii de specialitate; Surse electronice de informaţii, bloguri; Citizen journalism; Resurse de specialitate pentru România; Comunicare Diplomatică.

INDEX (pp. 343-402)


EVENIMENTE ŞI RECENZII


RECENZIE 

HUIDU, ALEXANDRA. (2019). Review on Ghid al comunicatorului din instituţiile publice, authored by Ana Dinescu, LUMEN Publishing House. Logos Universality Mentality Education Novelty: Economics and Administrative Sciences, 4(1), 67-69.

Volumul reprezintă un domeniu care este puțina analizat în publicațiile românești din domeniul stiintelor comunicării. Acest lucru se datorează probabil faptului că specialiștii în comunicarea instituționala, care lucrează în instituții publice, sunt instruiți în domeniul comunicarii in instituțiile academice prin programe de studiu din sfera relațiilor publice și a comunicării, a marketingului public și mai puțin in domeniul administrației publice.

VEZI PDF


ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI


Author: Editura Științifică LUMEN