Elemente de comunicare simbolica – Andreea Raluca PURCARU

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen 84 Purcaru

ELEMENTE DE COMUNICARE SIMBOLICA

Andreea Raluca PURCARU

LUMEN – Copyright © 2017 – Colecția DIMENSIUNI CULTURALE

FORMAT: Tipărit         PAGINI: 128          LIMBA: Română

ISBN:  9789731664675

Publica cartea ta la Editura Stiintifica Lumen Fragment din volum 1

CUMPARA IN ROMANIA PRIN: Edituralumen.ro, Emag.ro, Librarie.net

CUMPARA IN STRAINATATE PRIN: Amazon.com, Amazon.co.uk, Amazon.ca, Amazon.es, Amazon.de, Amazon.it, Alibris.com, Abebooks.com, Biblio.com, Biblio.co.uk

GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE


Descriere:

„Elemente de comunicare simbolica” este o lucrare care isi propune sa trateze cateva aspecte importante necesare pasionatilor de filosofia artei si filosofia culturii în sens larg, precum si oricarui specialist în comunicare, în mod particular. Ideea lucrarii a aparut în timpul predarii cursului cu acelasi nume în cadrul Facultatii de Stiintele comunicarii a Universitatii Apollonia din Iasi, ocazie cu care am pregatit o serie de materiale – ghid pentru studenti, care sa îi introduca pe acestia în universul simbolului, metaforei, artei si al comunicarii artistice si nondiscursive. (Autoarea)


Domenii de interes:

  • antropologie
  • comunicare simbolica
  • comunicare mitica
  • comunicare artistica
  • stiintele comunicarii

CUPRINS


CUVÂNT ÎNAINTE (pp. 7-8)

CAPITOLUL I (pp. 9-22) – Comunicarea simbolică. Noţiuni introductive

Semn şi simbol – o diferenţă; Metafora – piatra de temelie a experienţei umane.

CAPITOLUL II (pp. 23-42) – Constituţia simbolică a culturii

Cultură, civilizaţie şi comunicare; Homo symbolicus – omul ca „animal simbolizant”.

CAPITOLUL III (pp. 43-78) – Comunicarea mitică

O mică istorie a mitului cu popas la Platon; Homo religiosus şi comunicare simbolică în cercetările lui Eliade; Mit şi publicitate: publicitatea, gazdă contemporană a mitului.

CAPITOLUL IV (pp. 79-126) – Homo aestheticus. Comunicarea artistică

Opera de artă ca joc, simbol şi sărbătoare în concepţia hermeneutului Hans Georg Gadamer; Ce comunică opera de artă?; Arta – terapie socială şi mesaj social; De la homo aestheticus la homo religious.

Author: Editura Științifică LUMEN