ACȚIUNE SOCIALĂ PRIN STRATEGII EDUCAȚIONALE
Stela COMAN, Antonio SANDU (Coord.)
LUMEN – Copyright © 2003 – Colecția DEZVOLTARE SOCIALĂ
FORMAT: Tipărit
PAGINI: 242
LIMBA: Română
ISBN: 973-85922-6-7
CUMPĂRĂ ÎN ROMÂNIA PRIN: edituralumen.ro, biblios.ro, librarie.net
GO TO THE ENGLISH VERSION OF THIS PAGE
Descriere:
Eficienţa intervenţiei sociale nu se reflectă în gradul de normalitate a clientului, ci în satisfacţia subiectivă a vieţii, privită ca indicator subiectiv al calităţii vieţii. În acest context singura obiecţie care se poate ridica este aceea că graniţa dintre individul “optimizat” în raport cu propriile aspiraţii, necesităţi, posibilităţi şi societate se află bariera controlului social. Răspundem acestei obiecţii că instanţele controlului social în societatea postmodernă s-au diversificat pe măsura diversificării stilurilor de viaţă, şi că solidaritatea mecanică specifică societăţii tradiţionale a fost înlocuită de cea organică. (Prof. Gr. I Stela Coman, Prof. univ. dr. Antonio Sandu, Prof. univ. dr. Ștefan Cojocaru)
Domenii de interes:
- asistență socială
- intervenție socială
- actiune socială
- educație
DESPRE COORDONATOR
PROF UNIV. DR. HABIL. ANTONIO SANDU este cercetător coordonator al Centrului de Cercetări Socio-Umane LUMEN, cadru didactic în cadrul Facultății de Drept și Științe Administrative a Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava, coordonator de doctorate în cadrul Școlii Doctorale de Sociologie a Universității din Oradea, directorul Editurii LUMEN şi preşedintele Asociaţiei LUMEN, autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi autor sau coautor a peste 150 de articole ştiinţifice în domeniul sociologiei, filosofiei, justiției restaurative, eticii aplicate, asistenței sociale etc. Contribuția originală a activității științifice a autorului pornește de la construcția socială a realității și construcționismului social, așa cum se prezintă acestea din perspectivă semiologică. Prof. Antonio Sandu analizează construcția socială a realității dezvoltând propria versiune a construcționismului social, care operează la intersecția dintre paradigma constructivistă și teoria acțiunii comunicative.