FORMAREA CONTINUA A PERSONALULUI DIN INVATAMANTUL PREUNIVERSITAR
LUMEN – Copyright © 2010 – Colecția EDUCATIE MULTIDIMENSIONALA
FORMAT: Tipărit PAGINI: 124 LIMBA: Română
ISBN: 978- 973-166-243-5
CUMPĂRĂ IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Librăria Virtuală, emag.ro, libris.ro, okazii.ro
CUMPĂRĂ ÎN STRĂINĂTATE PRIN: amazon.com, amazon.de, amazon.fr, amazon.es, amazon.it, amazon.co.uk, amazon.ca, amazon.ae
VIZUALIZEAZĂ CARTEA PE Google Books:
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Alături de formarea iniţială a personalului didactic formarea continuă constituie elementul cheie al profesionalismului, eficienţei şi performanţei educaţionale, deoarece un sistem de învăţământ este reprezentat de calitatea şi profesionalismul resurselor umane implicate. Un rol important ar trebui să îi fie atribuit domeniului formării continue, deoarece cadrul didactic, „în era bing-bangului informaţional”1 este necesar să fie documentat, la curent cu ultimele noutăţi ştiinţifice şi pedagogice, pentru a deveni „meşterul” ce reuşeşte să imprime strălucire şi valoare diamantelor sale, pe care le organizează şi îndrumă pe drumul cunoaşterii şi devenirii profesionale şi umane. (Autorii)
Domenii de interes:
- stiintele educatiei
- volume cu scop didactic
- educatie continua
CUPRINS
ABREVIERI (pp. 9-10)
INTRODUCERE (pp. 11-12)
CAPITOLUL I (pp. 13-24) – CNFP – instituţie de asigurarea calităţii programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar
CNFP – scurt istoric; Proiecte implementate de către CNFP cu finanţare din fonduri europene.
CAPITOLUL II (pp. 25-58) – Acreditarea programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar
Context legislativ şi metodologic; Etapele specifice acreditării şi implementării programelor de formare continuă; Acreditarea programelor de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar; Repere orientative privind întocmirea unui dosar pentru acreditarea programelor de formare continuă (categoria 2 sau 3).
CAPITOLUL III (pp. 59-64) – Gestionarea programelor de formare continuă acreditate adresate personalului din învăţământul preuniversitar
Context legislativ şi metodologic; Repere orientative de întocmire a documentelor solicitate de art. 18 şi art. 19 din OMECTS 3659/2010 pentru un program de formare continuă aflat în derulare.
CAPITOLUL IV (pp. 65-86) – Realizarea studiilor de impact a programelor de formare continuă a cadrelor didactice
Situaţia statistică a programelor de formare continuă; Monitorizarea internă a programelor de formare continuă acreditate de CNFP, aflate în implementare; Impactul programelor de formare continuă a personalului didactic – repere teoretice.
ANEXE (pp. 87-96)
BIBLIOGRAFIE (pp. 97-102)
REZUMAT (pp. 103-112)
SUMMARY (pp. 113-122)
ACEASTA CARTE A FOST CITATA IN URMATOARELE LUCRARI
- Rusu, I. I. (2013). Management of professional training of adults.
- Butnaru, C. (2019). Formarea continuă a cadrelor didactice în funcţie de nevoile de dezvoltare profesională.Chisinau, Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei.
DESPRE AUTOR
Felix GODEANU este directorul Școlii Gimnazială Grozești, județul Mehedinți. În 2010 a obținut diploma de Master în Tehnologia Informației și a Comunicațiilor în Educație, iar în 2006 a obținut diplima de Master în Management educațional, ambele în cadrul Universității din București. De-a lungul timpului a făcut parte din numeroase proiecte de evaluare a învățământului preuniversitar sub egida Ministerului Educației, Cercetării și Tineretului. A publicat numeroase articole pe teme de educație și informatizare în educație în reviste naționale.